هزینه ساخت مجتمع مسکونی در اهواز چقدر است؟



ایسنا / خوزستان رئیس اتحادیه مشاوران املاک و مستغلات اهواز گفت: در برخی مناطق اهواز برای تبدیل زمین 500 متری به یک مجتمع ، حدود 20 تا 25 میلیارد تن سرمایه لازم است.

کنبار علی زنگنه در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه شرایط ساخت مسکن در اهواز بسیار دشوار شده است ، اظهار داشت: به دلیل افزایش قیمت زمین ، قدرت خرید سازندگان مسکن کاهش یافته و هزینه های ساخت در این منطقه افزایش یافته است.

وی افزود: طبق اعلام سازمان نظام مهندسی عمران ، هزینه ساخت هر متر مربع برای ساختمان های بیش از پنج طبقه 8 میلیون تن است. در برخی مناطق اهواز ، تبدیل 500 متر مربع زمین به یک مجتمع به حدود 20 تا 25 میلیارد تن سرمایه نیاز دارد.

اهواز ، رئیس اتحادیه مشاوران املاک و مستغلات گفت که بسیاری از مالکان خانه ورشکسته شده اند. وی گفت: “سازندگان مسکن معمولاً توانایی مالی هزینه های ساخت از صفر تا صد را ندارند و بسیاری از آنها مراحل ساخت را ترک کرده اند.” .

زنگنه ادامه داد: ساخت یک مجتمع از مرحله شروع تا تحویل آن به طور متوسط ​​18 تا 24 ماه به طول می انجامد. سازندگانی که طی دو سال گذشته پیش فروش املاک خود را آغاز کرده اند اکنون در دست ساخت هستند.

انتهای پیام

بیشتر بخوانید  ایران با رکورد طلا در جایگاه پنجم / عکس

دیدگاهتان را بنویسید