هزینه آزمایش ، درمان و درمان با بیمه چقدر است؟



مدیرکل خدمات خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت هزینه های درمان تاج با بیمه پایه را تشریح کرد.

دکتر حنان حاج حاجمودی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا ، وی در مورد هزینه بیمه درمانی در مبارزه با تاج ، گفت: متوسط ​​سهم سازمان پرداخت شده در سال جاری برای هر مورد درمان تاج 67 میلیون ریال بوده و با توجه به اینکه تعهد شرکت های بیمه بر اساس تعرفه های دولتی است (بدون محاسبه بیمه تکمیلی از حداقل 10 درصد در بخش دولتی و حداکثر 70 درصد در بخش خصوصی متفاوت است.

وی افزود: پوشش بیمه ای دارو RemedSivar بر اساس ضوابط اطلاع رسانی سازمان و طبق پروتکل های ابلاغ به وزارت بهداشت تا سقف قیمت 700 هزار تن انجام می شود ؛ بنابراین در بخش بستری ، 90 درصد و در بخش سرپایی که مشمول مهر بیمارستان است ، 70 درصد قیمت دارو تحت پوشش سازمان بیمه سلامت است.

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت در خصوص میزان هزینه های درمان تاج در بخش دولتی و سهم بیمار در پرداخت هزینه ها گفت: پرداخت می شود و مابقی سهم بیمار است به صورت یارانه از دولت پرداخت می شود. در واقع بدون در نظر گرفتن کمک دولت بیمار ، باید یک میلیون و 900 هزار تن پرداخت کند. از طرف دیگر ، بسته به نیاز بستری شدن بیماران در بخش مراقبت های ویژه ، این هزینه ها افزایش می یابد.

وی با اشاره به هزینه های بستری و مراقبت های سرپایی در بخش خصوصی ، تاکید کرد: هزینه بستری بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر در بخش خصوصی به طور متوسط ​​220 میلیون ریال هزینه دارد و بر اساس معیارهای اطلاع رسانی معیار پرداخت سلامت سازمان بیمه براساس تعرفه های بخش دولتی است.

بیشتر بخوانید  فال فرشتگان امروز دوشنبه 4 دی 1402 | امروز فرشتگان برای متولدین هر ماه چه خبر خوشی دارند؟

وی افزود: در بیمارستان هایی که طرف قرارداد با سازمان بیمه سلامت نیستند ، با رعایت ضوابط مربوطه می توان سهم اصلی بیمه هزینه های بستری صندوق های بیمه ای را در قالب خسارت های مختلف ، محاسبه و پرداخت کرد. اسناد مثبت (حسابها و برنامه های بیمارستانی).

حاج محمودی در خصوص پرداخت های بیمه درمانی برای درمان تاج ، توضیح داد: میزان هزینه بیمه درمانی بیماران مبتلا به تاج از ابتدای شیوع تاج تا 1400/5/5 به شرح زیر است ؛ بنابراین هزینه کل بستری در کلیه صندوق های بیمه سلامت به 27 هزار و 383 میلیارد ریال (معادل دو هزار و 738 میلیارد تن) رسیده است. همچنین هزینه کل داروها در بخش پرونده های بیمارستان در کلیه صندوق های سازمان بیمه سلامت به 8،944 میلیارد ریال (معادل 894 میلیارد تومان) رسیده است.

وی افزود: پرداختی سازمان بیمه سلامت برای درمان بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب در بخش بستری تا کنون حدود 20 تریلیون ریال و در بخش سرپایی به دلیل عدم امکان تفکیک دقیق هزینه ها و خدمات (ویزیت ، دارو ، اسکن ، آزمایش و غیره). ن.) مقدار دقیق هزینه ها و ارزش متوسط ​​آنها به ریال دشوار است. بنابراین ، در بخش تجویز ارائه شده به بخش سرپایی در سه ماهه اول سال جاری ، 120 میلیارد ریال صرف RemedSivir و FaviPiravir هزینه شده است.

حاج محمودی تاکید کرد: این سازمان همچنین 310 میلیارد ریال برای آزمایش PCR تاج و 320 میلیارد ریال برای اسکن ریه پرداخت کرده است.

وی در مورد هزینه های انجام آزمایش PCR در بیمارستان دولتی تصریح کرد: تعرفه انجام آزمایش PCR در بیمارستان دولتی 2.521.075 ریال است که در بخش سرپایی 70 درصد (1.764.753 ریال) و در بخش بستری 90 درصد است. .. 2،268،968 ریال).

بیشتر بخوانید  27000 خارجی برای معالجه به ایران سفر می کنند

وی در ادامه تاکید کرد: بر اساس دستورالعمل های ملی صادر شده از سوی وزارت بهداشت ، تجویز و نمونه گیری برای آزمایش PCR تنها در صورت مراجعه به مراکز دولتی مانند مراکز 16 ساعته و مراکز بهداشت عمومی تحت پوشش قرار می گیرد. بنابراین ، در صورت مراجعه مستقیم بیمه شدگان به بخش خصوصی ، هزینه ها توسط بیمه قابل پرداخت نیست.

حاج محمودی گفت: “لازم به ذکر است نمونه هایی که در مراکز دولتی تهیه می شوند می توانند به آزمایشگاه های (دولتی یا خصوصی) واجد شرایط طرف قرارداد ارسال شوند. علاوه بر ارسال گزارش آزمایش ، سهم مقرر سازمان از این آزمایشگاه ها پرداخت می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید