هزاران سرباز روسی در تمرینات سه جانبه در تاجیکستان شرکت می کنند



به گزارش ایرنا ، اینترفاکس روز سه شنبه به نقل از مرکز مطبوعاتی منطقه نظامی مرکزی روسیه گزارش داد ، رزمایش سه جانبه با حضور نظامیان تاجیک ، روسیه و ازبکستان از 5 تا 10 آگوست در تاجیکستان برگزار می شود.

این رزمایش با نام “جنگ میدان” در سه مرحله در حوالی مرز تاجیکستان و افغانستان برگزار می شود و بیش از 1500 سرباز از سه کشور در آن شرکت می کنند.

در مرحله اول این رزمایش ، شبه نظامیان روسی ، تاجیکی و ازبکی خود را برای از بین بردن تروریست ها آماده می کنند و در مرحله دوم ، تاکتیک هایی برای انجام عملیات ضد تروریستی اعمال می شود.

در مرحله سوم رزمایش ، دشمن فرضی ، از جمله تروریست هایی که از مرز تاجیکستان و افغانستان به کشورهای آسیای میانه عبور می کنند ، از بین می رود.

قسمت اصلی طرف روسی که در این رزمایش شرکت می کند پرسنلی از پایگاه نظامی 201 روسیه در تاجیکستان خواهد بود.

در هفته های اخیر ، با تشدید حملات طالبان در مناطق تحت کنترل دولت ، جنگ داخلی در افغانستان شدت گرفته و اوضاع را در افغانستان ناامن تر کرده است.

بر اساس گزارش رسانه های روسی ، ایالات متحده تاکنون 95 درصد نیروهای خود را از افغانستان خارج کرده است و این باعث فعال شدن طالبان و اشغال مناطق جدید در این کشور شده است.

سرگئی لاوروف ، وزیر امور خارجه روسیه درباره خطر ناآرامی در افغانستان در کشورهای همسایه هشدار داده و افزود که اوضاع در این کشور “به سرعت رو به زوال است”.

بیشتر بخوانید  مهسا جاور و زینب نوروزی مدال نقره مسابقات رویینگ بازی‌های هانگژو را کسب کردند

دیدگاهتان را بنویسید