مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

هر گلی یه عطر داره!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


گل های مختلف معانی مختلفی دارند، گل هایی که به عشق زندگی می خرید باید با گل هایی که برای دوستی می خرید متفاوت باشد. در این مقاله به 10 گل محبوب و مناسبت های آنها می پردازیم.

لاله

هر گلی یه عطر داره!

در عکس بالا گل لاله مانند خیلی چیزهای دیگر از ایران خودمان به جهانیان ارائه شده است. این گل زیبا نشان دهنده عشق واقعی است و طبق افسانه از اشک های یک زن محبوب در فراق یک دوست از دست رفته ساخته شده است.

گل قرمز

هر گلی یه عطر داره!

هر گلی یه عطر داره!

این گل زیبای 5000 ساله در واقع نماد گل برای بسیاری از افراد است، اولین چیزی که بسیاری از ما با شنیدن کلمه گل به آن فکر می کنیم گل رز قرمز است. قرمز کامل در واقع نماد زیبایی و عشق در بسیاری از جوامع و فرهنگ ها است. معمولا گل رز در ده ها (12 قطعه) ارسال می شود، اما ارسال 9 یا 11 قطعه به معنای علاقه زیاد، 15 قطعه به معنای درخواست بخشش و 50 قطعه به معنای وعده عشق بدون مرز است.

کوکب

هر گلی یه عطر داره!

گل محمدی که در اواخر تابستان رشد می کند دارای شخصیت دوگانه است، گل محمدی در برخی از جوامع نشان دهنده وقار آنها و در برخی جوامع نشانه ضعف، خیانت و نازایی است.

سنبل

هر گلی یه عطر داره!

بر اساس برخی از اساطیر یونانی، بنفش بنفش نماد غم و اندوه است. خدای بزرگ یونانی آپولو این گل را از خون دوست گمشده خود خلق کرد. این گل برای نشان دادن حس پشیمانی و ترحم و طلب بخشش بسیار مناسب است.

بیشتر بخوانید  بهترین تصاویر نشنال جئوگرافیک، ژوئن 2014

شب ارکیده

هر گلی یه عطر داره!

ارکیده شاید بهترین نماد برای ابراز عشق پرشور باشد. در چین باستان، ارکیده نماد باروری بود و یونانیان باستان نیز موافق بودند. تعداد نسبتاً کم ارکیده ها این را نشان می دهد که اهدا کننده درک می کند که شما منحصر به فرد هستید!

نرگس

هر گلی یه عطر داره!

Narcissus یا Narcissus در لاتین به معنای تمرکز بیشتر بر روی شخص است، اما همچنین نشانه وفاداری، دوستی و شادی است. در چین باستان، سنبل آینده روشن است، نرگس پرستش نمی شود، زیرا نشانه خوشبختی نیست. اما مناسب ترین گل هدیه ای است برای زوج هایی که سالگرد ازدواج خود را جشن می گیرند.

بنفش

هر گلی یه عطر داره!

بنفشه برای هدیه دهنده نشانه اهمیت است. این گل عاشقانه بهترین هدیه برای تازه عروس هایی است که اولین سالگرد ازدواج خود را جشن می گیرند.

گل های پاپی

هر گلی یه عطر داره!

یا خشخاش شخصیت کمی تیره تر دارد. آنها نماد رویاها و فراموشی و گل مورد علاقه شیطان در فرهنگ چین باستان هستند

گل پامچال

هر گلی یه عطر داره!

این گل‌های زیبا با رنگ‌های قوی و رایحه‌ای دلپذیر، نشانه شجاعت، اشتیاق، حسادت و تنوع هستند. افسانه های باستانی می گویند که دختری که این گل را زیر بالش می گذارد، مردی باید زندگی خود را در خواب ببیند.

گل نخود

هر گلی یه عطر داره!

این گل های معطر نشانه قدردانی از زمان و زندگی ای است که با هم گذرانده اید. از زمان ملکه ویکتوریا در انگلستان، این گل توسط مهمانان هنگام خروج از خانه میزبان مورد قدردانی قرار گرفته است.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *