مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

هر چند وقت یکبار موهایمان را رنگ کنیم تا آسیب نبیند؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


هر چند وقت یکبار باید موهایم را بدون آسیب رنگ کنم؟

یافتن تعادل بین موهای سالم و رنگ موی افراد مشهور یک چالش است. وقت آن است که او را رها کنید و ادامه دهید. شما ظاهر ایده آل خود را پیدا کرده اید، اما به خاطر داشته باشید که دکلره کردن موهایتان باعث خشکی آن ها می شود.
یا ریشه موهایتان بیرون آمده و می خواهید آنها را رنگ کنید تا موهایتان صاف شود. لازم نیست دست به موهایتان بزنید، فقط یک صندلی بیاورید و گوش کنید. اینها مواردی است که باید قبل از رنگ کردن موهای خود در نظر بگیرید. همچنین شما را در حفظ سلامت موهای رنگ شده راهنمایی می کنیم.

نکاتی که قبل از نقاشی باید در نظر گرفت


از چه رنگی می خواهید استفاده کنید؟


رنگ مو

صادقانه باید بگویم که فرآیند رنگ کردن مو به هر حال عوارضی برای موها خواهد داشت. تنها راه جبران این است که موهای خود را کوتاه کرده، رنگ کنید و اجازه دهید موهای طبیعی خود دوباره رشد کنند. اما راه هایی برای کاهش اثر رنگ کردن مو با تسکین آن وجود دارد.


هر چند وقت یکبار می توانید موهای خود را دکلره کنید؟

اگر موهای طلایی یا بلوند یخی می خواهید، حداقل 14 روز بین دفعات دکلره آن را بگذارید. به جای اینکه موهای خود را در یک مرحله بلند سفید کنید، این کار را در یک سری مراحل کوتاه انجام دهید. مقدار زیادی TLC را در طول دوره استراحت به موهای خود بمالید. فرآیند دکلره موها را متخلخل و شکننده می کند و خاصیت ارتجاعی بیشتری دارد. تا حد امکان از دکلره کمتر استفاده کنید. و از همه مهمتر این کار را به متخصص بسپارید.

بیشتر بخوانید  جوان سازی دستها با روش آسان


هر چند وقت یکبار می توانید موهای خود را با رنگ موی دائمی رنگ کنید؟

فرض کنید موهایتان را دکلره کرده اید و با رنگ موی دائمی رنگ کرده اید. حداقل دو ماه یا تا زمانی که ریشه موهایتان به اندازه کافی بلند شود صبر کنید قبل از اینکه موهایتان را دوباره رنگ کنید. فرآیند رنگ کردن مو نیز مو را خشک می کند، اما به اندازه دکلره مضر نیست. وقتی ریشه موهایتان پیدا شد، به جای رنگ کردن کل سر، فقط ریشه ها را به صورت نقطه ای رنگ کنید. این به شما رنگ مورد نظر را می دهد، اما از موهای شما در برابر آسیب بیشتر محافظت می کند.


سلامت مو بعد از رنگ کردن


هر چند وقت یکبار می توانید موهای خود را با رنگ موی نیمه دائمی رنگ کنید؟

رنگ های نیمه دائمی بیشترین لطافتی را دارند که می توانید هنگام رنگ کردن موهای خود نشان دهید. شما می توانید پس از چهار تا ده بار شستن موها، زمانی که رنگ مو تقریباً از بین رفته است، موهای خود را دوباره رنگ کنید.

باید بخوانید:


در حال حاضر وضعیت موهای شما چگونه است؟

برای شروع، موهای سالم و سفید نشده می توانند استرس بیشتری را تحمل کنند و بیشتر از چند رنگ ماندگاری داشته باشند. در دنیای ایده آل، فرآیند رنگرزی را باید از موهای خام شروع کنیم، زیرا کمتر در فرآیند رنگرزی آسیب جدی می بینند. اگر می خواهید با موهای آسیب دیده شروع کنید، بهتر است موهایتان بین دوره های رنگ آمیزی بیشتر استراحت کنند.
اگر موهای شما خشک و آسیب دیده است، رنگ کردن ظاهر بهتری به آن نمی دهد. بنابراین به رنگ کردن موهای خود ادامه دهید تا زمانی که موهایتان ترمیم و احیا شوند. همچنین ممکن است بخواهید از روغن ها برای ترمیم و کوتاه کردن موهای آسیب دیده استفاده کنید. فرکانس تکرار رنگ مو را بسته به قدرت موهای خود تنظیم کنید.

بیشتر بخوانید  نکاتی پیرامون مواد آرایشی


پیشگیری از آسیب مو

به این ترتیب می توانید ببینید موهای شما چقدر قوی است و چقدر می تواند در برابر فرآیند رنگ کردن مقاومت کند. زمان استراحت بین دوره‌های رنگ‌آمیزی را بر اساس میزانی که فکر می‌کنید موهایتان در این مدت موفق به ترمیم شده‌اند تنظیم کنید.


رنگ موی پس زمینه شما چیست؟

اگر موهای شما رنگ تیره ای مانند مشکی یا قهوه ای دارد، مشکلی برای روشن شدن یک یا دو درجه موهایتان نخواهید داشت. با این حال، اگر می خواهید موهای خود را روشن کنید، دکلره می تواند به موهای شما آسیب برساند. اکنون می دانید چه زمانی بهتر است موهای خود را رنگ کنید یا اینکه آیا رنگ کردن موهایتان ارزش آسیب دیدن دارد یا خیر.
اگر فرآیند رنگ کردن را با TLC انجام دهید به معنای مرگ موهای شما نخواهد بود. این تمام چیزی است که قبل از درگیر شدن در فرآیند رنگ کردن مو باید بدانید. امیدوارم این به شما اعتماد به نفس داده باشد و شما را برای درخشش تابستانی خود آماده کرده باشد!


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *