هر آنچه که باید قبل از رفتن به تنگه مرگ بدانید


سفر به تنگه منجر به مرگ می شود

روستای لزور کجاست؟

روستای لازور در واقع تفرجگاهی است که تابستان های زیادی دارد و مقصد بسیاری از ماجراجویان و جویندگان هیجان است. در این روستا امکانات رفاهی اولیه مانند چندین نانوایی و مغازه وجود دارد و نیازی نیست نگران غذا باشید.
لزور روستایی بسیار زیبا در میان کوه است که در واقع نقطه شروع صعود به قله هایی مانند میشینه مرگ است. این روستا دارای محصولات متنوعی چون سیب، گیلاس، گندم و سیب زمینی است.
نهر بسیار زیبایی در اطراف این روستا جاری است که باغات اطراف را سیراب می کند. در ادامه این نهر و گذر از مزارع مختلف، پس از یک پیاده روی نسبتا کوتاه به گردنه کوهستانی می رسید.

سپس باید از گذرگاه هایی عبور کنید که گاهی با سنگ های بزرگ پوشیده شده اند، به همین دلیل این سفر نمی تواند چالش بزرگی برای یک مبتدی باشد و حتی اگر بی احتیاطی کند، مشکلات زیادی را ایجاد می کند. این مسیر به قدری زیبا و پر از گل های نعناع و پونه کوهی است که اصلا خسته کننده نخواهد بود.


سفر به تنگه منجر به مرگ می شود

چرا این منطقه را محل مرگ می نامند؟

نامگذاری این منطقه نیز داستان جالبی دارد. میشینه از 2 قسمت میش و مرت تشکیل شده است. گوسفند به دلیل وجود مجسمه های گوسفند در مسیری مخفی به بالای کوه قرار دارد و به دلیل وجود چشمه ای در نزدیکی قله که برای پرندگان آب خوردن از آن کشنده است کشته می شود.

بهترین زمان برای بازدید از تنگه مرگ

بهترین زمان برای دیدن سرای مرگ بهار (از اواخر اردیبهشت) و تابستان است.

بیشتر بخوانید  برای زندگی در آذربایجان چقدر باید هزینه کرد؟


برای دیدن این تنگه به ​​کدام سمت برویم؟

برای رسیدن به این تنگه 10 کیلومتر قبل از فیروز کوه از سمت چپ جاده به سمت شمال وارد سه راهی می شویم. پمپ بنزین نمرود (همنام محل این قسمت از جاده) و همچنین تابلوهای خوش آمد گویی به شهر و قسمت معتبر جاده از نشانه های این سه راه است و این مسیر تا 12 کیلومتر جلوتر ادامه می یابد. به روستای لزور که نقطه شروع است.


مرگ کجا نشسته است؟

صبح زود تهران را به سمت فیروزکوه ترک کنید. از آنجا به روستای لزور بروید.
در نیم ساعت، رفتن به مسیر دشوار نیست. وقتی به تنگه کوه با صخره های بزرگ و همچنین رودخانه «فرح رود» می رسید، راه کمی سخت می شود.
عبور از میان صخره ها نیاز به دقت دارد و هر چه تنگه باریکتر باشد، تعداد دفعات بیشتری باید از رودخانه عبور کنید.
در این مسیر آبشارهای کوتاه زیادی وجود دارد که برای گذر از یکی دو تا از آن ها باید کمی سنگ خورد. در بعضی قسمت ها باید تا زانو وارد آب شوید. در انتهای تنگه آبشاری بسیار زیبا قرار دارد که باید از آن بالا بروید، پس از صرف ناهار به بازدید از دریاچه لازور بروید. از آنجا به راحتی می توانید از طریق جاده خاکی به روستا برسید.


دیدگاهتان را بنویسید