مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

هر آنچه که باید در مورد قلیان های اکسیژن دار بدانید

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


قلیان اکسیژن چیست؟

دلگرم کننده: قلیان های اکسیژن دار توسط مبتکری به نام نادر مظفری طراحی و ساخته شد. نادر مظفری مخترع قلیان با اکسیژن تصویری از مجوز ثبت اختراع خود از دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه شهید بهشتی را به کاتالوگی که در آن این قلیان را ارائه می کند ضمیمه کرده است. در این قلیان اکسیژن دار به جای تنباکو، منبع اکسیژن در داخل قلیان تعبیه شده و برای تفریح ​​از دود بادکنک استفاده می شود.

با استفاده از این قلیان ها به جای رهاسازی دی اکسید کربن و مواد تنباکو در هوا، اکسیژن اضافی وارد هوا می شود و هوای پاک و مناسبی را برای افراد این مکان ها ایجاد می کند.

این قلیان از یک بادکنک اکسیژن، یک منبع آب، یک شلنگ دم اکسیژن و یک لوله انتقال اکسیژن تشکیل شده است و علاوه بر این، اسانس های مختلفی به آب قلیان اضافه می شود تا محتوای اکسیژن رایحه ای متفاوت بدهد.


قلیان با اکسیژن، خواص درمانی قلیان با اکسیژن، آیا قلیان اکسیژن دار خطرناک است؟

آیا اکسیژن قلیان خطرناک است؟

به گفته متخصصان ریه، میزان اکسیژن خالصی که بین 20 تا 28 درصد وارد بدن می شود خطرناک نیست، اما اگر به 40 تا 50 درصد برسد خطرناک است، فک ها را از بین می برد و روی ریه ها اثر مضر می گذارد.

دکتر حسن آذری پور عضو کمیته ملی مبارزه با دخانیات وزارت بهداشت درباره مضرات قلیان با اکسیژن گفت: با این حال اکسیژن خالص می تواند منجر به مسمومیت و سردرد مصرف کنندگان شود. همچنین باعث گشاد شدن عروق مغزی و ایجاد مشکلات چشمی می شود. این کارشناس همچنین معتقد است این قلیان ها به هیچ وجه زشتی قلیان کشیدن را پنهان نمی کنند.

بیشتر بخوانید  زمان تحویل کتاب های درسی ۹۹ مشخص شد

علاوه بر نامه دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه شهید بهشتی نیز در مورد این قلیان نظر مثبت داشته است. در نامه تصویری این دانشگاه که در کاتالوگ قلیان اکسیژن دار دیده می شود، بیان مخالفت دانشگاه شهید بهشتی با این قلیان بی معنی است. این اختراع در نامه شماره 32573/29/25 / ص مورخ 86/9/28 با امضای دکتر محمدرضا مسجدی قائم رئیس مرکز آموزش سل و بیماری های ریوی ثبت شده خطاب به دکتر هماجون قابل تقدیر است. زجاجی، معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی و استفاده از اکسیژن در این موارد می تواند درمان موثری باشد. در قسمت دوم نامه دکتر محمدرضا مسجدی استفاده از این قلیان به جای کیوسک و یا اتاق اکسیژن کارآمدتر و مقرون به صرفه تری در نظر گرفته شده است و رعایت نکات بهداشتی مانند استفاده از رابط دهانی یکبار مصرف توصیه می شود.


قلیان با اکسیژن، خواص درمانی قلیان با اکسیژن، آیا قلیان اکسیژن دار خطرناک است؟

خواص درمانی استفاده از قلیان با اکسیژن

فارس درباره خواص درمانی قلیان با اکسیژن نوشت: سعیدصدری، دبیر کمیته گردشگری سلامت صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره فواید اکسیژن برای بدن انسان اظهار داشت: قلیان با اکسیژن مفید است.

وی ادامه داد: قلیان بخشی از میراث فرهنگی ما ایرانیان است که متأسفانه ایراداتی دارد و بسیاری از ایرانیان از این وسیله استفاده می کنند و حتی اگر از مصرف آن جلوگیری شود مردم به صورت مخفیانه از آن استفاده می کنند. صدری با بیان اینکه قلیان می تواند تا حدی باعث انحراف و جلوگیری از آسیب آن شود، افزود: قلیان های اکسیژنی ساخت مخترع ایرانی نادر مظفری نه تنها بی ضرر هستند، بلکه برای بدن مفید هستند و برای سلامت بدن توصیه می شوند.

بیشتر بخوانید  تمارض عجیب بازیکن فوتبال برزیلی

نادر مظفری طراح قلیان اکسیژن دار گفت: در شومینه بالای قلیان بادکنکی به کپسول اکسیژن وصل می شود که باید میزان اکسیژن مصرفی را تنظیم کند. لوله انتقال اکسیژن از بادکنک به منبع آب قلیان از جنس نایلون، فولاد یا برنز است که در اثر تماس با اکسیژن اکسید نمی شود. وی ادامه داد: در منبع آب قلیان آبی وجود دارد که رطوبت آن را افزایش می دهد و با افزودن اسانس یا عرقیات نعناع، ​​ریحان، کاکتوس و اکالیپتوس می توان از آن برای ضدعفونی مجاری تنفسی استفاده کرد.

یکی از مراکزی که قلیان ها را با اکسیژن تامین می کند، از مزایای این اختراع به شرح زیر است:

  1. لذت چند برابر بیشتر از قلیان های معمولی
  2. کاهش وزن، انرژی و شادی
  3. اضطراب و افسردگی را از بین می برد
  4. ماهیچه های ریه، قلب و ریه ها را تقویت می کند
  5. پوست را ترمیم و شاداب می کند
  6. برای درمان بیماری های تنفسی مفید است
  7. راه های هوایی را تمیز و ضد عفونی می کند
  8. برای میگرن و سردردهای خوشه ای مفید است
  9. مفید برای درمان دیابت، غلظت خون، فشار خون و …

قلیان با اکسیژن، خواص درمانی قلیان با اکسیژن، آیا قلیان اکسیژن دار خطرناک است؟

آیا قلیان با اکسیژن مورد تایید وزارت بهداشت قرار گرفته است؟

در حالی که گفته می شود قلیان اکسیژن دار مورد تایید وزارت بهداشت بوده و حتی در گزارش صدا و سیما نیز به آن اشاره شده است، اما نظر کارشناسان وزارت بهداشت چیز دیگری است.

خدیجه محصلی کارشناس کمیته کنترل دخانیات وزارت بهداشت با اعلام مخالفت و مخالفت خود با قلیان اکسیژن دار این وزارتخانه به همشهری گفت: ما به عنوان کارشناسان کمیته ملی مبارزه با دخانیات به شدت با شکل قلیان مخالفیم.

«به طور کلی هر چیزی که دخانیات را تبلیغ می کند از نظر ما غیرقانونی است. این کارشناس با اشاره به این سخنان ادامه می دهد: در عین حال بحث اکسیژن درمانی با این قلیان ها برای ما جای سوال دارد، زیرا اکسیژن زیادی که به طور مداوم و طولانی وارد بدن می شود قطعا برای انسان مضر است.

وی با اشاره به مکاتبه با وزارت بهداشت برای تحقق طرح قلیان با اکسیژن، ادامه می دهد: در این مکاتبات وزارت بهداشت نظر خود را اعلام کرد و معتقدیم این طرح اگرچه برای سفره خانه ها گران تمام می شود، اما باعث ترویج دخانیات نیز می شود. محصولات موجود در جامعه.بیو.

وی با تاکید بر تغییر شغل در صنایعی که سیگار مهمترین منبع درآمد است، گفت: در غیر این صورت، کافه ها می توانند با جایگزینی سایر غذاها و خدمات تفریحی که درآمدی برابر با دخانیات دارند، امرار معاش کنند.

به گفته این کارشناس، البته وزارت بهداشت موظف به معرفی این خدمات جایگزین نیست، زیرا با توجه به اینکه این صنوف می توانند قلیان را به نام آداب و رسوم سنتی به ویژه در بین جوانان در سال های اخیر ترویج دهند، باید خدمات جذاب دیگری نیز ارائه کنند. .


بیشتر بخوانید  آخرین اخبار از ثبت نام جاماندگان یارانه نقدی
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *