هر آنچه درباره فیلم های کن می دانیم


هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن در حالی میزبانی 24 فیلم از کارگردانان مشهور در رقابت اصلی خود آغاز شد.

به گزارش ایسنا ، پس از لغو جشنواره سال گذشته ، کارگردان آمریکایی “اسپایک لی” بار دیگر ریاست هیئت داوران این مسابقه را در جشنواره 74 برای جشنواره 74 آغاز کرد و در کنار او “متیو دیوپ” کارگردان فرانسوی-سنگالی ، خواننده “میلن فارمر” و ترانه سرای فرانسوی کانادایی مگی جیلنهال ، بازیگر ، تهیه کننده ، فیلمنامه نویس و کارگر آمریکایی ، جسیکا هاسنر کارگردان ، تهیه کننده و فیلمنامه نویس اتریشی ، ملانی لورن بازیگر فرانسوی ، کارگردان و فیلم نامه نویس ، سلبر مندونتسی ، طاهر رحیم رحیم-یوتنا بازیگر فرانسوی چهره هایی که 24 فیلم را در بخش اصلی جشنواره ارزیابی می کنند.

سال گذشته در جشنواره فیلم کن ، فیلم “Angle” ساخته کره جنوبی بونگ جون هو برنده جایزه جشنواره فیلم کن شد که با دو جایزه بهترین فیلم و بهترین فیلم بین المللی به یکی از موفق ترین فیلم های غیر انگلیسی زبان تاریخ تبدیل شد. . او همچنین اسکار گرفت. بونگ جون هو امسال مهمان ویژه جشنواره است و قرار است یک کلاس مستر در کن برگزار کند.

اما در اینجا نگاهی می اندازیم به 24 فیلمی که برای دریافت نخل طلا در جشنواره فیلم کن رقابت می کنند ، جایی که ژاک ادیار کارگردان فرانسوی و آپیچاتپونگ ویراستاکول کارگردان تایلندی تنها چهره هایی هستند که نخل طلا را می گیرند.

آنت (فیلم افتتاحیه)

کارگردان: Leo Carks

کشور: فرانسه ، آلمان ، بلژیک ، ژاپن ، مکزیک

خلاصه داستان: این فیلم داستان زندگی هنری ، کمدین و آن خواننده مشهور اپرا در جهان است که یک زوج موفق هستند ، اما تولد اولین فرزند آنها ، دختری مرموز و سرنوشت خارق العاده ، زندگی آنها را تغییر می دهد.

داستان همسرم

کارگردان: “Ildiko Enyadi”

کشور: مجارستان ، آلمان ، ایتالیا ، فرانسه

خلاصه داستان: “جیکوب استور” که کاپیتان یک کشتی است با یکی از دوستانش در کافه شرط می بندد که با اولین زنی که وارد کافه می شود ازدواج کند و زنی به نام “لیزی” وارد می شود …

دو عنصر

کارگردان: Paul Verhoeven

فرانسه

خلاصه داستان: در پایان قرن هفدهم ، در زمانی که طاعون در حال رشد بود ، بندیتا کارلینی به عنوان یک تازه کار وارد صومعه ای در پسیا شد ، و او که توانایی های مختلفی داشت ، به سرعت تحت تأثیر زندگی در صومعه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید  دوباره بالای بازار سهام را فتح کنید!

جزیره برگمان

کارگردان: Mia Hansen-Love

کشور: فرانسه ، آلمان ، بلژیک ، سوئد

خلاصه داستان: یک زوج سینمایی تصمیم می گیرند تابستان خود را در جزیره فارو در سوئد ، جایی که کارگردان بزرگ جهانی اینگمار برگمن در آنجا زندگی می کند ، سپری کنند و الهام بخش کارهای او است. با نوشتن متن فیلم توسط زوجین ، توجه آنها به تدریج به منظره وحشی منطقه معطوف می شود و هرچه مرز بین خیال و واقعیت محو می شود ، روابط زوجین از هم می پاشد.

خودروی من را بران

کارگردان: Riviyoko Hamaguchi

کشور: ژاپن

خلاصه داستان: یوسوکو کافوکو ، بازیگر و کارگردان تئاتر ، با اتو ، نویسنده فیلم نامه ازدواج می کند ، اما اتو ناگهان می میرد و رازی را ترک می کند. دو سال بعد ، وقتی “کافوکو” هنوز تحمل از دست دادن همسرش را نداشت ، به او پیشنهاد شد که تئاتر را کارگردانی کند و با ماشین به هیروشیما سفر کند و …

روز پرچم

کارگردان: شان پن

کشور آمریکا

خلاصه داستان: “روز پرچم” با بازی شان پن و دخترش دیلن پن داستانی صمیمی و خانوادگی از زن جوانی است که تلاش می کند زندگی خود را از ویرانه های گذشته بازسازی کند و روابط ناگسستنی دختر و پدر را از بین ببرد. ارتباط دیگر.

فرانسه

کارگردان: برونو دومون

کشور: فرانسه ، آلمان ، ایتالیا ، بلژیک

خلاصه داستان: این فیلم داستان زندگی یک زن خبرنگار در جنگ است که در واقع خبرنگار و رسانه ای در یک کشور است.

قهرمان

کارگردان: عسگر فرهادی

کشور: ایران ، فرانسه

خلاصه داستان: رحیم بخاطر بدهی ای که قادر به پرداخت آن نیست در زندان است اما در طی یک تعطیلات دو روزه سعی می کند با پرداخت بخشی از بدهی طلبکار خود را راضی کند ، اما اوضاع طبق برنامه پیش نمی رود …

زانوی احمد

کارگردان: Nadaf Lapid

کشور: فرانسه ، آلمان

خلاصه داستان: این فیلم داستان کارگردانی است که در اواسط دهه پنجم زندگی خود به یک روستای دورافتاده در انتهای کویر سفر می کند تا یکی از فیلم های خود را ارائه دهد ، جایی که او با زنی آشنا می شود که رسماً در وزارت است. فرهنگ و به تدریج ویژگی های مشترک را توسعه می دهد.

بیشتر بخوانید  عکس های عجیب مردی با دست های بزرگ / فیلم

کازابلانکا بیتس

کارگردان: نبیل آیوش

کشور: مراکش ، فرانسه

خلاصه داستان: آنا ، یک خواننده رپ ، در یک مرکز فرهنگی در منطقه طبقه کارگر کازابلانکا کار می کند ، دانش آموزان خود را تشویق می کند تا برای ابراز علاقه و علاقه خود به موسیقی ، از سنگینی سنت های محدود کننده رهایی یابند.

کوپه شماره 6

کارگردان: جووهو کسمانن

کشور: فنلاند ، آلمان ، استونی ، روسیه

خلاصه داستان: یک زن جوان فنلاندی با سوار شدن به قطار در مسکو به قطب شمال از یک رابطه عاشقانه جلوگیری می کند و مجبور است مسافت های طولانی را در یک محفظه با یک معدنچی روسی طی کند. این ملاقات غیر منتظره به این دو اجازه می دهد تا حقایق مربوط به خود را بیاموزند.

عبور

کارگردانان: کاترین کورسینی

فرانسه

خلاصه داستان: “راف” و “جولی” در جریان اعتراضات جلیقه زردها در آستانه جدایی زخمی می شوند و در بخش اورژانس با معترض دیگری به نام “یان” ملاقات می کنند ، مردی که اعتقادات و تعصبات آنها را نقض می کند و ….

شورش

کارگردان: Joachim Lafos

کشور: بلژیک ، لوکزامبورگ ، فرانسه

خلاصه داستان: “دامین” که از اختلال دو قطبی رنج می برد ، همچنان در تلاش است تا زندگی خود را با لیلا ، که دوستش دارد ، ادامه دهد.

منطقه 13 پاریس

کارگردان: ژاک ادیار

فرانسه

خلاصه داستان: سه دختر و یک پسر تعریف جدیدی از زندگی مدرن ارائه می دهند.

روابط مقدس

کارگردان: محمد صالح هارون

کشور: فرانسه ، آلمان ، بلژیک ، چاد

خلاصه داستان: آمنه و دختر 15 ساله اش ماریا در حومه یکی از شهرهای چاد زندگی می کنند ، اما زندگی آمیز و شکننده آنها وقتی از بین می رود که آمنه متوجه بارداری دخترش می شود.

حافظه

کارگردان: Apichatpong Virastakol

کشور: کلمبیا ، تایلند ، انگلیس ، مکزیک ، فرانسه

خلاصه داستان: جسیکا پس از شنیدن صدای بلند هنگام استراحت ، دیگر نمی تواند بخوابد و در سفر به بوگاتا برای دیدار با خواهرش ، با یک باستان شناس به نام اگنس آشنا می شود و …

نیترام

کارگردان: Justin Curzel

کشور: استرالیا

خلاصه داستان: نیترام با پدر و مادرش در دهکده استرالیا در دهه 1990 در انزوا و ناامیدی زندگی می کند ، تا اینکه به طور غیر منتظره دوست دختری به نام هلن را پیدا کرد که تنها وارث یک خانواده است ، اما با پایان تراژیک رابطه ، تنهایی و عصبانیت آنها. نیترام بزرگنمایی کنید و آن را هر چه بیشتر به فاجعه نزدیک کنید.

بیشتر بخوانید  نتایج ارزیابی دوره هفتم نظارت بر کیفیت خدمات الکترونیکی منتشر شد

آنفولانزای پتروف

کارگردان: Krill Sbernikov

روسیه

خلاصه داستان: این فیلم براساس رمان الکسی سالینیکوف در مورد خانواده پتروف در روسیه ساخته شده است که با اپیدمی آنفلوآنزا در جایی که گذشته هرگز در آن نگذشته است ، مبارزه می کند ، حال مست است و لایه های فرعی زندگی عادی است.

موشک قرمز

کارگردان: شین بیکر

کشور آمریکا

خلاصه داستان: “موشک سرخ” آخرین فیلم نویسنده و کارگردان آمریکایی شین بیکر است که یک کمدی سیاه و انسانی در مورد یک کلاهبردار آمریکایی است که تحمل زادگاهش سخت است.

گزارش فرانسوی

کارگردان: وس اندرسون

کشور: انگلیس ، فرانسه ، آلمان

خلاصه داستان: گزارش فرانسوی مجموعه داستانهایی درباره آخرین شماره مجله آمریکایی است که در یک شهر خیالی در قرن بیستم فرانسه منتشر شده است.

تایتان

کارگردان: جولیا دوکورن

کشور: فرانسه ، بلژیک

خلاصه داستان: پس از یک سری جنایات غیر منتظره ، پدری با پسرش که 10 سال مفقود شده است ، دوباره متحد می شود.

همه چیز خوب پیش رفت

کارگردان: Francois Ozon

فرانسه

خلاصه داستان: آندره 85 ساله پس از سکته فلج می شود و از دخترش امانوئل التماس می کند تا به پایان زندگی خود کمک کند.

سه داستان

کارگردان: Nani Morty

کشور: ایتالیا ، فرانسه

خلاصه داستان: مجموعه ای از رویدادها تأثیر زیادی در زندگی ساکنان یک ساختمان دارد و مشکلات آنها را به عنوان پدر و مادر ، خواهر و برادر و همسایگان در جهانی تحت سلطه ترس و کینه آشکار می کند.

بدترین مرد جهان

کارگردان: Joachim Trier

کشور: نروژ ، فرانسه ، سوئد ، دانمارک

خلاصه داستان: “جولی” در سن سی سالگی است و زندگی او بسیار آشفته است و بسیاری از استعدادهای خود را هدر داده است. اکسل ، یک نویسنده موفق ، سعی می کند با او ازدواج کند ، اما جولی وارد یک دوستی جدید می شود و امیدوار است که چشم اندازهای جدیدی برای زندگی او باز کند.

هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن از 6 تا 17 ژوئیه (15 تا 26 ژوئیه) برگزار می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید