هرگز با آب سرد افطار نکنید!


نوشیدن آب یخ در هنگام افطار خطرناک است

با این قسمت از دلگرم کننده به روز باشید مضرات نوشیدن آب سرد هنگام افطار آن ها ملاقات می کنند.

مضرات نوشیدن آب یخ در ماه رمضان

مضرات نوشیدن آب سرد هنگام افطار

طبیبان طب سنتی بر این باورند که فایده بزرگ کم‌خوری و پرهیز از غذا در مدت زمان کوتاه این است که از آنجایی که ۱۱ ماه پر از غذا است، ظرف یک ماه ناشتا، غذا را دفع می‌کند. کبد نیز صفرای خود را تخلیه می کند تا غذای باقی مانده در معده را حل کند و کل دستگاه گوارش در این مدت استراحت می کند.

روزه به معنای کم خوردن و آشامیدن در مواقع خاصی از سال است که بهترین راه برای حفظ سلامتی است و داروهای قدیمی و جدید به آن اعتقاد دارند. با توجه به دمای بالایی که معده در پایان روز می گیرد شروع افطار با آب سرد بسیار مضر و حتی خطرناک است و در این حالت معده بسیار سفت می شود که منجر به ضعف معده و مشکلات گوارشی می شود. شروع آب سرد مانند ریختن آب سرد روی ظرف چینی داغ است، همان بلایی که ظرف چینی سر معده شما می آورد.

همچنین از آنجایی که کبد در ابتدای افطار تمایل زیادی به جذب غذا دارد، آب یخ مصرفی به مدت طولانی در معده نمی ماند و بلافاصله وارد روده می شود که می تواند باعث رفلکس های پاراسمپاتیک شدید، حتی سنکوپ و مرگ ناگهانی شود. . به دلیل گرمای زیاد معده استفاده از آب جوش یا نوشیدنی گرم چندان مناسب نیست، بنابراین طبق روایات اگر می خواهید با آب افطار کنید باید از آب جوشیده ولرم استفاده کنید. طبق این گفته ها، شما با آب ولرمی که در طول روز در معده شما جمع شده است، شستشو می دهید.

اختلالات سیستم ایمنی، مشکلات گوارشی، سردردهای میگرنی و افزایش تشنگی از عوارض نوشیدن آب یخ است، بنابراین تا زمانی که نمی توانید آب یخ بنوشید، آبجوی ولرم یا چای خیلی کمرنگ بهتر است نه افطار با آب سرد. به طور کلی توصیه می شود. استفاده نکن.

بیشتر بخوانید  همه چیز در مورد موارد مصرف قرص پروپافنون

بدن انسان روزه دار بیش از 16 ساعت غذا و آب دریافت نمی کند و این عامل باعث افت قند خون در هنگام افطار می شود که عطش شدید را در پی دارد و در این وعده باید قند خون و آب از دست رفته بدن تامین شود. بازسازی شد. در وعده افطار باید آب و نمک داده شود و آبجو ولرم یا چای خیلی کمرنگ بهتر است و توصیه می شود در افطار به هیچ وجه از آب سرد استفاده نشود زیرا دمای بدن در مدت طولانی بالا رفته است. با معده خالی و خیلی گرم است مایعات سازگار با دمای بدن مصرف شود.

استفاده از آب سرد باعث اختلال در عملکرد سیستم عصبی و گوارشی می شود و در اثر گرمای محیط معده، آب سرد وارد معده شده و هضم و جذب غذا را با مشکل مواجه می کند. بهتر است در این غذا از قندهای زودپز استفاده شود که بهترین گزینه برای آن استفاده از خرما است و همچنین می توانید از شیره خرما یا شیره انگور که در طب سنتی بر آن تاکید شده و هنگام تهیه آبلیمو استفاده کنید. در آن شکر از خاکشیر یا شربت تخم مرغ استفاده نکنید و از این قندهای طبیعی استفاده کنید.

یکی از علل سردرد در روزه داری پس از قطع روزه افت قند خون و از دست دادن آب و نمک در طول روز است. پرخوری در وعده افطار نیز می تواند باعث سردرد در انسان شود، به خصوص اگر در این وعده از قند زیاد استفاده شود، زیرا قند خون به شدت بالا می رود و باعث تولید انسولین در بدن می شود و پس از یک ساعت به سرعت کاهش می یابد و باعث سردرد می شود. . اگر انسان در وعده افطار پرخوری کند، سردرد افزایش می یابد زیرا در آن زمان خون از تمام قسمت های بدن به ویژه مغز به سمت معده می رود تا به هضم غذا کمک کند و این عمل باعث افزایش سردرد روزه داری می شود. یک شخص.

بیشتر بخوانید  مواد غذایی موثر در کنترل فشار خون

بهتر است بین شام و افطار 30 تا 45 دقیقه وقت بگذارید. بهتر است بین شام و افطار 30 تا 45 دقیقه فاصله باشد و در وعده افطار غذاهایی مانند یک مشت نان سنگک، پنیر و یک سبد سبزی مصرف شود و شام هم معادل یک ناهار سبک باشد. مثلا اگر برنج می خورید 10 تا 12 قاشق غذاخوری برنج را با انواع سوپ میل کنید و همراه شام ​​از یک فنجان ماست و سبزیجات و سالاد استفاده کنید که عموماً کمتر از سبزیجات و سالاد و ماست مصرف می شود.

هنگام سرو غذا با نان بهتر است از حلیم یا سوپ کم چرب استفاده شود، زیرا آش به اندازه کافی آب و نمک دارد. بیشتر غذاهای افطاری که در مهمانی ها تهیه می شود مرغ و ماهی سوخاری یا کباب است که به دلیل سرخ شدن زیاد و چربی باعث تشنگی و افزایش وزن می شود و بهتر است مرغ و ماهی را روی بخار، کبابی یا طبخ بپزید. در این شرایط. یا در فویل در فر بپزید.

از خوردن مرغ و ماهی در سحر خودداری کنید

پروتئین موجود در مرغ، ماهی و کباب زیاد است و برای افرادی که سال اول روزه می گیرند بهتر است در وعده افطار از آن استفاده کنند اما توصیه می شود این غذاها در سحر استفاده نشود زیرا باعث تشنگی می شوند و بهتر از سرخ کردنی ها هستند. و از چربی ها استفاده نکنید بعد از افطار باید از آب و مایعات استفاده شود و در آن مدت تا سحر از آب معمولی و چای استفاده شود و چون آب انرژی لازم را ندارد باید از شیره و شیر استفاده شود.

بیشتر بخوانید  علائم افسردگی تنفسی ، عوامل ایجاد، راه‌های تشخیص و درمان آن

در کنار سبزیجات بهتر است سبزیجاتی مانند خربزه، هندوانه و خربزه مصرف شود، به خصوص کاهو و خیار که آب بالایی دارند. از آنجایی که صبحانه معادل یک صبحانه کامل یا یک ناهار معمولی است، بدن باید کربوهیدرات های پیچیده را به خوبی دریافت کند و بهتر است از نان یا برنج و ماکارونی و همچنین سبزیجات و میوه هایی مانند سیب، گلابی و انگور که دارای فیبر هستند استفاده شود. برای خوردن کافی است غلات نیز فیبر زیادی دارند و می توان از آنها برای صبحانه استفاده کرد.

غلات و حبوبات نیز فیبر زیادی دارند و می توان در سحر از آنها استفاده کرد زیرا این گونه غذاها قند خون را به آرامی بالا می برند و بعد از هفت تا هشت ساعت به آرامی قند خون را پایین می آورند و اختلالی در بدن و قند خون ایجاد نمی کنند.به طور کلی در ماه رمضان افراد انتظار کاهش دارند. وزن 2 تا 4 کیلوگرم که در صورت تحرک امکان پذیر است و بهترین راه حل پیاده روی است که برای 15 تا 20 دقیقه در روز کافی است و بهترین کار در طول روز از ساعت 8 تا 10 صبح است. زمان این ورزش برای تامین ویتامین D مورد نیاز بدن است و توصیه می شود به دلیل تب و تعریق بین ساعت 11 تا 16 از خانه خارج نشوید.

————————————————- —————————————-

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


دیدگاهتان را بنویسید