هدیه میلیونی رئیس جمهور برای سهام داران



آنچه دیگران می خوانند:

سود سهام سالانه پرداخت می شود پس از برگزاری مجمع 49 شرکت سرمایه گذاری، دریافت سود سهام عدالت از شرکت ها و تعیین سود سهام قابل تقسیم بین ذینفعان. با هم آخرین اخبار سود سهام سرمایه را در سایت فردا می خوانیم.

سهم سهام عدالت در دولت نهم به عده ای داده شد. این ثبت نام فقط برای افراد تحت پوشش کمیسیون بود. اما هنوز افرادی هستند که واجد شرایط سهام عدالت هستند اما هنوز سهام دریافت نکرده اند. در خرداد و تیر 1401 خبر ثبت بازماندگان در سهم مالکیت منتشر شد. فرض بر این بود که سهامداران باقی مانده بتوانند در سال جدید ثبت نام کنند اما اخبار مربوط به سهام باقی مانده همچنان در حال انتشار است. برای دریافت آخرین اخبار بورس به خواندن ادامه دهید.

به گزارش فارس، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در خصوص توزیع سهام عدالت بین بازماندگان دو دهک کم درآمد اعلام کردند: کمیته تطبیق مصوبات دولت نسبت به مصوبه شورای عالی استان دچار مشکل شد. تخصیص سهام عدالت به بازماندگان، که باید حل شود.

وی افزود: با توجه به مشکلی که در تصمیم دولت وجود دارد، بعید می دانم تا قبل از پایان سال جاری به بازماندگان دو دهم کم درآمد سهام اعطا شود. البته سازمان خصوصی سازی جزئیات آن را بهتر می داند.

سخنگوی اتحادیه شرکت های سرمایه گذاری سهامی استانی در پاسخ به فاز دوم سود سهام عدالت تا چه زمانی پرداخت می شود؟ وی گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی بورس مسئولیت وصول، تجمیع و تقسیم سود سهام مالکیت بر عهده شرکت سپرده گذاری و تسویه حساب است و آن شرکت موظف است مبالغ سود را از شرکت های سرمایه دار دریافت و پرداخت کند. به کلیه سهامداران به صورت مستقیم یا غیر مستقیم.

بیشتر بخوانید  حاشیه دیدار رئیس‌جمهور و اردوغان + فیلم

هجدری افزود: کل سود سهام مالکیت مربوط به عملکرد 1400 شرکت حدود 60 هزار میلیارد تومان است که در فاز اول نیمی از آن 30 هزار میلیارد تومان به حساب کاربران واریز شد و در فاز دوم. ، سود تا پایان این وصول شود به حساب ذینفع سرمایه واریز و در صورت عدم تحقق تا پایان سال در ابتدای سال 1402 واریز شود.

وی تصریح کرد: جزئیات میزان وصول سود و جمع بندی آن و اینکه سود تا پایان اسفند واریز می شود نزد شرکت سپرده گذاری است اما طبق قانون باید سود تا پایان اسفند پرداخت شود. سال

سخنگوی کانون سهام عدالت شرکت های سرمایه گذاری استانی در خصوص اینکه به گفته برخی از مدیران شرکت سپرده گذاری علیرغم مکاتبه با شرکت های سرمایه گذاری، برخی از آنها از واریز سود خودداری می کنند، گفت: ابزار قانونی برای وصول سود سهامداران عدالت وجود دارد. و در صورت عدم همکاری شرکت، سپرده گذاران شرکت ها می توانند به نهادهای بالادستی گزارش دهند و طبق قانون با آن شرکت ها برخورد خواهد شد.

حیدری گفت: طبق قانون اقتصادی از تاریخ تصویب سود شرکت در مجامع عمومی تا تقسیم آن نباید بیش از 8 ماه بگذرد و از آنجایی که این سود مربوط به عملکرد سال 1400 است حداکثر زمان قانونی برای واریز سود پایان اسفند ماه سال جاری است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نمایندگانی از سهم مالکیت در مجامع شرکت های سرمایه دار حضور دارند؟ وی گفت: انجمن صنفی شرکت های سرمایه گذاری استان به نمایندگی از سهامداران در مجامع شرکت ها به روش مدیریت غیرمستقیم حضور دارند و رای و اظهار نظر می کنند و تاکنون یک مجمع بدون حضور سهامداران برگزار نشده است. نمایندگان در شرکت های سرمایه گذاری

بیشتر بخوانید  تشکری هاشمی: زاکانی را هرس کنید او خودشیفته و مستعد دیکتاتوری است

سخنگوی کانون شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت ادامه داد: کانون شرکت های سرمایه گذاری استانی نماینده شرکت های سرمایه گذاری استانی در مجامع شرکت خواهد بود زیرا طبق مصوبه شورای عالی بورس در دوره گذار پس از آزادسازی عدالت تا بازنگری اساسنامه کارگروهی سه نفره تشکیل شد که نماینده انجمن صنفی شرکت های سرمایه گذاری استان، نماینده وزارت اقتصاد و عضو واقعی شورای عالی بورس باید در این جلسه شرکت کنند. تشکیل جلسات و تعیین نمایندگان در هیأت مدیره شرکت های سرمایه گذاری. دبیرخانه کارگروه در مرکز شرکت های سرمایه گذاری استان مستقر است.

حیدری تصریح کرد: نماینده مرکز در تمامی جلسات عمومی شرکت های سرمایه گذاری حضور داشته و به نمایندگی از سهامداران وظایف نظارتی و مدیریتی را انجام داده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نماینده مرکز سهام عدالت به امور تخصصی شرکت های سرمایه گذاری احترام می گذارد؟ وی بیان کرد: در زمینه معرفی نمایندگان سهام مالکیت در شرکت های سرمایه گذاری، حرفه ای بودن و اصول مدیریت شرکت و ضوابط حاکم بر شرکت های بورسی رعایت می شود و اعضای پیشنهادی به هیأت مدیره شرکت های سرمایه گذاری باید به تایید سازمان بورس و اوراق بهادار برسد. سازمان بورس اوراق بهادار


بیشتر بخوانید  سارا خوئینی ها در سریال معصومیت از دست رفته + عکس

دیدگاهتان را بنویسید