هدف چیست؟! | اخبار از فارس


به گزارش فارس ، حسین شریعتمداری مدیر عامل است روزنامه کیهان در یادداشتی با عنوان “گل به کدام دروازه؟!” نوشت:

1- دیروز ، در جلسه هیئت دولت ، آقای روحانی ، صدها بار قبل ، به افتخاری که دولتش در توافق هسته ای ایجاد کرده بود اشاره کرد و شکایت کرد: “وقتی تیم ملی ما در مذاکرات پیروز شد و سه گل به ثمر رساند ، چرا؟ تحسین برای ما دشوار است ، چرا خداحافظی برای ما دشوار است ، چرا تعظیم در برابر بازیگران قدرتمند در صحنه بین المللی برای ما دشوار است ، چرا … »؟!

من می خواهم رئیس جمهور ، به جای اینکه همیشه از برجام تمجید کند ، فقط با چند کلمه برای مردم توضیح دهد که توافق هسته ای که او تمجید کرد ، علاوه بر “فاجعه” اقتصادی و سیاسی و نابودی تأسیسات 8 ساله کشور ، نتیجه دیگری هم داشته است و امکانات؟ !! و سه گلی که ذکر می کنند به کدام دروازه وارد شده است؟! آیا این درخواست از جناب عالی انتظار بزرگی است؟! و اینکه آیا مردم حق ندارند از شعارهای کلی فراتر رفته و پایان دهند ، یا نه برجام خبر داشتن ؟! و از آقای روحانی یا اعضای ارشد تیم مذاکره کننده کشورمان بخواهید به جای اظهار نظر یک طرفه بدون ارائه شواهد ، نمونه و سند ، حداقل یک بار در مقابل یکی از کارشناسان منتقد بنشینید و به س questionsالات وی پاسخ دهید. نقطه مقابل برجام است – آیا می توان فراتر از شعارها و شعارها پاسخ داد؟! به طوری که همه به وضوح می توانند ببینند برجام برای او چه دستاوردهایی داشته یا چه بلایی سر او آمده است!

بیشتر بخوانید  فرماندار: 75٪ از بازداشت شدگان در حوادث اخیر دشت آزادگان آزاد شده اند

2- داستان اصلاً پیچیده نیست. به طور خلاصه ، هدف از مذاکرات هسته ای حذف همه تحریم ها بود ، اما نه تنها تحریم ها برداشته نشد ، بلکه صدها تحریم دیگر نیز اضافه شد! آیا با آن فرق دارد؟! اگر چنین است – که اینگونه نبود – آیا انتظار دارید مردم شما را تحسین کنند یا از امکانات و ظرفیتی که به مدت 8 سال هدر داده اید پشیمان شوند؟! سرزنش کنید و منتظر جواب باشید ، بمانید!

3- در 14 ژوئیه 2015 ، به دنبال امضای توافق هسته ای بین ایران و کشورهای 1 + 5 ، آقای روحانی تلویزیون آنها حاضر شدند و اعلام کردند که “برای چنین بادی باد زیادی وجود دارد!” و آنها گفتند؛ “ما چهار هدف را در این مذاکرات دنبال کردیم. اولین هدف این بود که بتوانیم به توانایی های هسته ای و فن آوری های هسته ای و حتی فعالیت های هسته ای در کشور ادامه دهیم. هدف دوم رفع تحریم های غلط ، بیرحمانه و غیرانسانی بود. هدف سوم لغو کلیه قطعنامه هایی بود که ما در شورای امنیت سازمان ملل غیرقانونی می دانستیم و هدف چهارم حذف مسئله هسته ای ایران از فصل 7 منشور سازمان ملل و شورای امنیت بود که در توافق امروز و در این مشترک جامع برنامه اقدام ، هر 4 هدف محقق شده است. ”!! باید از آقای روحانی س askedال کرد کدام یک از اهدافی که ذکر کردید محقق شده است؟!

4- آقای روحانی ، که نتایج چندین ساله مذاکرات او “تقریباً هیچ چیز نیست” ، همانطور که از واقعیت های موجود قابل مشاهده است ، در سخنرانی روز گذشته خود ، تصویب طرح “اقدام استراتژیک برای حذف تحریم ها” در مجلس مانعی را برای لغو تحریم ها معرفی کرد! با تصویب این طرح ، اما حلقه منفعل دولت جای خود را به پاسخی برای محافظت از منافع سیستم داد.

بیشتر بخوانید  3 گروه جدید سهام عدالت می گیرند + جزییات

این طرح دولت را موظف می کند در چندین مرحله متوالی میزان تعهدات کشورمان را کاهش دهد تا ایالات متحده و اروپا را مجبور به انجام تعهدات خود کند.

با آغاز این حرکت و کاهش تدریجی بدهی های کشورمان ، دشمن ابتدا دست به تهدید و استکبار زد و وقتی دید جمهوری اسلامی ایران در این امر قاطع و جدی است ، به واسطه ها متوسل شد! و مذاکرات از وین از همان لحظه بود. اگر این طرح و تعهد دولت به اجرای آن نبود ، همان انفعال دولت در برابر حریف ادامه داشت. او فریاد زد و این حرکت ادامه دارد.

اکنون باید از آقای روحانی س askال کنیم؛ آیا سفر طولانی شما در مذاکرات ، دستاورد و نتیجه دیگری داشت که توسط مجلس مسدود شود؟! قطعنامه پارلمان چالش هسته ای را به یک نقطه عطف تبدیل کرده است. ایالات متحده و اروپا باید به تعهدات خود عمل کنند ، در غیر این صورت ایران از تعهدات خود چشم پوشی می کند.

این روال قانونی و شناخته شده در تمام قراردادها است که متأسفانه توسط یک دولت محترم مورد غفلت قرار می گیرد.

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید