مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

هدف ما در حوزه واکسن اقناع است تا اجبار/ قیمت‌ها را دائما رصد می‌کنم/ حذف ارز ترجیحی را غافلگیرانه انجام نمی دهیم –

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از فارس، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور،‌ شامگاه دوشنبه (26مهرماه) در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم اظهار داشت: امروز با گذشت مدت کوتاهی در دز اول بیش از 70 درصد واکسن دریافت کردند و امیدواریم که قبل از فرارسیدن فصل سرما به همین میزان واکسن زده باشند تا از مردم صیانت شود.

وی افزود:‌ در ستاد کرونا بحث‌ها این بوده که در موضوع کرونا از انفعال خارج شویم و حالت فعال پیدا کنیم که هم در واکسیناسیون و هم در کادر درمانی و دانشگاه ها و بخش های مختلف اعم از بسیج و سازمان های مختلف  فعال شویم و باید پیش‌بینی ها و پیشگیری های لازم را دشته باشیم و باید کسانی که حتی دو دز زده اند اصول بهداشتی را رعایت کنند و رعایت اصول برای همگان ضرورت دارد.

* همه مردم را به تزریق واکسن دعوت می‌کنم

رئیسی با تاکید بر اینکه کسانی که واکسن نزده اند حتما واکسن بزنند، بیان داشت: بنای ما این است و به رسانه ملی و بخش های دارای نفوذ کشور گفته ایم که از جایگاه خودشان برای توجیه و اقناع مردم استفاده کنند و باید مردم را در زمینه واکسن اقناع کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درمورد شاخص‌های اقتصاد کلان کشور و التهابات اقتصادی ناشی از تورم بسیار بالا و برنامه دولت برای مهار تورم تصریح کرد: معیشت و سفره مردم دغدغه روزانه و هر ساعت من است و روزانه ساعتی وضعیت قیمت ها را به ویژه قیمت مواد خوراکی را رصد می‌کنم و با وزرا و صاحبنظران اقتصادی صحبت می‌کنم تا تورم کنترل شود.

بیشتر بخوانید  شهادت فرمانده سپاه سلمان دیشب

رئیس جمهور افزود: همیشه احساس می‌کنم که در کنار سفره اقشار کم درآمد و محروم هستم و سختی‌شان را احساس می‌کنم ولی این شرایط آثار تورمی تصمیمات قبل است که امروز در بازار و سفره مردم می‌بینیم و تصمیمات امروز ما در آینده در زندگی مردم جلوه خواهد داشت.

* استقراض از بانک مرکزی تورم‌زا است

رئیس جمهور با اشاره به استقراض از بانک مرکزی بیان داشت: استقراض از بانک مرکزی تورم‌زا است و پایه پولی را بالا می‌برد و ما در شهریور پیگیری و تلاش کردیم که بدون استقراض از بانک مرکزی پرداخت‌ها را انجام دهیم و به لطف خدا این کار در شهوریورماه ممکن شد و در مهر ماه هم این اتفاق خواهد افتاد.

رئیسی با بیان اینکه بودجه سال 1401 را باید بدون کسری و واقعی ببندیم و اصلاح ساختار بودجه شود، گفت:‌ سال 1401 وقت مناسبی است که اصلاحات مهمی در بودجه اتفاق بیفتد و دوم اینکه افزایش‌ها به سمت افراد کم درآمد برود و افزایش‌ها پلکانی شود و هزینه دستگاه ها پایش شود.

وی ادامه داد:  ویژگی‌های نظام بودجه ریزی در نشست‌های آینده به استحضار مردم و مسئولین بخش‌های مختلف خواهد رسید.

* پولی که باید به جیب مردم برود دست چند دلال رفته است

رئیس جمهور با اشاره به ارز 4200 تومانی خاطرنشان کرد: تا امروز جلسات مختلفی در ستاد اقتصادی دولت داشتیم و در این مورد بررسی های لازم را انجام می‌دهیم و با اقتصاددانان خارج از دولت بحث شده است.

رئیسی تاکید کرد: در این حوزه پولی که باید به جیب مردم برود دست چند دلال در کشور رفته است و همه به این واقفند و باید آن را اصلاح کنیم تا این پول به جیب مردم برود ولی این کار را با غافلگیری دنبال نمی کنیم و مردم را بی اطلاع نمی گذاریم و شوک به بازار و اقتصاد وارد نمی‌کنیم و کار با یک اتقان و همه جانبه انجام می شود و این اصلاح از برنامه های دولت است و دنبال می شود و در وقت مناسب مراتب را به اطلاع مردم خواهیم رساند چون مشارکت مردم شرط موفقیت دولت است.

بیشتر بخوانید  یک کشتی اسراییلی و چند ناو آمریکایی را هدف قرار دادیم

* مقدمات ساخت مسکن توسط وزرارت راه و بنیاد مسکن و استانداران چیده شده است

وی در پاسخ به زمان آغاز پروژه‌های مسکن توسط دولت اظهار داشت: جلسه شورای عالی مسکن را برگزار کردیم و مقدمات کار توسط وزرارت راه و بنیاد مسکن و استانداران چیده شده و قرار هست که در استان‌ها زمین‌هایی که مورد نیاز ما هست را شناسایی کنیم و امروز هم در مصاحبه وزیر راه بود که گفته شد اراضی در شهرستان های مختلف شناسایی شده تا هم در حوزه روستا توسط بنیاد مسکن و هم در شهرها مسکن سازی را دنبال کنیم چون هم وعده شده و هم قانون و هم نیاز کشور است.

این خبر تکمیل می شود…

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *