مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

هدف از سیاست آموزش و روابط جنسی (SRE).

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


هدف از سیاست آموزش و روابط جنسی (SRE)، بررسی نگرش ها و ارزش های کودکان در باره روابط، عواطف، عزت نفس و امنیت شخصی Je.tokom چهارشنبه، کودکان قادر خواهند بود، مهارت های فردی و اجتماعی نگرش بهتری داشته باشید و نگرش مثبت ایجاد کنید دلگرم کننده با من باش.

هدف آموزش و روابط جنسی (SRE)

کودکان مهارت های مورد نیاز برای تصمیم گیری مثبت در مورد سلامتی را توسعه می دهند. در حین چهارشنبهکودکان می توانند مهارت های فردی و اجتماعی بهتری داشته باشند و نگرش مثبتی را در خود پرورش دهند.در سال 2015، سازمان ملل متحد قطعنامه ای را در مورد دگرگونی جهان و ارتقای توسعه پایدار تا سال 2030 تصویب کرد. در این قطعنامه در قسمت های مختلف

او از محیط زیست، تغییرات آب و هوایی و هر آنچه برای نسل آینده مهم و تأثیرگذار است، یاد می کند. یکی از بخش‌های این قطعنامه موضوع آموزش است که در برنامه سازمان ملل آمده است که تمام ۱۹۲ کشور عضو سازمان ملل باید تا سال ۲۰۳۰ از مردم خود مستقل باشند. جنسیت، قومیت، سن و همه تفاوت ها و تبعیض، شرایط برابر، کیفیت بالا و امید به زندگی ارائه آموزش و پرورش.

این بخش از برنامه سازمان ملل برای سال 2030، سند آموزشی یونسکو 2030 تماس گرفت. در تصویر زیر اهداف برنامه توسعه پایدار سازمان ملل متحد را مشاهده می کنید.ایران نیز در سال 2016 برنامه آموزشی خود را بر اساس طرح و سند 2030 سازمان ملل ارائه کرد.این برنامه آموزشی یا سند توسعه آموزش به نام “به سوی یادگیری مادام العمر و” یادگیری با و جامع: سند ملی آموزش و پرورش 2030 جمهوری اسلامی ایران. این سند بیش از 300 صفحه دارد و عناوین آن مشابه اهداف 10 گانه سازمان ملل متحد در سند 2030 است و در واقع در ایران سند یونسکو مربوط به سال 2030 در کارگروه مصوب 1395 هیأت وزیران و به طور غیرمستقیم بدون جنگل. دویدن

بیشتر بخوانید  موارد مصرف و فواید بی نظیر این دارو

برخی از اهداف سند 2030 سازمان ملل شامل آموزش ابتدایی، آموزش متوسطه، ارزیابی و ارزیابی کیفیت و یادگیری، دوره اولیه کودکی، آموزش پیش دبستانی و ابتدایی، آموزش فنی و حرفه ای و مهارت های رسمی، آموزش فنی و حرفه ای، آموزش فنی و حرفه ای و مهارت های غیر رسمی، دسترسی به آموزش عالی با کیفیت و برابر، کارآفرینی. با تاکید بر کار شایسته، یکسان سازی فرصت های آموزشی و اجتماعی برای زنان و دختران، دسترسی برابر به آموزش برای گروه های آسیب پذیر، آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه، توسعه سوادآموزی و مقابله با بی سوادی، توسعه پایدار آموزش در آموزش ابتدایی و متوسطه با تاکید بر هماهنگی بین بخشی. توسعه پایدار آموزش عالی، آموزش بهداشت و سبک زندگی سالم، مدارس ابتدایی و متوسطه و تجهیزات آموزشی، دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، تجهیزات آموزش فن آوری و مهارت های غیر رسمی، توسعه همکاری های علمی و بین المللی در آموزش عالی، توسعه همکاری بین المللی در آموزش مهندسی، توسعه علمی و همکاری های بین المللی در زمینه تربیت معلم و غیره. ایستگاه ها

همانطور که گفته شد این سند بسیار گسترده و مفصل است و نقدهای مفصلی بر آن وارد شده است. این انتقادات از سوی مقام معظم رهبری، شورای عالی انقلاب فرهنگی و سایر نهادهای ذیربط (غیر از دولت و آموزش و پرورش) صورت گرفت. دلایل انتقاد از سند 2030 یونسکو در زیر مورد بحث قرار گرفته است. با این حال، فهردالدین دانش آشتیانی، وزیر آموزش و پرورش ایران در پاسخ به انتقادها مبنی بر اینکه اجرای یونسکو 2030 در قالب سند ایرانی تحول آموزش و پرورش و چیزی خارج از این سند است، گفت: خیر، در سند تحول آموزش و پرورش در سند 2030 وجود ندارد. اجرا شود. سایر مقامات دولتی ایران نیز تاکید کرده اند که بر اساس اسناد سیستم فوق عمل می کنند و سند 2030 یونسکو یک سند فرعی است.

بیشتر بخوانید  آیا می دانستید که شکلات شما را لاغر می کند؟

دلایل مخالفت با سند 2030 یونسکو

سند 2030 یونسکو به دلیل برخی جزییات و بندهای آن که با اسناد و برنامه های قبلی برای تحول آموزش ایرانی و همچنین فرهنگ ایرانی و اسلامی مغایرت دارد، تا حد زیادی مورد مخالفت و انتقاد قرار گرفته است. سه حوزه اصلی مخالفت با سند 2030 یونسکو عبارتند از:

برابری زن و مرد در آموزش

اگرچه این موضوع در فرهنگ، اسناد و برنامه های آموزشی ایرانیان نیز وجود دارد، اما در سند یونسکو از سال 2030 به موضوعاتی مانند تغییر کتب درسی با حذف نقش مادر و زن و نشان دادن تشابهات زن و مرد در همه زمینه ها اشاره شده است.

نفوذ افکار و جریانات غیر دینی

از دیگر انتقادات وارده به سند 2030 آموزش یونسکو می توان به غیراسلامی و سکولار بودن آموزش در ایران اشاره کرد. این موضوع در کتاب راهنمای یونسکو با عنوان «آموزش عمومی جهانی» به صراحت بیان شده است. در واقع در چارچوب فرهنگ غرب، اصول دینی نباید در کتب و معارف آموزشی گنجانده شود.

نظارت و مداخله خارجی

سومین انتقاد به سند یونسکو از سال 2030 به این معناست که در این سند منتقل شده است. علم و تکنولوژی آموزش بین کشورها مطرح شده است و منتقدان و مخالفان در ایران این بخش از سند آموزش 2030 را تحت نظارت مشاوران آموزشی خارجی تفسیر می کنند. در واقع، این منتقدان و مخالفان سند 2030 با آن مخالف هستند زیرا یونسکو می تواند تحت تأثیر برخی از نهادها و سازمان های غربی غالب باشد.به سند 2030 یونسکو در مورد آموزش جنسی و جنسیت مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید  حقایق بسیار جالب در مورد حافظه

هدف از سیاست آموزش و روابط جنسی (SRE).

نظارت خارجی:

یکی دیگر از محورهای انتقاد، آموزش معلمان بین المللی است. اسناد اصلی سازمان ملل متحد، به ویژه بر آموزش معلمان با دانش آموزان دارای معلولیت، ناتوانی یا نیازهای ویژه تأکید دارد تا آموزش را «فراگیر» کند. همچنین بر انتقال فناوری ها و تجربیات آموزشی و به طور کلی علم آموزش بین کشورهای عضو سازمان ملل تاکید شد. اما به عنوان مثال حسن رحیم پور ازغدی، یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، این پیشنهادها را «نظارت ایرانیان بر آموزش و پرورش» نامید.

لطفا اگر سوال یا راهنمایی برای مقاله دارید هدف از سیاست آموزش و روابط جنسی (SRE)

این را در نظر داشته باشید، آن را با ما و سایر کاربران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

———————————————— ———————————-

یک مجله اینترنتی دلگرم کننده

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *