هاشمی: هزینه تأخیر واکسیناسیون بیشتر از هزینه تهیه واکسن است



به گزارش ایرنا ، محسن هاشمی روز یکشنبه در جریان سیصد و نهمین جلسه این شورا اظهار داشت: متاسفانه قله تاج پنجم در تهران در حال رشد است و تعداد قربانیان تاج در تهران به یکصد نفر در روز رسیده است.

وی افزود: این آمار پیامدهای نادیده گرفتن توصیه های دلسوزانه در زمینه کنترل فعالیت های انتخاباتی و عدم برگزاری انتخابات شوراها در استان هایی که از نظر گسترش تاجگذاری وضعیت خوبی ندارند را نشان می دهد.

هاشمی گفت: در این شرایط ، ما در مدیریت پروژه های واکسیناسیون و عدم تحقق وعده های مکرر مقامات وزارت بهداشت ، پدیده های نامناسبی مانند ازدحام در سفر ایرانیان به ارمنستان و سایر کشورها برای واکسیناسیون با مشکل روبرو هستیم. . این یک ملت اسلامی و بزرگ در ایران نیست.

هاشمی تأکید کرد: اگرچه واکسن تولید شده در کشور مسئله ای شرافتمندانه و مهم است اما باید توجه داشت که این فرآیند نیاز به تجهیزات خاص ، زیرساخت ها ، مواد اولیه و فناوری پیشرفته دارد که به دلیل تحریم ها و ایمنی و بهداشت می تواند مشکلات مختلفی را به دنبال داشته باشد پروژه. “ملاقات.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: ما علاوه بر حمایت از واکسن تولید شده در کشور از منابع دیگر ، مجبور به تهیه واکسن ضد تاج بودیم ، بنابراین در بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای همسایه ، 50٪ حد واکسیناسیون 5٪ نباشیم.

هاشمی همچنین گفت: عمده ترین آسیب های اقتصادی ، انسانی و روانی ناشی از تأخیر در واکسیناسیون بسیار بیشتر از هزینه تهیه واکسن و ماه هایی است که به دلیل ابهام در استراتژی و موقعیت های موجود در پروژه تأمین واکسن به تأخیر افتاد ، خسارت جبران ناپذیری برای خانواده. و اقتصاد کشور وارد شد.

بیشتر بخوانید  ویترین تسنیم 424 پوند

رئیس شورای تهران افزود: جدا از این موضوع ، انتظار داریم رسانه ها از نظر سیاسی با موضوع تاج و واکسن برخورد نکنند و حمایت و انتقاد را در فضای کارشناسی ارائه دهند تا بهداشت عمومی تحت الشعاع قرار گیرد. ایجاد دو قطبی های دروغین ، مخرب یا تبلیغاتی. “مسائل سیاسی را وارد نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید