هاریچیچی: 65٪ مردم ماسک ندارند / امیدواریم طی چند ماه آینده به 70٪ ایمنی برسیم – اخبار هرمزگان – اخبار استانهای تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب بندرعباسجلسه استانی ستاد ملی ضد تاج با حضور دکتر ایرج حریریچی معاون وزیر بهداشت و اعضای ستاد در استان هرمزگان برگزار شد.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت اوج دوم فوران تاج در هرمزگان گفت: با توجه به اینکه هرمزگان 2.2٪ از کل جمعیت کشور را دارد اما حدود 11٪ بستری شدن مثبت کشور متعلق به این است استان؛ بنابراین موقعیت فعلی هرمزگان برابر است با بالای استانهای کوم و خوزستان.

دکتر ایرج حریرقی افزود: “یکی از دلایل افزایش تعداد تاج ها ، سهل انگاری در عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در استان های آسیب دیده از این بیماری است.”

وی گفت: رعایت دستورالعمل های بهداشتی در کشور 65 درصد کاهش یافته است ، به این معنی که 65 درصد مردم ماسک نمی زنند و فاصله خود را حفظ نمی کنند.

دکتر حریرچی گفت: بهترین و سریعترین راه برای رسیدن به شرایط طبیعی و بازگشت به زندگی ، واکسیناسیون جهانی است. امیدواریم طی چند ماه آینده ایمنی واکسیناسیون جمعی با تکیه بر واکسن های داخلی و واردات واکسن به 70٪ برسد.

دکتر حسین فرشیدی ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ، در این نشست گفت: “متوسط ​​میزان بستری در استان کمتر از 48 ساعت است و با پذیرش روزانه بیش از 200 بیمار جدید ، کمتر از این تجویز می شود و تعداد بیماران بستری هر روز افزایش می یابد. “

وی با استناد به تاسیس چهار بخش کوید 19 در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس ، افزود: در حال حاضر 100 درصد تخت های بیمارستانی دانشگاه اشغال شده است.

بیشتر بخوانید  پیام تسلیت سید محمد خاتمی در پی درگذشت امین تارخ

فرشیدی با تأکید بر تجهیزات کل آزمایشگاه استان با سیستم NGS برای تعیین توالی ویروس و آزمایشات تخصصی ژنتیکی گفت: از وزارت بهداشت می خواهیم با توجه به پتانسیل و توانایی نیروهای متخصص در این سیستم همکاری کند. استان ‘.

دکتر محمود حسي پور معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكي هرمزگان گزارش جامعي را در مورد پيشگيري و كنترل بيماري عروق كرونر قلب در استان ارائه كرد.

انتهای پیام / 864 / ش

دیدگاهتان را بنویسید