نیویورک تایمز اقدامات ریاض علیه شهروندان سعودی را فاش می کند



نیویورک تایمز فاش کرده است که رژیم صهیونیستی به طور مخفیانه به گروهی از شرکت های جاسوسی اجازه داده است تا برای دولت عربستان کار کنند.

این روزنامه می نویسد که رژیم صهیونیستی علی رغم نگرانی جامعه جهانی در مورد استفاده از برنامه های جاسوسی خود برای سرکوب مخالفان داخل و خارج عربستان این کار را انجام داد.

نیویورک تایمز گزارش داده است که گروه سایبری اسرائیلی UNASO پس از ترور جمال هاشججی ، روزنامه نگار منتقد سعودی ، قرارداد خود را با عربستان سعودی در سال 2018 فسخ کرد ، اما همکاری دولت صهیونیستی و دو شرکت دیگر با نیویورک تایمز ادامه دارد. ریاض تشویق می کند.

طبق اظهارات یک مقام صهیونیستی و سه فرد مرتبط با این شرکت ها ، رژیم صهیونیستی مجوز جدیدی را برای شرکت چهارم با وجود ترس از نقض حقوق بشر صادر کرده است.

براساس این گزارش ، NSO یکی از برجسته ترین شرکت های اسرائیلی است که مسئول توسعه برنامه جاسوسی پگاسوس است ، که بسیاری از دولت ها از آن برای جاسوسی و دستگیری فعالان حقوق بشر استفاده کرده اند. در سال 2017 ، این شرکت برنامه پگاسوس را به عربستان سعودی فروخت و ریاض نیز به نوبه خود از این برنامه برای درهم شکستن مخالفان در داخل و خارج استفاده کرد.

در این گزارش آمده است: “مشخص نیست که آیا عربستان سعودی از این برنامه استفاده کرده است یا سایر نرم افزارهای جاسوسی ساخت اسرائیل در عملیات کشتن هاشجی”.

این روزنامه همچنین گزارش داد که وزارت دفاع اسرائیل به شرکت دیگری به نام “کاندیرو” اجازه همکاری با عربستان را داده است.

بیشتر بخوانید  آیا در شرایط فعلی سرمایه گذاری در بازار مسکن عقلانی است؟

310 310

دیدگاهتان را بنویسید