نیشابور امسال میزبان دانشجویان پزشکی خواهد بود



ایسنا / خراسان رضوی فرماندار نیشابور از اعلام رسمی مجوز دانشجویان پزشکی در نیشابور خبر داد و گفت: اخذ مدرک پزشکی و متعاقباً تأسیس دانشکده پزشکی ، تبدیل دانشکده پزشکی به دانشگاه را تسریع می کند.

علیرضا گامتی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: دانشکده علوم پزشکی چند سالی است که در نیشابور تأسیس شده و راه اندازی دارو یکی از الزامات جدی و قانونی مردم نیشابور در سال های اخیر بوده است.

وی اظهار داشت: شهرستان نیشابور از نظر برخورداری از مشخصات لازم توسط وزارت بهداشت از وضعیت بهتری نسبت به بسیاری از شهرهای دیگر برخوردار است اما به دلیل تغییر در بخشها و مقررات ، معرفی و پذیرش دانشجوی پزشکی در آن پیگیری شد توسط یک سری از محدودیت ها.

گامتی افزود: پس از اقدامات پیگیری بسیاری که مدیریت شهری در زمینه ایجاد رشته پزشکی داشت ، در جلسه ای که در اردیبهشت ماه سال جاری با وزیر بهداشت داشتیم ، این درخواست توسط مردم مطرح شد ، پس از این جلسه ، دکتر نمکی وزیر بهداشت ، هنگام بازدید در تاریخ 17 مه “ماه در نیشابور بود ، وی در جلسه رسمی اعلام کرد که کد رشته پزشکی نیشابور در کتابچه انتخاب آزمون های ورودی امسال قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در پی سفر وزیر بهداشت به نیشابور اقدامات پیگیری انجام شده و خوشبختانه روز گذشته 4 خرداد رسما اعلام شد که امسال رشته پزشکی در کتاب ورودی قرار خواهد گرفت امتحانات این شهر. “این بدان معنی است که به زودی دانشکده پزشکی در نیشابور راه اندازی می شود.

بیشتر بخوانید  منطقه شکار کاوه ده و کوه سفید

گامتی با بیان اینکه ایجاد دارو از نظر ارتقا scientific علمی و فرهنگی برای شهر حائز اهمیت است ، گفت: اعضای هیئت علمی متناسب با راه اندازی این منطقه باید در این شهر حضور داشته و مستقر شوند که این امر در زمینه درمان نیز هست. و در دانشکده ، دانشکده های پزشکی و سایر دانشکده ها موثر خواهند بود. بنابراین یکی از ابعاد مهم آن تقویت نیروی علمی در زمینه منابع انسانی است.

وی با اشاره به اینکه میانگین پذیرش دانشجو از نیشابور در رشته های پزشکی و مرتبط با آن حدود 80 تا 100 نفر در سال است ، ادامه داد: یکی دیگر از تأثیرات مثبت ایجاد رشته پزشکی در نیشابور ، ارائه آموزش برای دانش آموزان با توانایی های علمی بالا است اما می تواند داشتن منابع مالی کمتر ؛ بنابراین ، با استقرار دارو در شهر ، دانشجویان مجبور نیستند برای تحصیل پزشکی یا رشته های مرتبط به شهرهای دیگر بروند ، این امر خصوصاً برای خانواده هایی که از نظر مالی محدودتر هستند بسیار مهم است.

فرماندار نیشابور گفت: راه اندازی رشته پزشکی از نظر پیوند بین رشته علوم پزشکی با سایر رشته ها و همچنین ایجاد ارتباط با دستگاه های اجرایی مربوط به دارو از جمله گیاهان دارویی و بسیاری دیگر موثر خواهد بود. مواردی که نیاز به تحقیق دارند. و مطمئناً حضور دانشجویان پزشکی در ارتباط با رشد این مجموعه ها می تواند بسیار مثر باشد.

گامتی افزود: تأثیرات مهم علمی ایجاد رشته پزشکی ، به علاوه تغییراتی که با ایجاد این رشته در زمینه فرهنگ عمومی ایجاد خواهد شد ، به عنوان تأثیرات مثبت بسیاری از رشته های دیگری که قبلاً داشته ایم ، سرانجام منجر به رشد اقتصادی شهری می شود و تأثیرات آن را خواهیم دید. “

بیشتر بخوانید  مرگ دردناک خواننده مشهور پس از بیماری عروق کرونر قلب / عکاسی

وی با اشاره به درخواست دیگری از مردم نیشابور مبنی بر تبدیل دانشکده علوم پزشکی نیشابور به دانشگاه ، گفت: ما معتقدیم که باید در چارچوب قانون عمل کنیم و این درخواست ما را درست می کند.

وی افزود: یکی از نیازها و پیش نیازهای تأسیس دانشگاه وجود تعدادی دانشکده است و پیش نیاز تأسیس دانشگاه علوم پزشکی ایجاد دانشکده پزشکی است که قبلاً تعیین شده است نیشابور تحول دانشکده پزشکی را تسریع می کند.

دانشکده علوم پزشکی نیشابور در سال 2009 تاسیس شد و در حال حاضر 942 دانشجو در این مرکز تحصیل می کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید