مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

نیروهای روس وارد مرحله آماده باش نهایی برای آغاز حمله به اوکراین شده‌اند

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سایت طلا، یک مسؤول آمریکایی به شبکه سی بی اس گفت، تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهند، تجمع نیروهای روسیه در نزدیکی مرز اوکراین به سرعت ادامه دارد و همه چیز از زیردریایی‌ها و کشتی‌های فرود آبی خاکی در دریای سیاه گرفته تا موشک‌های بالستیک کوتاه برد و تانک‌ها در اطراف لبه‌های شمال شرقی اوکراین ادامه دارد.

شبکه سی بی اس به نقل از این مقام آمریکایی گزارش داد یگان‌های نظامی روسیه منابع استقرار خود را ترک کرده و شروع به حرکت به مواضع حمله کرده‌اند.

در این راستا،‌ شبکه سی ان ان به نقل از منابع اطلاعاتی آمریکا گزارش داد،‌ نیروهای روسیه وارد مرحله آماده باش نهایی برای آغاز حمله نظامی به اوکراین شده‌اند.

این در حالی است که سخنگوی پنتاگون اقدام جدید روسیه در تغییر وضعیت نیروهایش را تایید یا رد نکرد.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون در کنفرانس خبری روز دوشنبه گفت، روسیه استقرار نیروهای خود را در نزدیکی مرزهای اوکراین و در دریای سیاه در بلاروس افزایش داده است.

او اشاره کرد، تحرک نظامی روسیه علیه اوکراین هر لحظه و بدون هشدار قبلی احتمالا اتفاق بیفتد.

کربی تاکید کرد: روسیه احتمالا تدابیری را اتخاذ کند که اوکراین را وادار کند به آن پاسخ دهد و بهانه‌ای برای حمله به اوکراین دست و پا کند. افزایش اخیر تنش از جانب روسیه تهدیدی بزرگ برای امنیت اروپاست.

این مقام آمریکا اشاره کرد، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه طی ۲۴ ساعت گذشته آمادگی و تجمیع نیروها را افزایش داده و چین تصمیم گرفته پشت روسیه دربیاید و این باعث بی‌ثباتی خواهد شد.

بیشتر بخوانید  حکایت و داستان ضرب المثل سگ زرد برادر شغاله

کربی اشاره کرد، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا امروز، سه‌شنبه به بروکسل می‌رود تا پایبندی آمریکا در قبال هم‌پیمانان را توضیح دهد.

به گفته کربی، نیروهای آمریکایی به منظور اطمینان بخشی به هم‌پیمانان به اروپا رفته‌اند.

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *