نیروهای آمریکایی از عراق خارج می شوند گفتگوهای الکاظمی با مقامات واشنگتن – اخبار از غرب آسیا – اخبار بین المللی تسنیم


به گزارش گروه بین الملل آژانس تسنیمنخست وزیر عراق در سفر آینده خود به ایالات متحده احتمالاً خواستار خروج نیروهای عراقی از عراق است.

شبکه فرات عراق روز چهارشنبه با استناد به منابع دیپلماتیک گفت که مصطفی الکاظمی دعوت ایالات متحده را برای سفر به واشنگتن برای دیدار با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا قبول می کند تا پایان ماه جاری.

به گفته این منابع ، دور چهارم مذاکرات استراتژیک در سفر نخست وزیر عراق به پایان می رسد.

منابع ادعایی در رسانه های عراقی همچنین گفتند كه الكاظمی می تواند در این سفر از واشنگتن بخواهد سرعت خروج نیروهای آمریكایی از عراق را تسریع كند.

هفته گذشته ، رسانه ها گزارش دادند كه الكاظمی در سفر به ایالات متحده است.

فرمانده نیروهای آمریکایی اخیراً گفت که توپ خود را به دلیل عقب نشینی نیروهای آمریکایی در زمین القادیمی انداخته و تأکید کرده است که این نیروها در عراق خواهند بود تا زمانی که دولت کاظمی بخواهد.

دو روز پس از شهادت سپهبد قاسم سلیمانی ، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس ، معاون پیشین سازمان الحشد الشعبی عراق ، در فرودگاه بغداد ، پارلمان عراق تصویب عقب نشینی را تصویب کرد. برنامه ریزی در این مدت ، طرفین چندین دور مذاکره را برای پرداختن به این موضوع و یافتن سازوکاری انجام داده اند.

انتهای پیام /

بیشتر بخوانید  شرایط دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی برای جذب دانشجو اعلام شد | تعیین شرط سنی دانشگاه فرهنگیان به کجا رسید؟

دیدگاهتان را بنویسید