نیت خدمت به مردم است / واگذاری ۱۶۰ هکتار زمین به ۳۵۰۰ جوان جزیره



افشار فتح الهی در مراسم کلنگ زنی فاز ششم طرح اسکان جوانان جزایر واقع در روستای دیرستان با حضور احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در شورای اسلامی، شیخ محمدعلی امینی شهریار نوری زاده مدیرکل بنیاد مسکن مدیر مدرسه علوم دینی اهل سنت بندرلنگ. هرمزگان و جمعی از مسئولان سازمان و شهرستان گفت: با انجام کلنگ زنی فاز ششم طرح اسکان جوانان 160 هکتار زمین در 38 روستا به 3500 جوان بدون مسکن واگذار شد.

وی با قدردانی از همکاری تمامی نهادهای مرتبط، اجرای طرح اسکان جوانان در جزیره را الگوی موفق همدلی بین نهادها دانست و افزود: به عنوان سازمان منطقه آزاد کشم خواستار همکاری مسئولان استانی و کشوری در استفاده از این طرح هستیم. ظرفیت های موجود برای رفاه مردم و خدمت رسانی ما ساکنان جزیره هستیم.

فتح الهی ادامه داد: در یک سال اخیر تلاش کرده ایم ریل مناسبی در سازوکار سازمان ایجاد کنیم تا بعد از ما هر مجموعه ای موظف باشد برای خدمت به مردم در این مسیر حرکت کند.

مدیرعامل سازمان مناطق آزاد کشم همچنین از تلاش احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان برای پیگیری طرح تحقیق و تفحص از این سازمان قدردانی کرد و گفت: مسئولان یاد بگیرند که در این سیستم مدیریت فردی نیست. حقوق و عدالت را سرلوحه کار خود قرار دهند.

*خانه دار شدن جوانان کار بزرگی است

احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: برای خانه دار شدن جوانان جزیره عزم و همت زیادی لازم بود که تنها در این دولت محقق شد.

بیشتر بخوانید  تقاضای اکسیژن ۴.۵ تا ۵ برابر شد

وی از زحمات فتح الهی برای به ثمر رساندن این پروژه تقدیر کرد و افزود: باید از تمامی سطوح مدیریتی که در این راه همکاری کردند قدردانی کرد.

نماینده مردم هرمزگان در شورای اسلامی در پایان با اشاره به طرح تحقیق و تفحص سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: تمام امتیازات جزیره متعلق به مردم است و نباید اجازه تضییع حقی داد.

* تشکر ویژه از مسئولین منطقه کشم آزاد

شیخ محمدعلی امینی مدیر مدرسه علوم دینی اهل سنت بندرلنگ در ادامه این مراسم با تقدیر از مسئولان منطقه آزاد کشم به دلیل توجه به موضوع مسکن جوانان جزیره گفت: در مجموع استان بهترین اقدام را منطقه آزاد کشم انجام داده و امروز آخرین مرحله واگذاری است. زمین های روستاییان تکمیل شده و سپس این طرح در شهرهای جزیره اجرا می شود.

شهریار نوری زاده مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان نیز در این مراسم گفت: گران ترین کالای موجود در سبد هر خانواده مسکن است که با همکاری نهادهای مختلف در جزیره کشم به خوبی محقق شده است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات ماهانه سازمان منطقه آزاد کشم و بنیاد مسکن شهرستان تاکید کرد: هنگام انتخاب زمین اختصاص یافته برای این پروژه رضایت مردم در وهله اول بود که دکتر فتح الهی به آن توجه ویژه ای داشت.

به گفته نوری زاده، اعطای تسهیلات کم بهره از سوی بانک ها با نظارت رئیس جمهور نیز موفقیت آمیز بوده و تاکنون 450 نفر متقاضی این تسهیلات برای ساخت مسکن بوده اند.

لازم به ذکر است در فاز ششم ساخت پروژه اسکان جوانان این جزیره به مساحت 109 هزار و 500 متر مربع، 219 جوان در دو روستای جزیره صاحب واحد مسکونی خواهند شد.

بیشتر بخوانید  اولویت های بعدی واکسیناسیون چیست؟

طرح اسکان جوانان جزیره در روستای دیرستان به مساحت 48 هزار متر مربع برای 96 جوان و در روستای زیرنگ به مساحت 61 هزار و 500 متر مربع برای 123 جوان بومی اجرا شد.

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کشم

دیدگاهتان را بنویسید