نیاز پروژه های معدنی به کاربردهای زیست محیطی



در پی انتقال 6000 منطقه و معادن خاموش در کشور از طریق مناقصه ، یک دکترای مهندسی محیط زیست ضمن بیان لزوم به حداقل رساندن اثرات سو activities فعالیتهایی مانند استخراج معادن ، بر لزوم آموزش و پروژه های زیست محیطی با کاربردهای زیست محیطی تأکید کرد.

به گزارش ایسنا در تاریخ 27 مه ، مراسمی برای پاکسازی 6000 منطقه و معدن غیر فعال در کشور برگزار شد و اسدولا کشاورز ، سرپرست معاون معدن و صنعت معدن در وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت: “آنها بودند. انتقال این معادن از طریق مناقصه های عمومی و به اشخاص واجد شرایط در قالب بسته های سرمایه گذاری انجام خواهد شد. تصمیم وزارت صنعت ، معدن و تجارت با واکنش زیادی روبرو شد ، اگرچه در فروش معادن ذکر شد که کشاورز بیان چنین مواردی را به جای یک واقعیت ، یک توهم می داند. وزارت صنعت ، معدن و تجارت همچنان به صدور بیانیه های روابط عمومی می پردازد. کرد: مین زدایی هیچ ارتباطی با مسائل سیاسی و انتخاباتی ندارد. در تاریخ دهم ژوئیه ، دادستان و شورای انقلاب اصفهان از صدور دستور توقف حراج های اخیر معادن در استان اصفهان خبر دادند. سرانجام معاون معادن وزارت صمت دستور توقف اعلام نتایج مناقصات را اعلام کرد.

اجرای پروژه هایی مانند رهاسازی 6000 منطقه غیرفعال و مین در کشور علاوه بر مشکلات اقتصادی پیامدهای زیست محیطی نیز به همراه خواهد داشت. حسین فهرایی در گفت وگو با ایسنا بیانیه: اصولاً هر فعالیتی که در محیط انجام می شود دارای تأثیرات و پیامدهایی است. این می تواند باعث تغییر در گیاهان و حیوانات شود ، حتی توسعه شهری بر آب و هوا و شرایط خاک تأثیر می گذارد. بنابراین ، با هر تغییر و گسترش ، اثرات سوverse بر محیط زیست اجتناب ناپذیر است. مطمئناً ، اثرات استخراج معادن جدی تر است ، زیرا انرژی در صورت تخریب قابل تجدید نیست و برگشت پذیر نیست. طبق اصول توسعه پایدار ، نمی توان جلوی اقتصاد را گرفت. سه رکن اصلی توسعه پایدار عبارتند از محیط ، اقتصاد و جامعه ، به این معنی که محیط جایگاه خود را دارد و همچنین پایداری اقتصادی و سرمایه اجتماعی.

بیشتر بخوانید  وزیر کشور انگلیس شکایت کرد

وی در پاسخ به این سال که چگونه می توان اثرات منفی محیط را هنگام حفر کاهش داد ، گفت: مطمئناً توجه به آموزش محیط زیست و سواد محیط زیست بسیار مهم است. واقعاً جای امیدواری است ، زیرا جوانان خوبی وارد این صنعت شده اند. آنها باید در محیط آموزش ببینند و با توجه به اینکه صادق و خوش فکر هستند ، باید راه برای آنها هموار شود. ما سازمانهای زیادی مانند خانه معدن داریم که دارای یک بخش آموزش و حتی یک واحد دانشجویی هستند و برای اجرای دوره های آموزشی باید از این پتانسیل استفاده کنیم اما دوره های طولانی مدت را نمی توان استفاده کرد.

دکتر مهندسی محیط زیست درباره عواقب زیست محیطی مناقصه 6000 معدن گفت: من فکر می کنم برنامه مناقصه 6000 معدن اقدامی عجولانه بود که در روزهای پایانی دولت دوازدهم اعلام شد و مطمئناً بدون کار کارشناسی انجام شد. “باید از مقامات سال شود که آیا در این طرح آموزش محیط زیست و موضوع حفاری محیط زیست لحاظ شده است؟

وی گفت: خوشبختانه به نظر می رسد طرح انتقال متوقف شده است و امیدوارم برنامه محیط زیست با حوصله و دقت بیشتری در این طرح دیده شود و استخراج و آموزش در آن لحاظ شود. به طرح اضافه کنید

به گزارش ایسنا ، توجه به تأثیرات زیست محیطی در اجرای چنین پروژه هایی بسیار مهم است ، زیرا توسعه ناپایدار و تمرکز فقط بر منافع اقتصادی در نهایت به ضرر ما خواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید