نیاز فوری به اهدای خون در فارس



آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، دکتر «مهرداد شریفی» با اشاره به اینکه بر اساس اعلام سازمان انتقال خون ایران، میزان ذخایر خونی در استان فارس در حالت قرمز قرار دارد، از سایر استان ها خواست تا در امر خداپسندانه اهدای خون مشارکت فعال داشته باشند.

وی با اشاره به نقش موثر مردم در جان بخشیدن به بیماران نیازمند خون و فرآورده های خونی گفت: حضور مستمر مردم در این روزهای سخت می تواند زیباترین تصاویر را در نظام سلامت ایجاد کند چرا که بیماران نیازمند منتظر این امر هستند. منبع زندگی

دکتر شریفی با تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مراکز اهدای خون، افزود: تمامی تجهیزات و دستگاه های مورد استفاده در فرآیند اهدای خون در مراکز انتقال خون یکبار مصرف و استریل است.

این مسئول دانشگاه با تاکید بر اینکه ویروس کرونا از طریق خون و فرآورده های خونی منتقل نمی شود، ادامه داد: شهروندان می توانند با رعایت مشکلات بهداشتی و استفاده از ماسک برای اهدای خون به مراکز انتقال خون سراسر استان مراجعه کنند.

معاون علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز شرایط پذیرش اهداکنندگان خون را شامل گروه های سنی 18 تا 60 سال با وزن بیش از 50 کیلوگرم که به بیماری های مزمن حاد و فاقد سابقه مبتلا هستند، بیان کرد. افزایش دمای بدن ، علائم تنفسی و اقدامات دندانپزشکی در هفته گذشته.

بیشتر بخوانید  تعبیر خواب جوجه کبوتر سیاه

به گفته دکتر شریفی، قربانیان حوادث رانندگی، بیماران تالاسمی، هموفیلی، بیماران سرطانی و زنان باردار بیشتر از سایر بیماران به خون و فرآورده های خونی سالم نیاز دارند.


دیدگاهتان را بنویسید