نیاز صنعت خودرو به 8 فناوری الکترونیکی برآورده شد



به گزارش ایرنا ، یک شرکت دانش بنیان در شیراز تولید کننده این محصولات فناورانه است و با کمک قدرت و تخصص نیروی انسانی دانش بنیان این شرکت ، هشت قسمت مورد نیاز صنعت خودرو کشور واقع شده است.

این اقدام با حمایت معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برای کمک به صنعت خودروی کشور در برابر تحریم ها انجام شده است.
پیش از این صنعت خودرو نیازهای خود را از طریق واردات تأمین می كرد ، اما این اقدام علاوه بر اشتغالزایی ، گام مهمی در جلوگیری از خروج ارز برداشته است.

واردات متوقف شد
برد پنکه اتومبیل ، سنسورها ، قفل مرکزی اتومبیل ، قطعات رایانه اتومبیل ، قطعات سیستم توزیع خودرو از جمله این محصولات فناوری است که در این خط تولید می شود.
بیشتر این محصولات ساخت ایران به فناوری تولید مدرن نیاز دارند و همچنین استانداردهای اروپایی را نیز دریافت کرده اند. این خط ظرفیت تولید 20000 واحد در ساعت را دارد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از شرکت دانش بنیان در تولید انبوه برای مکان یابی قطعات ، کسب دانش و سرمایه گذاری در زیرساخت ها حمایت کرد.

17 دستاورد فناوری آشکار شد
همچنین در این قسمت از سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به استان فارس ، شرکت های فناوری مستقر در پردیس شرکت های دانش بنیان فارس محصولات فناوری خود را به نمایش گذاشتند.
در طول این سفر ، 17 دستاورد فناوری از 16 شرکت نشان داده شد.
این محصولات در زمینه های پالایشگاه ها ، تجهیزات پزشکی ، تولید و تولید قطعات پیچیده ، نرم افزار و سیستم های شبیه سازی ویژه و موتورهای الکتریکی است.
70 شرکت فناوری در این پردیس مستقر هستند و با تولید محصولات فناوری گام مهمی در رونق اقتصاد دانش بنیان برداشته اند.
متعاقباً 20 واحد کاری برای دفاتر شرکتهای دانش بنیان به بهره برداری رسید که با پشتیبانی معاون وزیر علوم و فناوری بازسازی و تجهیز شدند.

افتتاح مرکز نوآوری و خلاقیت فناوری های نرم ، متخصص در علوم انسانی
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در سفر خود به استان فارس از دانشگاه شیراز نیز بازدید کرد و مرکز نوآوری و خلاقیت فناوری های نرم ، متخصص علوم انسانی افتتاح شد.
این مرکز اولین مکان تخصصی در این منطقه در قسمت جنوبی کشور است. ایجاد فرهنگ نوآوری و فعالیت های خلاقانه صنعتی در زمینه های مختلف علوم انسانی یکی از رسالت های این مرکز است. وی همچنین از تیم هایی در زمینه هایی مانند روانشناسی ، علوم شناختی ، اقتصاد ، مدیریت ، هنر و خلاقیت ، قانون و تولید محتوا پشتیبانی و آموزش می دهد.
در حال حاضر هفت تیم در مرکز هستند و ظرفیت 15 تیم را دارد.

بیشتر بخوانید  کرونا جان سه نفر دیگر را در استان همدان گرفت

این دانشگاه در قلب فعالیت های مبتنی بر دانش و اقتصاد خلاق قرار دارد
معاون علمی و فناوری دانشگاه شیراز گفت: دانشگاه اساس فعالیت ها در اقتصاد دانش بنیان و خلاق است. اما نه دانشگاهی که با محیط پیرامون خود تعامل نداشته باشد. از دانشگاهی که در خیابان یا کوچه مجاور تأثیر نگذارد ، هرگز نمی توان انتظار داشت که بر جامعه تأثیر بگذارد.

مناطق نوآوری هسته اصلی شهرهای هوشمند هستند
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: رویدادهایی که امروز در دانشگاه ها ، خانه های خلاق و مراکز نوآوری شاهد آن هستیم زمینه هایی برای نوآوری ایجاد کرده است. این مناطق هسته های شهر هوشمند را تشکیل می دهند که شهر را متحول می کنند. در منطقه نوآوری شریف بیش از 600 شرکت فناوری وجود دارد که به قیمت سه تریلیون تومان به فروش می رسند. وقتی این مناطق در اطراف دانشگاه شکل می گیرد ، دانشگاه خودش از آن بهره می برد.
رئیس بنیاد ملی نخبگان همچنین گفت: به عنوان مثال ، دانشگاه استنفورد دهمین شرکت هلدینگ اقتصادی در جهان با 10 هزار و 500 دانشجو است. تفاوت دانشجویی که وارد این دانشگاه می شود با دیگران در این است که این دانشجو از اولین باری که وارد استنفورد شده است به دنبال کارآفرینی ، ثبت شرکت و تجاری سازی ایده ها بوده است. این دانشگاه برای تغییر در جامعه است ، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور همه کمک ها و پشتیبانی های دانشگاه شیراز را برای تأثیرگذاری در جامعه ، اقتصاد و فرهنگ فراهم می کند.

دولت در حال توسعه زیرساخت ها است
رئیس ستاد فرهنگی و عمرانی اقتصاد مبتنی بر دانش و توسعه صنایع نرم و خلاق با اشاره به هزینه های انجام شده در زمینه آموزش و پژوهش گفت: بودجه کشور سه رکن دارد. آموزش ، بهداشت و دفاع. موسسات تحقیقاتی زیادی در کشور وجود دارد ، اما شرکت های فناوری بسیار قدرتمندتر از آنها هستند. نوآوری چیزی نیست که فراتر از بخش دولتی و پول باشد. بلکه نوآوری کار بخش خصوصی و جوانانی است که برای ایده پردازی وقت می گذارند. این محصول نتیجه سرمایه گذاری بخش خصوصی در تحقیقات است. زیرا دولت در حال توسعه زیرساخت ها و تسهیل تحقیقات اساسی است.
ستاری همچنین افزود: مراکز نوآوری یا کارخانه های نوآوری و خانه های خلاق بسترهایی هستند که سرمایه را از بخش خصوصی به تحقیق می آورند. ما به این سیستم عامل ها نیاز داریم. پارکهای موفق علم و فناوری پارکهایی هستند که در آنها سرمایه بخش خصوصی در مقایسه با بخش دولتی 10 به 1 است. دانشگاه همچنین زیرساخت هایی را فراهم می کند. دانشگاه باید بخش قابل توجهی از درآمد خود را از فروش فناوری و ارتباطات صنعتی ، که تعاملی با جامعه است ، جمع کند.

بیشتر بخوانید  بهمن سیمان در بورس کالا

دانش آموز در حال دویدن است
معاون وزیر علوم و فناوری همچنین گفت: تحقیقات پیشرو در کشورهای پیشرفته توسط بخش خصوصی انجام می شود. کارآفرینی که نوآور باشد و محصول را تولید کند. در حال حاضر دیدگاه خوبی در کشور ایجاد شده است. یک بار م toسسات تحقیقاتی برای حل مشکل صنعت در کشور تأسیس شدند. در حالی که دولت تحقیق نمی کند.
ستاری با اشاره به تسلط دانشجویان به دانشگاه ها ، گفت: این مشکل به خودی خود نوآوری ایجاد می کند. اما در موسسات تحقیقاتی ساختار دولتی است و انتظار نوآوری اشتباه است. البته در این موسسات تحقیقاتی نیروی فوق العاده ای وجود دارد که موفق به ثبت شرکت می شود. زیرا بهترین شرکتها در زمینه بیوتکنولوژی از انستیتو پاستور یا رازی هستند. تحول فرهنگی در کشور اتفاق افتاده است. اکوسیستم فناوری و نوآوری در کشور در حال پیشرفت است. این سیستم جدید فکری بر اقتصاد تأثیر می گذارد. اکولوژی ، که در آن بیش از هفت هزار شرکت مبتنی بر دانش و شرکت های خلاق فعالیت می کنند.

سرمایه گذاری شرکت ها در شرکت های نوپا افزایش یافته است
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در سفری یک روزه به استان فارس ، به تغییر نگرش های شکل گرفته در میان مسئولان و دانشمندان در بین فن آوران اشاره کرد.
ستاری افزود: هر زمان که به استان فارس سفر می کنم ، تحولات و تحرکات جدیدی را در اکوسیستم فناوری و نوآوری احساس می کنم. افزایش تعداد شرکت های دانش بنیان یکی از این موارد است. همچنین ، اتفاقات خوبی در پارک علم و فناوری استان ، دره نوآوری و کارخانه نوآوری رخ داده است.
ستاری با اشاره به رشد و توسعه نوآوری در استان ادامه داد: قطعاً با این اتفاقات شاهد جهش خوبی در استان خواهیم بود. یک رویداد فرهنگی برگزار شد و این تغییر دیدگاه مدیران و دانشگاه است. با این تغییرات جهت گیری دانشگاه ها منجر به ایجاد شرکت های دانش بنیان و خلاق می شود.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: این تحولات در سالهای اخیر در اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور و توسعه آن می تواند الگوی مناسبی برای سایر بخشها باشد. بسیاری از مناطق ، مانند دفاع ، نیازهای آنها را از طریق شرکت ها تأمین می کنند. شرکتهای بزرگ نیز در تلاشند تا از فرصتهای استارتاپها استفاده کنند تا با سرمایه گذاری در آنها نتایج مطلوبی را بدست آورند.
رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه کار دولت ایجاد زیرساخت است ، گفت: هر زیرساختی که سرمایه گذاری کنیم در مدت زمان کوتاهی تکمیل می شود. قطعاً بسیاری از این جوانان نمی توانند از این زیرساخت ها استفاده کنند. این یک مشکل رایج در کشور است که نشان دهنده پتانسیل بالای اقتصاد دانش بنیان است.
به گفته وی ، نکته مهم اکوسیستم دانش بنیان و خلاق و سرمایه گذاری است که بخش خصوصی برای افزایش تعداد شرکت ها با این سرمایه گذاری انجام می دهد و دولت اقدامات لازم را برای توسعه زیرساخت ها انجام می دهد. البته جهت گیری ها نیز تغییر کرده است. در پارک علم و فناوری ، نه تنها باید به سخت افزار و فیزیک پارک توجه کنیم ، بلکه باید نرم افزار را نیز توسعه دهیم. به گونه ای که کل شهر درگیر شود.

بیشتر بخوانید  فولاد و منسوجات در حال آماده سازی برای ترک سایپا / نیم نگاه رحمت و تارتار به سهمیه آسیا

سورنا ستاری ، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ، طی یک سفر یک روزه به استان فارس ، مراکز نوآوری در دانشگاه صنعتی شیراز و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی فارس افتتاح کرد و از تحولات فناوری در کارخانه نوآوری شیراز و پردیس های فناوری بازدید کرد.

فرماندار فر ، عنایتولا رحیمی ، وی را در این سفر همراهی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید