نیازها و منابع برای اطفا حریق در جنگل های کهگیلویه و بویراحمد



سالهای اخیر یک دوره پربار برای تقویت تجهیزات و توسعه زیرساختهای اطفا حریق در جنگلها و مراتع کهگیلو و بویراحمد بوده است ، اما هنوز کمبودهایی وجود دارد که می تواند به کاهش زمان کنترل آتش در مناطق طبیعی استان کمک کند.

افزایش تعداد کپسول های آتش نشانی ، تجهیزات فردی کنترل آتش برای نجاتگران ، تلاش برای ساخت آشیانه بالگرد و استفاده از ردیاب های هوشمند آتش در پارک ملی دنا از برنامه های خوب دولت برای خاموش کردن آتش سوزی در جنگل ها و مراتع استان است.

با توجه به اینکه 90٪ از علت های آتش سوزی مناطق طبیعی حومه انسان است ، افزایش آگاهی کشاورزان و جوامع محلی ، برگزاری دوره های آموزشی ، توصیه های هشدار دهنده و آگاهی از اثرات تخریب محیط زیست بر نیازهای پیشگیرانه از این قبیل حوادث ، نیازی است که باید توجه بیشتری به این کنید.

اما طبق گفته مسئولان کهگیلویه و بویراحمد ، بر اساس تجربه آتش سوزی جنگل های گچساران ، ارتفاعات صخره ای و مناطق جنگلی صعب العبور ، دمای بالای 48 درجه سانتیگراد در برخی مناطق ، تجهیزات دیگر را برای ایجاد استخرهای هلی کوپتر در سطح شهر ضروری کرده است. استانها و توزیع بالگردهای غیرنظامی از مهمترین این نیازها هستند.

استان کهگیلویه و بویراحمد با حدود 16249 کیلومتر مربع ، 552،000 هکتار مراتع و بیش از 800،000 هکتار جنگل ، سرزمینی کوهستانی و کوهستانی با آب و هوای سرد و گرمسیری است که مناطق طبیعی در توسعه و زیبایی نقش مهمی دارند. طبیعت.

مهار آتش در مناطق طبیعی یکی از بزرگترین نگرانی های دوستداران طبیعت است. اگرچه این آتش سوزی ها در نهایت توسط اقدامات دولت ، مدیریت بحران ، اقدامات امدادی و جوامع محلی محدود می شوند ، بدون شک کاهش زمان کنترل آتش به حداقل رساندن وجود تجهیزات در کنار تلاش های مقامات بسیار حیاتی است.

بیشتر بخوانید  چرا انتخاب دوست در دوران نوجوانی از اهمیت بسیاری برخوردار است

آتش سوزی را می توان یکی از عوامل دخیل در تغییر اکوسیستم های طبیعی دانست ، که به دلایلی مانند باد گرم ، افزایش دما و عوامل انسانی هر ساله با گرم شدن هوا در بهار و تابستان آغاز می شود.

تجهیزات را زیاد کنید

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعداد کپسول های آتش نشانی استان امسال نسبت به دو سال گذشته حدود هفت برابر افزایش یافته است.

غلامحسین حکمتیان اصل گفت: تعداد طرفداران نجات دهنده منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد که 42 سال پیش بود دو سال پیش اکنون به بیش از 270 نفر رسیده است.

وی تأکید کرد: در آخرین اقدام در ماه ژوئن سال جاری ، 30 کپسول آتش نشانی برای کنترل آتش سوزی در جنگل ها و مراتع استان بین نجاتگران توزیع شد.

حکمتیان گفت: این تعداد طرفدار برای کنترل سریع آتش در جنگل ها و مراتع کهگیلو و بویراحمد بین کارگران بشردوستانه توزیع می شود.

وی تصریح کرد: همچنین در خرداد ماه سال جاری 70 فقره تجهیزات انفرادی امدادگران شامل کلاه ، کوله پشتی و ترقه در بین امدادگران منابع طبیعی استان توزیع شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال اولین پد اطفا حریق برای اسکان و آبیاری بالگرد هنگام آتش سوزی در جنگل ها و مراتع استان احداث شد.

صندلی هلیکوپتر ، بالشتک فرود یا بالشتک هلی کوپتر منطقه ای است که مجهز به علائم خاص فرود و برخاست هلی کوپتر است.

غلامحسین حکمتیان اصل گفت: این زیرساخت مهم در منطقه فیروزآباد بویراحمد راه اندازی شده است.

بیشتر بخوانید  ۳۰ سال منتظر گفتن این جمله بودم! + ویدیو

وی گفت: این پروژه شامل بالشتک ، ایستگاه آتش نشانی و منبع ذخیره آب با وام 12 میلیارد ریال است.

حکماتیان اصل گفت: برای ساخت دیوار و آشیانه بالگرد در مرحله دوم پروژه 30 میلیارد ریال اعتبار لازم است.

زیرساخت های جدید را پیش بینی کنید

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد می گوید: “طرح نصب سنسورهای هوشمند برای ارائه اطلاعات به موقع در مورد آتش سوزی جنگل ها و مراتع یکی از برنامه های در حال انجام این بخش شامل پارک علم و فناوری استان است. “

هاشمی با یادآوری اینکه آگاهی به موقع از آتش سوزی برای کاهش خسارت لازم است ، اظهار داشت: در اولین گام سنسورهای هوشمند در پارک ملی دنا نصب می شود.

وی افزود: تعداد آتش نشانان استان كه دو سال پیش 12 نفر بود ، هم اكنون به 60 نفر رسیده و مقامات به دنبال آنها پیگیری می كنند.

نیازهای اطفا حریق

فرمانداران کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آتش سوزی های اخیر از برنامه خود برای تقویت زیرساخت های لازم جهت تسریع کنترل آتش در استان خبر دادند و گفتند: برای تأمین آب مورد نیاز بالگردهای اطفا fire حریق در شهرهای مختلف و هشت استخر ، هشت استخر آب خلق شده است.

حسین کلانتری گفت: اعتبار لازم برای این زیرساخت های مهم اطفا حریق در مناطق طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از طریق بودجه مدیریت بحران تأمین می شود.

وی بر ایجاد استخر برای آبرسانی به بالگردهای اطفا حریق تأکید کرد که این امر به کاهش زمان اطفا حریق و کاهش آسیب به مناطق طبیعی کمک می کند.

بیشتر بخوانید  داستان ضرب المثل شاخ شدن چیست؟

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اخذ مجوز آشیانه بالگرد و همچنین اخذ مجوز هلی کوپتر غیرنظامی اضطراری در استان از تلاش های مثمر ثمر مسئولان است که امیدواریم بستر بهتری برای مدیریت بحران در حوادث حومه کشور فراهم شود. .

وی تاکید کرد: استفاده بهینه از ظرفیت جوامع محلی و پایگاه های بسیج از دیگر برنامه های دولت برای کاهش خسارات ناشی از آتش سوزی در جنگل ها و مراتع کهگیلو و بویراحمد است.

کلانتری به افزایش هفت برابری تعداد طرفداران و تجهیزات فردی اطفا حریق طبیعی در کهگیلویه و بویراحمد طی دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: تلاش های زیادی برای کاهش خسارات آتش سوزی در مناطق طبیعی استان در دوازدهم انجام می شود دولت. “

دیدگاهتان را بنویسید