نگرش «بهزادپور» در صنعت جریان می یابد



– راهکارهای شتاب دهنده بهزادپور در صندوق بیمه خسارت های بدنی

– توسعه صندوق بیمه خسارت بهزادپور

تحقق اجرایی و عملیاتی عدالت اجتماعی در کشور و توسعه آن بی شک یکی از کارکردهای مهم صندوق بیمه خسارت است، نهادی که در گذشته به عنوان یکی از حلقه های زنجیره تامین عدالت اجتماعی و محرومیت زدایی فعالیت می کرد. تضمین آرامش، شادی و عزت نفس برای قربانیان تصادفات جاده ای و خانواده های آنها از طریق فرآیندها و ایجاد منابع و ایجاد محیط و زیرساخت مناسب.

صندوق خسارت های بدنی طی یک سال گذشته تلاش مضاعفی برای اجرای دستورات ارزشمند مقام معظم رهبری در سند تحول انقلاب گام دوم مبنی بر «غفلت از نیازمندان غیرقابل قبول» و فرمایشات آن را افزایش داده است. وقتی نوبت به طرح ها و برنامه های دولت می رسید، «ضمیمه عدالت» داشتند.

با توجه به این رهنمودها، نگاه جامع و دقیق به صنعت بیمه از یک سو و آگاهی از قوانین قضایی کشور از سوی دیگر، منجر به استفاده از راهکارهای مؤثر مدیریت صندوق در سال‌های اخیر شده است، تا جایی که نگرش مؤید این امر است. نتایج به دست آمده

امروز آمارها نشان می دهد صندوق خسارت در سال گذشته با رعایت کامل قانون به ارائه خدمات هوشمندتر، آسان تر و دقیق تر پرداخته است. چشم اندازی که همواره در اسناد قبلی برای توسعه عدالت اجتماعی مد نظر بوده است.

صندوق بیمه خسارت در آخرین سال مدیریت، برای پایان دادن به سرگردانی طولانی مددجویان آسیب دیده و آسیب دیده، اصلاحات چشمگیری بین صندوق و قوه قضائیه و سایر نهادهای ذیربط در پرداخت هزینه ها برای رفع موانع مزمن انجام داده است. ساده‌سازی و تسهیل خدمات رسانی به هموطنان از طریق مدیریت ریسک‌محور، به‌روز، کوتاه‌مدت، دیجیتالی کردن فرآیندهای بلندمدت و تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها و پرداخت غرامت به قربانیان است که به طور کلی می‌توان به مهمترین این اصلاحات تقسیم کرد. به 4 قسمت:

حذف _ لغو چرخه ارجاع;

در برخی موارد با تفسیر صحیح قانون بیمه شخص ثالث و جایگزینی مکانیسم جبران خسارت توسط صندوق به زیان دیدگان بر اساس اسناد و مدارک و طی مراحل قانونی.

با لغو تعداد قابل توجهی از مراجعات به قوه قضائیه، حداقل 6 هزار پرونده از 22 هزار پرونده وارد شده به صندوق در سال گذشته از تجدیدنظرخواهی به دادگاه های بدوی و بدوی رها شد که این امر موجب تسریع در پرداخت خسارت می شود. و باعث رضایت مردم و کاهش بار سنگین محاکم شد و همچنین مزایای بیمه مرکزی را به دلیل لغو پرداخت یلدا فراهم کرد.

بیشتر بخوانید  واکنش کاخ سفید به سخنرانی نصرالله

در همین راستا صندوق آمادگی خود را برای پرداخت غرامت در مرحله تعقیب قضایی و حتی در اولین ساعات وقوع حادثه همراه با گزارش پلیس و عدم ارجاع پرونده به دادسرا اعلام کرد.

طراحی _ طراحی و بهره برداری سیستم ماده 7;

این ماده قانونی است که روابط صندوق با شرکت های بیمه و بیمه مرکزی را تنظیم می کند. به عبارت دیگر تغییر روند ارتباط صندوق با شرکت های بیمه و بیمه مرکزی مورد اختلاف بر سر آن قسمت از تعهداتی که شرکت های بیمه نمی توانند در قالب قراردادهای بیمه ای پوشش دهند و مازاد بر آن باید توسط صندوق پرداخت شود. با توجه به افزایش میزان دیه صادره در هر سال، اصلاح این فرآیند حداقل دو ماه از زمان رسیدگی به پرونده کوتاه‌تر و امکان نظارت دقیق‌تر بر بیمه مرکزی را افزایش داد.

1- احیاء و اجرای مجوز قانونی واریز 50 درصد به حساب مالباختگان

در مواردی مانند حوادث منجر به تلفات جانی و حوادثی که مرتکب فرار می کند. صندوق می تواند 50 درصد دیه قربانی را به حساب واریز کند.

4- پرداخت مستقیم خسارت به حساب بانکی آسیب دیده.

پرداخت مستقیم و فوری مبلغ قطعی خسارت توسط صندوق به حساب خسارت دیده و لغو تشریفات پرداخت اولیه مبلغ خسارت توسط صندوق به اجرای آرای دادگاه که در نتیجه اصلاح این نقص روند ، کاهش قابل توجهی داشت.

5- گسترش و ساماندهی شعب صندوق در سراسر کشور.

گفتنی است، این صندوق تا زمستان دوم در 15 مرکز استان کشور شعبه داشت و طی سال جاری بدون سرمایه گذاری انسانی و تجهیزات جدید و با استفاده از امکانات موجود، شعب صندوق در 15 مرکز استان دیگر فعال شد.

مهمتر از آن اینکه در گذشته نقش شعب استانی محدود به جمع آوری اطلاعات و تکمیل پرونده ها و ارجاع به ستاد تهران بود که پرونده هایی در دادگاه های استان رسیدگی می شد و حکم به آماده بودن این گونه پرونده ها می داد. در تهران، پرونده طی یک پروسه طولانی دوباره بررسی شد و در نهایت در صورت تایید برای پرداخت به کمیته مالی صندوق ارسال شد. به عبارت دیگر، پرونده ای که در دادگاه های استان انجام و مورد رسیدگی قرار گرفت، در شعب مختلف تهران متوقف و محاکمه شد، اما اکنون اصلاح آن روند، تمامی مراحل زمانی را از چرخه و واگذاری مسئولیت و نظارت فنی حذف کرده است. و مراحل قانونی صندوق در تمامی شعب استان انجام می شود.

بیشتر بخوانید  آغاز پلمب شعب بانکی متخلف در نرخ سود

درک اهمیت اصلاح این روند که در حال حاضر در 7 ولایت عملیاتی شده و به تدریج در تمام استان ها گسترش خواهد یافت. ذکر این نکته مفید است که رفع این گلوگاه نقش بسیار مهمی در تسریع در بررسی و رفع آسیب دارد.

6- اتصال جعبه با سیستم خودکار;

اتصال صندوق به سامانه ثبت الکترونیکی (ثنا) دادگستری که سرعت گردش کار را مشروط به صرفه جویی در وقت و هزینه کرد و در این مورد شایان ذکر است صندوق قبلاً از طریق دفاتر با قوه قضائیه همکاری داشته است. به مبلغ محدودی اشاره کردند که سالیانه حدود 40.000.000.000 ریال برای صندوق هزینه داشت و اکنون صندوق و همچنین واحدهای قضایی به صورت مستقیم و غیرمستقیم به سامانه خودکار ثنا متصل شده اند.

گام بعدی، مکانیزه شدن کامل مکاتبات صندوق با قوه قضائیه با راه اندازی سامانه است که در دستور کار قرار دارد.

2- اعلام آمادگی صندوق برای راه اندازی سامانه ماده 41;

سامانه ای جامع با حضور تمامی دستگاه های درگیر در حوادث رانندگی از جمله وزارت راه، دادگستری، وزارت بهداشت، پزشکی قانونی، ثبت اسناد، شرکت های بیمه، بیمه مرکزی و صندوق است که تمامی سامانه های اطلاعاتی این سازمان را به هم متصل می کند. دولت کاهش آسیب برای هموطنان به میزان قابل توجهی ارائه کیفیت و تسهیل خدمات خواهد بود. راه اندازی این سامانه که صندوق از آن به عنوان انقلابی جدی در کاهش قربانیان حوادث رانندگی و بهبود ترافیک کشور یاد می کند، در سال 95 بر اساس ماده 40 قانون بیمه اجباری شخص ثالث تصویب شد، اما اعمال آن. مورد غفلت قرار گرفت. تا حالا.

با اعلام آمادگی صندوق، هزینه های اولیه راه اندازی این سامانه در صورت تایید هیات دولت تقبل می شود.

2- تلاش و موفقیت در تصویب مجوز صندوق سرمایه گذاری از دارایی های آن به منظور کسب منابع جدید و تقویت صندوق در انجام تعهدات قانونی.

صندوق تاکنون تنها طبق قانون مجاز به واریز وجوه بود، اما با تصویب نهایی این اصلاحیه قانون بودجه 141 در جلسه علنی مجلس و دریافت مجوز سرمایه گذاری، صندوق دارایی بیشتری خواهد داشت. ظرفیت. برای خدمت رسانی به هموطنان آسیب دیده

9- راه اندازی سامانه معاضدت حقوقی در صندوق.

بیشتر بخوانید  قاتل دخترم باید اعدام شود!

با راه اندازی این سامانه و قطع دست واسطه ها و عده ای سودجو و وکلای فرصت طلب که با سوء استفاده از ناآگاهی شهروندان آسیب دیده و دریافت پورسانت ناعادلانه از آنان، بخشی از غرامت پرداختی صندوق را توزیع کردند. کارشناسان فنی و حقوقی صندوق، کارشناسان حقوقی معرفی شده از سوی این نماینده مجلس، هموطنان آسیب دیده را جهت احقاق حق خود هدایت و هدایت می کنند.

2- تنظیم 350 پرونده انباشته از ماده 1.

این موارد که سال ها از سوی کمیسیون ماده 3 مغفول مانده بود و کمیته ذی صلاح نتوانست در جلسات هفتگی و دوهفته ای خود تعیین تکلیف کند، توسط تیم کارشناسی بررسی، بررسی و آماده رأی گیری شد.

کانون هم افزایی و افزایش بهره وری و اثربخشی صندوق در سال گذشته را به جرأت می توان مدیون نگرش مدیریتی مجید بهزادپور دانست. وی از یک سو شاخص های دقیقی از عملکرد صندوق تعریف کرد و از سوی دیگر با تبیین اهداف و ماموریت دقیق صندوق و ایجاد انگیزه و اعتمادسازی در نیروی انسانی، ساختار سازمانی صندوق را به میزان قابل توجهی با اهداف هماهنگ کرد.

بکارگیری روش های موثر مبتنی بر تئوری های «مدیریت اقتضایی» باعث شده است که بهزادپور نه تنها سوابق قابل قبولی در بیمه مرکزی دارد، بلکه شیوه مدیریت وی در صندوق نیز کارآمد و توسط وزیر امور اقتصادی و دارایی ارائه شده است. به عنوان رهبر بیمه صنعت و با تصمیم هیات وزیران به عنوان رئیس کل بیمه مرکزی منصوب شود.

بدنه صندوق بیمه خسارت های بدنی اگرچه در روزهای آینده ارتباط مستقیمی با این سرمایه فکری کشور نخواهد داشت و اکنون چنین دردی در نیروی انسانی این سازمان احساس می شود، اما گسترش اندیشه های مدیریتی آن در بیمه صنعت و بیمه مرکزی به عنوان یک نهاد اهرمی مایه خرسندی و امید است.

تلاش بهزادپور در یک سال گذشته با استفاده از برنامه ریزی دانش بنیان و تلاش مستمر در جهت تسهیل در خدمت رسانی به هموطنان آسیب دیده و محروم، راهی است که تمامی همکاران به آن متعهد و متعهد به ادامه آن هستند. ثمره مهربانی که امیدوار است مدیران آینده با الگوبرداری از روش های مدیریتی وی بتوانند نه تنها هم افزایی داخلی و خارجی ایجاد شده در صندوق را حفظ کنند، بلکه آن را در بین مخاطبان و همکاران ترویج دهند.

دیدگاهتان را بنویسید