نگرانی های مقام معظم رهبری در مورد مناسک مذهبی باید در نظر گرفته شود – آژانس مهر | اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمد قمی پنجشنبه شب در سیزدهمین همایش مدیران هیئت های مرکزی و منتخب کشور و سومین کنفرانس زنان فعال در هیئت های نمایندگی کوم ، گفت: دانش همچنان پابرجاست.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: پرستش شعائر حسین (ع) عبادت مناسک خداوند و در هر ظرف مکانی و زمانی به عنوان دو ماه است محرم و رعایت مناسک حسینی غیرممکن است.

کومی ادامه داد: ما فرزندان کارگروه نیستیم و با مسئولیتی که بر عهده داریم هیچ نگرانی را جایز نمی گذاریم. مقام معظم رهبری از نظر مناسک مذهبی روی زمین بمانید.

وی افزود: هیئت ، معبد و ایستگاه های صلواتی که سال گذشته تعطیل بودند ، امسال باید باشکوهتر باشند.

کومی تأکید کرد: ما اعضای هیئت به دلیل مسئولیت پذیری و اطاعت از قانون اجازه تعطیلی آیین های مذهبی را در طول ماه نمی دهیم. محرم و مناسک الهی صفر تضعیف می شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: آیین های مذهبی امسال با حسینی (ع) توسط هیئت های مذهبی با امام عصر (عج) عبادت می شود.

وی یادآور شد: امسال روی ماه هستیم محرم ما باید تمام ایران را سیاه پوش کنیم و همه مسئولان اجرایی باید از ظرفیت خود برای پرستش مناسک استفاده کنند.

قمی با بیان اینکه هنگام برقراری مناسک مذهبی باید تمام پروتکل های بهداشتی و توصیه های پزشکی در نظر گرفته شود ، افزود: حتی اگر مسئولان بهداشت اجازه دهند مراسم عزاداری در داخل خانه برگزار شود ، ما چندین روز در فضای باز عزاداری خواهیم کرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به برنامه های مهم در آینه محرم و گفت صفر. باروری و تحکیم بنیان های خانواده یکی دیگر از نیازهای مهم دیگر است مقام معظم رهبری که توسط هیئت های مذهبی دنبال می شود.

بیشتر بخوانید  درگیری با آمریکایی ها هر لحظه محتمل است - آژانس مهر اخبار ایران و جهان

سیزدهمین همایش مدیران شوراهای مرکزی و منتخب کشور و سومین کنفرانس زنان فعال در زمینه هیئت مدیره ، امروز با همت جامعه دینی مودار این در شهر مقدس کوم آغاز شد و فردا به پایان می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید