نگرانی برای آب بهانه ای است تا مردم خوزستان در مورد مشکلات دیگر فریاد بزنند



به گزارش ایرنا ، آیت الله محسن حیدری جمعه شب در جلسه مشکلات استان خوزستان با حضور سران قبایل و نخبگان در سالن امام خامنه ای مجموعه فجر سپاه با اشاره به سخنان امروز رهبر معظم انقلاب در مورد مردم خوزستان و مشکلات آنها. دستورات نشان دهنده توجه مداوم و مداوم او به مردم این استان است.

آیت الله حیدری گفت: مطالبات مردم خوزستان دقیقاً همان دستور مقام معظم رهبری امروز است و ما چیزی بیش از این نمی خواهیم.

وی با تأکید بر اینکه مردم خوزستان صفوف خود را از شورشیان و متخلفان از نظم عمومی جدا کرده اند ، افزود: بنابراین هرگونه درخواست و اظهارات عوامل خارجی هیچ ارتباطی با مردم خوزستان ندارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اقدامات دولت برای کاهش مشکلات فعلی را ارزیابی کرد و گفت: با این وجود این اقدامات مسکن در استان خوزستان است و برای حل مشکلات موجود باید کارهای اساسی انجام شود.

حیدری با بیان اینکه مشکلات موجود خوزستان ریشه در دو جنگ تحمیلی و جنگ آب دارد ، تأکید کرد: استان خوزستان قبل از جنگ تحمیلی از نظر لذت در رتبه سوم کشور قرار داشت و پس از آن این رتبه در رده هفدهم قرار گرفت و اکنون در رده 30 قرار دارد ؛ بنابراین این شرایط برای خوزستان مناسب نیست.

وی گفت: جنگ تحمیلی تأثیرات مخربی بر استان خوزستان از جمله توسعه حاشیه نشینی و پیامدهای مدنی ، فرهنگی و اجتماعی آن داشته است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: پس از جنگ 10 تا 12 درصد از اثرات جنگ در استان خوزستان بازیابی شد.

بیشتر بخوانید  یمن حمله جنگنده های سعودی به مارب / عربستان سعودی همچنان آتش بس را نقض می کند - اخبار غرب آسیا - اخبار بین المللی تسنیم

حکتری گفت: ایده مقام معظم رهبری در مورد احیا و توسعه زمین های کشاورزی خوزستان فقط 550 هزار هکتار نبوده است.

حیدری اظهار داشت: دولت در اجرای فاز اول طرح 550،000 هکتار اقدامات خوبی انجام داده است اما این کافی نیست و اجرای کامل آن باید با تازگی همراه باشد.

وی خاطرنشان کرد: کشور از تولید نفت ، گاز و محصولات کشاورزی خوزستان سود می برد اما این در حالی است که عواقب این مزیت برای مردم استان است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مردم استان باهوش هستند و از همان ابتدا خط خود را از شورشیان جدا کردند ، افزود: اما انتظار می رود مطالبات و مطالبات مردم مورد رسیدگی جدی قرار گیرد و مورد پیگرد قانونی قرار گیرد. “

دولت باید مطابق با تصمیم شورای عالی آب ، از انتقال مرزی غیر از آب آشامیدنی جلوگیری کند

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه خوزستان یک سوم آب کشور را در اختیار داشت ، گفت: این منابع قبلاً در رودخانه های استان خشک شده است.

حیدری با بیان اینکه مردم خوزستان برای انتقال آب به منظور آشامیدن مشکلی ندارند گفت: اما باید توجه داشت که به بهانه نوشیدن آب کارون برای مصارف کشاورزی و فعالیت های کارخانه های فولاد منتقل می شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اذعان داشت: ما همیشه خواستار مصوبه شورای عالی آب در تاریخ 16 ژانویه 2013 در مورد ممنوعیت برداشت از شاخه ها هستیم ، مگر برای مصارف آشامیدنی.

پنج سال پیش ، چندین سد در بالادست هشدار داده شد

بیشتر بخوانید  قیمت جدید بازار و کارخانه انواع کوییک اعلام شد +جدول

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: پنج سال پیش ، بر روی منبر نماز جمعه ، به عواقب جبران ناپذیر ساخت چندین سد در بالادست هشدار داده شد كه انتظار می رود مسئولان از این مشکلات جلوگیری كنند.

حیدری گفت: “با توجه به روزهای اخیر دولت ، در همان دولت طی مصوبه شورای عالی آب ، لازم است دستور تعطیلی برخی از دریچه های انتقال آب را به منظور احیای زندگی در رودخانه های کارون صادر کند.” و کاره

دیدگاهتان را بنویسید