نگرانی از رشد کار کودکان افغان در ایران / کاهش 83 درصدی مرگ تاج در مراکز مراقبت


به گزارش خبرنگار عمومی خبرگزاری فارس؛ رئیس رفاه در یک کنفرانس مطبوعاتی به مناسبت چهل و یکمین سالگرد تأسیس سازمان تأمین اجتماعی به 83٪ کاهش تعداد مرگ و میر مشتریانی که در مراکز توان بخشی پس از واکسیناسیون زندگی می کنند ویروس کرونا وی اعلام کرد: با تلاش کمیته پیشگیری از تاج ، 95000 دوز واکسن به مشتریان تحت پوشش این سازمان و ساکن در مراکز مراقبت تزریق شده است و 80٪ افراد واکسن دریافت کرده اند. همچنین مقایسه مرگ های تاج در 4 ماه اول 1400 و 4 ماه اول سال 1399 نشان داد که میزان مرگ و میر 83٪ کاهش و میزان بروز 93٪ کاهش یافته و این کاهش قابل توجه پس از واکسیناسیون رخ داده است.

وحید قبادی دانا گفت: “از ابتدای فوران تاج ، 529 مشتری از مراکز مراقبت به دلیل تاج کشته شده اند.” این تعداد در 4 ماه اول سال 1400 49 بود.

قبادی دانا افزود: نگرانی ما توزیع واکسن برای افراد معلول ساکن در خانه نیست. ما بارها با وزارت بهداشت مکاتبه کرده ایم اما هنوز سهمیه ای برای این افراد تعیین نشده است.

رئیس سازمان مددکاری اجتماعی در ادامه در مورد سازماندهی کودکان کار اظهار داشت: پس از اتصال نرم افزار به شبکه و شناسایی هویت کودکان کار و خیابان از طریق عنبیه چشم ، امکان شمارش دقیقتر کودکان کار به صورت دقیق و برای جلوگیری از این آمار غیر واقعی. “این طرح برای همه استانها اعمال می شود. البته ، از آنجا که سرشماری در 13 کلانشهر هنوز کامل نشده است ، ما نمی توانیم آمار دقیقی از کودکان کار ارائه دهیم.

بیشتر بخوانید  لباس حاشیه ساز لیندا کیانی در جشنواره کن

قبادی دانا به تفاوت روش سازمان اجتماعی در برخورد با پدیده کودکان کار اشاره کرد و گفت: در گذشته برنامه های کار با کودکان کار در اعتصاب بود ، یک روز ، دو روز در هفته ، کودکان برنامه های کاری را جمع آوری می کردند و پس از مدتی ترک کرد. بدون نتیجه قابل توجه انجام داد ، اما در برنامه جدید کمک کرد خانواده و کودک در نظر گرفته می شود. ما برای کودکان به صورت گروهی کار نمی کنیم ، اما روش ما از موردی متفاوت است. به عنوان مثال ، ما فرزندی داشتیم که به دلیل اینکه مادرش سرطان داشت برای کار به خیابان می رفت و به او کمک می کرد تا هزینه آن را بپردازد ، یا برعکس ، فرزندی داشتیم که یک میلیون تن پول نقد در جیب داشت ، اما البته این مبلغ نرو. در جیب کودک. کارفرمای مالی از کودک سو explo استفاده می کند.

رئیس سازمان رفاه اجتماعی ادامه داد: تا زمانی که مرزها باز است ، باندهای قاچاق کار فعال هستند ، تلاش ما برای ساماندهی کودکان کار و جمع آوری آنها به اندازه لازم مثمر ثمر نخواهد بود. وزارت کشور ، اداره شهروندان ، استان ها ، شهرداری ها ، دانشگاه های علوم پزشکی ، همه این نهادها و سازمان ها باید به سازماندهی رفاه کودکان کار کمک کنند. بگذارید اضافه کنم که ما از هیچ کودک کار غیر ایرانی به تنهایی و بدون سرپرست م notثر عبور نکرده ایم و گروهی از شهروندان افغانستان برای بهبود معیشت این کودکان اقدام کرده اند.

بیشتر بخوانید  برای پیدا کردن گربه به چشمان عقاب نیاز دارید

قبادی از شرایط جدید آگاه است افغانستان وی خاطرنشان کرد که بیش از 80٪ کودکان کار از افغانستان به ایران آمده اند. با توجه به شرایط موجود ، اگر در اوضاع سیاسی و اجتماعی افغانستان تغییری ایجاد شود و مرزها سازماندهی و کنترل نشوند ، شاهد افزایش تعداد کودکان کار افغان در ایران خواهیم بود.

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید