مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

نگاه جامع به زنجیره تولید و تامین کالا در مناطق آزاد بسیاری از مشکلات را حل می کند

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش شمانیوز ، دکتر احمد یمالی در نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی منطقه آزاد کشم با دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور اظهار داشت: مناطق آزاد در کشورهای مختلف دارای جنبه های مختلفی هستند که با ویژگی های این منطقه در کشور ما متفاوت است. کشور.

وی ادامه داد: دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور برای حذف و اعمال معافیت مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد با دستگاه های مختلف دولتی و نمایندگان مجلس رایزنی و مذاکره می کند.

معاون اقتصادی دبیرخانه شورای عالی انقلاب اسلامی افزود: ویژگی های مناطق آزاد کشور عموماً در این قانون پیش بینی شده است که موجب تناقضاتی در اعمال شده است و شاهد هستیم که در برخی موارد تولیدکنندگان مناطق آزاد باید بیش از یک بار مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت کنند. “

به گفته جمالی؛ اگر زنجیره تامین در مناطق آزاد به صورت جامع و کامل مورد توجه قرار گیرد، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه سامانه تردد در مناطق آزاد دچار مشکل است، گفت: مذاکراتی با سازمان تملک اموال کشور برای انتقال خودروهای وارداتی انبار شده در گمرک به مناطق آزاد و سامانه حمل و نقل در آن مناطق انجام شد.

معاون اقتصادی دبیرخانه شورای عالی قضایی با اشاره به آخرین وضعیت سهمیه واردات کالاهای مسافری افزود: پیشنهاد دو برابر شدن سهمیه واردات کالاهای مسافری از سوی دبیرخانه شورای عالی کشور مطرح شد. ” مناطق آزاد اینو ببینیم

جمالی تجارت را دوسویه دانست و گفت: واردات و صادرات در کنار هم برای اقتصاد کشور مورد نیاز است و اینکه گفته می شود مناطق آزاد به دروازه واردات تبدیل شده و حجم کل واردات مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به اندازه است اشتباه است. حدود 1 میلیارد دلار است.”

بیشتر بخوانید  ضجه زنی شیلا خداداد در بهشت زهرا غوغا کرد

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه در سال های اخیر موسسات مالی در مناطق آزاد ایجاد نشده است و در حال حاضر مجوزهای لازم برای ایجاد بانک فرامرزی (برون مرزی) اخذ شده است و سرمایه گذاران علاقه مند به این حوزه می توانند وارد این منطقه شوند. “

قائم مقام دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور تصریح کرد: همچنین مجوز شرکتی به منظور تامین سرمایه برای فعالیت در مناطق آزاد اخذ شد که می تواند در تامین زیرساخت ها و کمک به فعالان اقتصادی نقش داشته باشد. “

جمالی افزود: فعال سازی سایت بانکی، تامین آب شرب ساکنان جزیره سسم، رفع برخی مسائل مربوط به گمرکات منطقه آزاد سسم، تسهیل و رفع مشکلات مربوط به ثبت سفارش، بهبود وضعیت اشتغال و کسب و کار در منطقه آزاد سسم. جزیره و آنها نیاز به برنامه ریزی ویژه دارند.

وضعیت ارتباطات و تعامل در داخل و خارج سازمان بهبود یافته است

دستیار ویژه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کشم نیز در این نشست گفت: یافته های علمی، پژوهشی و میدانی تیم مدیریتی دکتر فتح الهی نشان می دهد که مطالبات فعالان اقتصادی در واقع مطالبه گری بوده و کاملا در چارچوب قانون است. حل آنها از طریق هم افزایی قوای مختلف حکومت و برقراری ارتباط و تعامل سازنده.

دکتر علی اکبر رضایی در نشست فعالان اقتصادی منطقه آزاد کشم با دبیر شورای عالی مناطق آزاد افزود: آنچه امروز در مناطق آزاد اجرا می شود با آنچه در قانون مناطق آزاد پیش بینی شده فاصله جدی است. . به عنوان چارچوب اصلی این مناطق.

وی با تاکید بر اینکه نیازمند بهبود وضعیت ارتباطات و تعامل درون و برون سازمانی هستیم، تصریح کرد: در حوزه ارتباطات درون سازمانی و در حوزه سازمان برون سازمانی و ارتباط با ارکان مختلف حاکمیت نیازمند مدیران مسئول هستیم. تعامل و هم افزایی با بخش ها. ”ما متفاوت هستیم.

بیشتر بخوانید  مطمئنم اگر آژانس و ایران دیدار کنند، پیشرفت در حل‌وفصل مسائل باقی‌مانده را کلید می‌زنند

دستیار ویژه مدیرکل منطقه آزاد کشم گفت: خوشبختانه با تایید دکتر فتح الهی رویکردی مبتنی بر آسیب شناسی و رفع موانع پیش روی سرمایه گذاران و فعالان در حوزه های مختلف اقتصادی، گردشگری و تجاری در حال اجراست. . دستور کار و در برنامه راهبردی این سازمان گنجانده شده است.

به گفته رضایی؛ با آسیب شناسی و رفع مشکلات اساسی شاهد رفع دائمی مشکلات و موانع جزیره کشم خواهیم بود و سپس با گروه های مختلف به فکر آینده و وضعیت آینده این منطقه خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی و برنامه ریزی محوری در زمینه هوشمندسازی فرآیندها برای جزیره کشم در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: رفع مشکلات در تمامی نقاط جزیره از جمله مسائل بهداشتی، آب شرب و آموزش و پرورش در اولویت قرار دارد. برنامه ریزی خوبی انجام شده است

دستیار ویژه مدیرعامل سازمان مناطق آزاد کشم با اشاره به موضوع تامین آب شرب به عنوان یکی از مشکلات دیرینه جزیره کشم، افزود: این مشکل با آیین نامه تامین مالی بخش خصوصی و پرداخت مابه التفاوت قابل حل است. توسط دولت.”

رضایی افزود: عدم هماهنگی در گذشته مشکلات زیادی را در منطقه آزاد کشم ایجاد کرده است که امیدواریم در دولت مردمی آیت الله رییسی و اقدامات جهادی رهبرانقلاب هر چه زودتر رفع شود.

وی با اشاره به تهیه اولین برنامه راهبردی منطقه آزاد کشم خاطرنشان کرد: خوشبختانه برنامه راهبردی با نگاهی واقع بینانه بر اساس مطالعات جامع با بررسی داده های گذشته و حال و همچنین نگاه به آینده تهیه و ارائه شد. 1404 و 1408.

بیشتر بخوانید  کوکوی سه‌ طبقه، یه غذای شیک برای مهمانی‌های خاص | غذایی متفاوت با چیدمان دکوراتیو + طرز تهیه

دستیار ویژه مدیرعامل سازمان مناطق آزاد کشم تصریح کرد: راهبردهای توسعه کشم با محوریت مواهب خدادادی در منطقه شامل 9 راهبرد توسعه و 51 برنامه در چارچوب راهبردهای توسعه برنامه ریزی شده و 19 برنامه توسعه کوتاه مدت است. استراتژی ها و بیش از 112 پروژه در این برنامه گنجانده شده است.

رضایی در پایان گفت: خوشبختانه با نظر مثبت دکتر محمد، دبیر شورای عالی مناطق آزاد، چهار اولویت اصلی منطقه آزاد کشم در جلسه روز پنجشنبه شورای اداری هرمزگان مورد بحث و بررسی قرار گرفت. . استان‌ها با حضور رئیس‌جمهور کابینه شاهد حل این مسائل سریع‌تر خواهد بود.

بررسی مشکلات جزیره با رویکرد آسیب شناسی

مشاور عالی اقتصادی مدیرعامل سازمان مناطق آزاد کشم بزرگترین مشکل امروز این منطقه را نبود اطلاعات جامع در حوزه های مختلف اقتصادی، گردشگری، فرهنگی و مانند آن دانست. و گفت: به دلیل نبود اطلاعات جامع و داده های قابل تایید، امکان برنامه ریزی و تدوین برنامه راهبردی جزیره را با مشکل مواجه می کنیم.

سجد مجتبی زریباف در دومین بخش از نشست فعالان اقتصادی منطقه آزاد کشم با دبیر شورای عالی مناطق آزاد افزود: .

وی ادامه داد: مشکلات و موانع توسعه متوازن در جزیره کشم با رویکرد آسیب شناسی بررسی شده است و برای رسیدن به نقطه مطلوب نیازمند شفاف سازی و سیاست گذاری صحیح و دقیق در حوزه های مختلف هستیم.

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کشم

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *