نگاهی به رویکرد چندساله رهبری در دفاع از حق مردم



آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش شمانیوز و به نقل از سراج24; فاطمه سیفی: این همه حمایت از خودروهای داخلی است اما کیفیت پایین است و مردم به حق ناراضی هستند.

این جمله بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب در روزهای اخیر در دیدار جمعی از تولیدکنندگان و فعالان صنعتی بود.

دفاع از حقوق مردم موضوعی است که اگر نگاهی به روند نگاه آنها فقط در چند سال اخیر داشته باشیم به چند نمونه مهم برمی خوریم.

به عنوان مثال موضوع کم آبی خوزستان را در نظر بگیرید که به اعتراضات مردمی در این استان منجر شد.

رهبری با اشاره به وفاداری مردم عزیز خوزستان و امکانات استعدادهای فطری در این استان گفتند که وضعیت کنونی مردم واقعا دردناک است و کار نباید باعث نارضایتی مردم شود!

نگاه مردمی رهبری به موضوع حقوق های نجومی که همواره بازتاب گسترده ای در جامعه دارد و به عنوان ضربه ای به اعتماد عمومی تلقی می شود، رویکردی روشن و بدون ابهام به این موضوع دارد. وی در این خصوص گفت:

«مسئله حقوق های نجومی را نادیده نگیرید. به مردم بگویید چه کردید

در این میان مشکلی که از نظر رهبری بیشترین اهمیت و جایگاه ویژه ای دارد، مشکلات اقتصادی و معیشتی سال های اخیر است.

این امر حتی در شیوه ای که دهه 1990 را 1990 می نامیدند، مشهود است. قراری که اغلب به مسئله اقتصاد اشاره دارد.

بیشتر بخوانید  610 میلیارد ریال برای حل مشکلات آب باباجانی اختصاص یافته است

عباراتی مانند: اقتصاد مقاومتی، تولید ملی، اقتصاد و فرهنگ، جهاد اقتصادی، حمایت از کالای ایرانی، رونق تولید و رونق تولید از اهمیت اقتصاد به نظر وی حکایت دارد.

البته این حمایت ها به انتصاب محدود نمی شود. در مقابل، وی بارها با اشاره به اینکه وضعیت معیشتی مردم را مدام رصد می کنند، عنوان کرد که مسئله وجودی مردم مشکل ساز است.

به عنوان مثال در مورد مشکل بیکاری بیان کردند که:

«بنده وقتی به یاد این جوان بیکار افتادم [شرمنده میشوم‌]… شرم یک بنده حقیر از در نظر گرفتن این آمار و مطالعه این واقعیت کمتر از شرمندگی جوانی که از کار می افتد نیست.

همه این نگرش ها نشان دهنده این واقعیت است که رهبری انقلاب بر خلاف جبهه های مختلف سیاسی کشور، ملی گرا هستند و به هر نحو ممکن در دفاع از این حق عمل می کنند.


دیدگاهتان را بنویسید