نکات مهم در مورد آب آشامیدنی/ آیا در این مواقع نوشیدن آب برای بدن مضر است؟



یک متخصص طب سنتی آب آشامیدنی گفت: نوشیدن آب سرد بعد از خوردن شیرینی یا ترشی باعث ناراحتی معده می شود.

محسن ناصری در خصوص اقدامات لازم برای آب آشامیدنی اظهار کرد: بهترین زمان برای نوشیدن آب بعد از عبور غذا از معده حدود 2 ساعت پس از صرف غذا است اما زمان قطع غذا در معده به قدرت هضم و نوع غذا بستگی دارد. .

وی افزود: آب را نباید یک نفس و سریع نوشید، بلکه این دمنوش به تدریج و در سه نفس توصیه می شود. همچنین نوشیدن آب بعد از غذا و قبل از کم کردن غذا باعث سوء هاضمه می شود زیرا آب سرد دمای معده را کاهش می دهد.

این مدرس دانشگاه شاهد با اشاره به اینکه نشانه کم شدن غذا احساس سبکی در قسمت بالای معده است، گفت: نوشیدن آب بین وعده های غذایی مضر است. استثناء معده و هضم خوب است.

یک متخصص طب سنتی توصیه کرد: تا زمانی که واقعا تشنه نشده اید آب ننوشید زیرا گاهی تشنگی کاذب است که ناشی از وجود بلغم یا سودا سوز در معده است و درمان آن نوشیدن مقدار کمی آب گرم است. . .

ناصری ادامه داد: نوشیدن آب با معده خالی به دلیل خالی شدن معده از غذا، آب به سرعت به اندام های اصلی بدن نفوذ کرده و باعث ضعف غریزی گرمایی می شود.

وی افزود: نوشیدن آب بعد از فعالیت بدنی، بعد از استحمام، بین خواب و بعد از خواب مضر است زیرا می تواند حرارت و ضعف غریزی را کاهش دهد.

ناصری در پایان گفت: نوشیدن آب سرد بعد از مصرف شیرینی یا ترشی و همچنین بعد از خیس شدن میوه باعث ناراحتی معده می شود.

بیشتر بخوانید  فیلم | ترافیک شدید برای ترک تهران از پایتخت / دلایل نادرست برای ترک تهران

دیدگاهتان را بنویسید