مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

نکات مهمی که هنگام استفاده از اینستاگرام باید بدانید

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



رازهایی درباره اینستاگرام


اینستاگرام طی چند سال اخیر تبدیل به پرمخاطب ترین صفحات مجازی شده است. روزانه بسیاری از افراد با اینستاگرام کار می کنند. در آن عکس و ویدیوهایی به اشتراک می گذارند و عکس و فیلم های دیگران را می بینند.


حتی بسیاری از افراد با این شبکه اجتماعی کسب درآمد می کنند و مخارج زندگی خود را از این طریق تأمین می کنند. پس دانستن نکاتی درمورد اینستاگرام لازم و ضروری است. شما باید بدانید که چگونه می توانید با اینستاگرام به شکل حرفه ای کار کنید. پس هرگز این مطلب را از دست ندهید.


نکات مهم استفاده از اینستاگرام


همانطور که ذکر شد اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی پرطرفدار است. اینکه بتوانید عکس ها و فیلم هایی که دیگران از زندگی شخصی خود به اشتراک می گذارند را ببینید برای همه جذابیت دارد. همچنین کار با این رسانه بسیار ساده است و حتی کودکان نیز این کار را انجام می دهند.


اما اینکه چگونه با اینستاگرام کار کنید تا فالوورهای بیشتری داشته باشید و بتوانید به شکل حرفه ای با این شبکه ی اجتماعی کار کنید، بحث مهمی است. فقط کافیست به نکات زیر توجه کنید.


اینستاگرام


چطور با اینستاگرام کار کنیم ؟


1. عکس ها و ویدیوهای جالب و رنگارنگ پست کنید


اگر می خواهید فالوورهای شما بیشتر جذب پست هایتان باشند، باید عکس ها و فیلم های جذاب و رنگارنگ پست کنید. اگر شما عکس های بی کیفیت و بی محتوا در اینستاگرام به اشتراک بگذارید، بدون شک پس از مدتی بسیاری از فالوورهایتان شما را آنفالو می کنند.


اینکه چه پست هایی را به اشتراک بگذارید بستگی به شخصیت شما و کسانی دارد که شما را دنبال می کنند. به طور مثال پست های خنده دار می تواند برای بسیاری از افراد جذاب باشد. یا عکس های نوستالژی ممکن است بسیاری از فالوورهایتان را مجذوب خود کند.


2. بیش از اندازه از فیلترها استفاده نکنید


فیلتر یکی از قابلیت های اینستاگرام است که شما می توانید با استفاده از آن عکس ها و فیلم هایتان را اصلاح کرده و رنگ آن ها را تغییر دهید. درست است که با این کار ظاهر پست هایی که به اشتراک می گذارید زیباتر می شود اما این فیلترها باعث می شود که عکس ها مصنوعی به نظر برسند.

بیشتر بخوانید  آدرس مراکز تعویض پلاک اردکان استان یزد


اما نکته قابل توجه این است که دیگران دوست دارند عکس هایتان را به شکل طبیعی ببینند و استفاده زیاد از فیلتر باعث می شود که فالوورهایتان از پست های شما خسته شوند.


کار با اینستاگرام جدید


چگونگی کار با اینستاگرام


3. از هشتگ ها به اندازه و به جا استفاده کنید


شاید تا به حال نام هشتگ را زیاد شنیده باشید. حتی در برنامه های تلویزیونی هم از کلمه ی هشتگ زیاد استفاده می شود. این قابلیت روش عالی برای افزایش دسترسی شما به اینستاگرام، تشویق به مشارکت بیشتر و حتی جذب دنبال کنندگان جدید است.


متاسفانه، برخی افراد بیش از حد از هشتگ ها استفاده می کنند. گاهی توضیح زیر عکس این افراد پر از هشتگ است و حتی بسیاری از این هشتگ ها ارتباطی به موضوع عکس ندارند. اگر تصمیم به استفاده از هشتگ دارید، مطمئن شوید که میزان استفاده از آن ها حداقل باشد و تنها کلمات کلیدی مرتبط را بکار ببرید.


4. از صفحه explore (کاوش کردن) برای یافتن محتوای جدید استفاده کنید


در پایین صفحه ی اینستاگرام یک آیکون ذره بین وجود دارد که در آن عکس ها و فیلم های زیادی وجود دارند. این عکس و فیلم ها بر اساس پست هایی است که دنبال کنندگان شما آن ها را پسندیده اند یا درمورد آن ها نظر داده اند.


شما عزیزان می توانید با استفاده از این آیکون، پست های مورد علاقه تان را ببینید و از این طریق افراد جدیدی را دنبال کنید.


5. بیشتر اوقات پست بگذارید تا دنبال کنندگان را علاقه مند نگه دارید


اگر می خواهید دنبال کنندگان شما علاقه بیشتری به پست هایتان داشته باشند، باید مدام صفحه خود را به روز کنید، یعنی به طور منظم پست هایی را به اشتراک بگذارید. البته به این معنا نیست که روزی 10 پست بگذارید که فالوورهایتان خسته شوند.


می توانید یک عکس در روز یا یک روز در میان یک عکس را به اشتراک بگذارید. اگر برای مدت طولانی هیچ پستی نگذارید بدون شک بسیاری از فالوورهایتان را از دست خواهید داد. درمورد استوری هم همین قانون حاکم است. سعی کنید به اندازه استوری بگذارید یعنی نه خیلی کم باشد نه خیلی زیاد.

بیشتر بخوانید  روز صنعت و معدن در تقویم سال ۹۹ چه روزی است ؟


نحوه کار با اینستاگرام


چطور فالووهای بیشتری داشته باشیم ؟


6. از دایرکت اینستاگرام برای برقراری تماس با کاربران ویژه استفاده کنید


یکی دیگر از نکات استفاده از اینستاگرام این است که اگر در بین فالوورهایتان افرادی خاص دارید که برایتان مهم هستند و نمی خواهید آن ها را از دست بدهید، می توانید در دایرکت به طور خصوصی برایشان عکس و فیلم هایی ارسال کنید. لازم نیست همیشه به طور عمومی پست بگذارید.


دایرکت اینستاگرام بهترین روش برای برقراری تماس با گروه های خاصی از کاربران بدون نیاز به انتشار همزمان محتوا برای تمام افراد است.


7. با دنبال کنندگان خود در تعامل باشید


برای اینکه فالوورهایتان را همیشه حفظ کنید لازم است که به آن ها اهمیت دهید. بسیاری از افراد هستند که وقتی دیگران درمورد پست هایشان نظری می دهند، اصلا پاسخ آن کامنت ها را نمی دهند و این باعث ناراحتی دنبال کنندگان می شود.


اگر می بینید افرادی شما را لایک می کنند و درمورد پست هایتان نظر می دهند، باید در قبال این کارها، شما هم به آن ها اهمیت دهید. به طور مثال نظراتشان را لایک کنید، پاسخ کامنت هایشان را بدهید و یا برخی از پست هایشان را لایک کنید.


شما می توانید در صورت لزوم از ابزار iconsquare (پیشتر به نام statigram) برای پیگیری نظرات استفاده کنید و ببینید که کدام کاربران بیشتر از همه در تعامل با شما هستند.


آموزش کار با اینستاگرام


راهکارهای استفاده از اینستاگرام


8. دچار وسوسه ی خرید دنبال کننده نشوید


همانطور که می دانید امروزه روش هایی برای خرید فالوور به وجود آمده که این روش ها در بسیاری از مواقع بی فایده بوده و نمی توانند کارآیی لازم را داشته باشند. ممکن است به شما پیشنهاد شود که بتوانید تعداد زیادی دنبال کننده را با قیمت پایین بخرید اما این دنبال کنندگان جعلی هستند و بسیاری از آن ها غیرفعالند.


ممکن است حساب کاربری شما 15000 دنبال کننده داشته باشد اما تقریباً هیچ نظر و لایکی در عکس ها و ویدیوهایتان وجود نداشته باشد، کمی عجیب به نظر رسد. به مشارکت واقعی اکتفا کنید. مشارکت چیزی فراتر از تعداد دنبال کنندگان است.


9. شات اوت (Shout out) را تجربه کنید


برای جذب فالوور بیشتر در اینستاگرام از روش شات اوت استفاده کنید همواره برقراری تعامل با دنبال کنندگان تان توصیه می شود اما هر چه به افراد بیشتری دست یابید، بهتر است. انجام شات اوت یا s4s با حساب کاربری دیگر در همان محدوده از دنبال کننده، روش بسیار سریع و موثری برای دسترسی به افراد بیشتر است.

بیشتر بخوانید  آدرس و تلفن شعبه های اداره ثبت احوال در بندرعباس و حومه


دو کاربر اساساً در به اشتراک گذاری یک پست شات اوت بر روی صفحه ی خود، توافق می کنند. این در واقع تکنیک اصلی برای گسترش حساب تا هزاران حساب است که توسط بسیاری از کاربران مورد استفاده قرار گرفته است.


شات اوت به معنی تشکر می باشد. در اینستاگرام Shout out یعنی از صفحه اینستاگرام یک کاربر دیگر مثلا دوست تان یک اسکرین شات تهیه کنید و در صفحه اینستاگرام خودتان منتشر کنید.


طرز استفاده از اینستاگرام


بهترین روش استفاده از اینستاگرام


10. بر روی جدیدترین ترندهای اینستاگرام بمانید


همانطور که می دانید واژه یا اصطلاح “ترند” در شبکه های اجتماعی از صنعت مد و فشن گرفته شده است. ساده ترین معنای ترند فراگیر شدن و رواج یافتن یک بحث است. هشتگ ها و شات اوت ها عالی هستند اما حتی ترندهایی مانند این ها نیز نهایتاً تاریخ انقضا دارند.


اگر اینستاگرام یک پلتفورم شبکه ی اجتماعی اصلی برای شماست، برای اجتناب از جا ماندن و قرار دادن خود در خطر از دست دادن دنبال کنندگان ارزشمند، لازم است تا از جدیدترین ترندها استفاده کنید و به اتفاقاتی که در جامعه و خود شبکه های اجتماعی رخ می دهد توجه داشته باشید و سعی کنید مطالب ترند را از دست ندهید.


11. پست کردن استوری


استوری ها دائمی نیستند بلکه بیشتر محتوای “در لحظه ای” هستند که شما می توانید برای دنبال کنندگانتان پست کنید. آن ها به شکل عکس یا ویدیو هستند که به طور خودکار پس از 24 ساعت از بین می روند.


می توان آن ها را در بالای محتوا (به صورت حباب های دایره ای) دید. استوری ها روش غیرجدی تری برای برقراری تماس، اشتراک گذاری و تعامل با دنبال کنندگان تان است.


امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید و بتوانید با استفاده از روش های بالا، به طور حرفه ای با اینستاگرام خود کار کنید.


گردآوری توسط مجله اینترنتی دلگرم


نیلوفر گلی فروشانی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *