نکاتی درباره کاهش وزن پایدار که هیچکس به شما نگفته است



آنچه دیگران می خوانند:

گزارش کردن تو خبر: این بیومارکرها شامل امضاهای میکروبیوم روده (همه ژن ها و توده سلولی میکروارگانیسم های موجود در قسمت خاصی از روده)، پروتئین های تولید شده توسط بدن انسان و سطوح دی اکسید کربن در بازدم است.

بیومارکرها می‌توانند ویژگی‌های بیولوژیکی یا بیومولکول‌هایی باشند که با آزمایش بخش‌هایی از بدن مانند بافت‌های خاص یا آزمایش‌های خون شناسایی می‌شوند و نشان‌دهنده فرآیندهای بیمار یا طبیعی در بدن هستند. همچنین، این نشانگرها می توانند برخی سلول ها، ژن ها، محصولات ژنی، آنزیم ها یا هورمون های خاص باشند.

این مطالعه توسط محققان دانشگاه استنفورد در آمریکا نشان داد که باکتری‌های روده و مقدار پروتئین‌های خاص تولید شده توسط بدن احتمالاً بر توانایی فرد برای تثبیت وزن تأثیر می‌گذارد. علاوه بر این، برخی افراد با رژیم های کم چرب وزن بیشتری از دست می دهند. در حالی که دیگران نتایج بهتری از رژیم های کم کربوهیدرات می گیرند.

فرآیند تحقیق

محققان داده های حاصل از مطالعه کاهش وزن را در طول یک سال تجزیه و تحلیل کردند که منجر به شناسایی رفتارها و نشانگرهای زیستی شد که در کاهش وزن کوتاه مدت و بلندمدت نقش دارند.

پیروی دقیق از یک رژیم غذایی سالم کم کربوهیدرات یا سالم کم چرب کلید کاهش وزن کوتاه مدت در 6 ماه اول بود. اما افرادی که به مدت یک سال وزن کم کردند، به همان اندازه کالری مصرف کردند که برای 6 ماه دیگر وزن خود را به دست آوردند یا کاهش ندادند.

بیشتر بخوانید  داستان زنی که سبب تحول این برند شد

چه چیزی این تفاوت را توضیح می دهد؟

بر اساس این تحقیقات، باکتری هایی که در روده زندگی می کنند و مقدار پروتئین های خاصی که توسط بدن تولید می شود، بر توانایی افراد برای تثبیت وزن تأثیر می گذارد. برخی افراد با رژیم های کم چرب وزن بیشتری از دست می دهند. در حالی که دیگران با رژیم های کم کربوهیدرات به نتایج بهتری دست می یابند.

محققان چندین نشانگر زیستی را شناسایی کرده‌اند که پیش‌بینی می‌کنند یک فرد چقدر در کاهش وزن موفق خواهد بود و سپس آیا در حفظ آن در طولانی مدت موفق خواهد بود یا خیر. این بیومارکرها شامل شناسه‌های میکروبیوم روده، پروتئین‌های تولید شده توسط بدن انسان و سطح دی‌اکسید کربن در بازدم است.

یکی از محققان تیم تحقیقاتی گفت: کاهش وزن یک پازل پیچیده است. اما می توان از ابتدا به کمک میکروبیوم و بیومارکرهای متابولیک پیش بینی کرد که چه کسانی بیشترین وزن را از دست خواهند داد و چه کسانی می توانند وزن را تثبیت کنند.

آیا کاهش کالری برای کاهش وزن کافی است؟

این تحقیق نشان داد که کاهش کالری یا ورزش به تنهایی برای کاهش وزن در طول یک سال کافی نیست. افرادی هستند که کالری بسیار کمی مصرف می کنند. اما وزن آنها به دلیل متابولیسم آنها کاهش نمی یابد. به گفته محققان، این به دلیل فقدان اراده نیست. اما به دلیل نحوه عملکرد بدن آنها. به عبارت دیگر، اگر بدن فرد کربوهیدرات ها را ترجیح دهد و بیشتر چربی بخورد، سوزاندن آن کالری بسیار دشوارتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید  واکنش نویسنده «جیران» به توقیف سریال | سریال جیران این جمعه پخش نشد

شیائو لی، یکی از محققان، می‌گوید: «اگر رژیم غذایی برای کسی که می‌شناسید جواب می‌دهد و برای شما مؤثر نیست، آن رژیم ممکن است برای شما مناسب نباشد».

روی مواد مغذی تمرکز کنید

اطلاعات به دست آمده از میکروبیوم روده، آنالیز پروتئومی و نشانگرهای ضریب تنفسی اساس رژیم های غذایی شخصی سازی شده را تشکیل می دهند. محققان بر این باورند که ردیابی میزان خاصی از میکروب‌های روده راهی برای تعیین بهترین رژیم‌های غذایی برای کاهش وزن خواهد بود.

به گفته محققان، تا زمانی که تحقیقات در این زمینه به پایان نرسد، مردم باید روی خوردن غذاهای با کیفیت بالا و فرآوری نشده که آرد و شکر تصفیه شده کمی دارند، تمرکز کنند.

آنها می گویند: اگر در رژیم غذایی خود به کیفیت غذا توجه کنید، می توانید کالری شماری را فراموش کنید.


دیدگاهتان را بنویسید