نکاتی برای مرتب کردن لحظه آخری خانه برای مهمان!


شاید برای شما هم پیش آمده باشد که میزبان مهمانی سرزده و یا بدون هماهنگی قبل باشید و یا اینکه فرصت کافی برای تمیز و مرتب کردن خانه نداشته باشید،  اکنون باید دریابید که چگونه خانه خود را در عرض چند ساعت درخشان جلوه دهید و زیاد عرق نکنید.

بیشتر بخوانید: پاک کردن لکه روغن از روی لباس با ۱۱ روش کاربردی

به نظر می رسد که چندین راه ساده وجود دارد که می توانید در مدت زمان کوتاهی به خانه خود ظاهری سریع بدهید. 

راه‌های تمیز کردن سریع خانه

۱. بهم ریختگی‌ها را حذف کنید

اول از همه، باید با بهم ریختگی‌های خانه شروع کنید.روش کار به این صورت است که اول هر چیزی را که جای مناسب خود را ندارد فوراً به جای خود ببرید. کفش‌ها، اسباب‌بازی‌ها، لباس‌ها و اقلام متفرقه را به اتاق یا محل خود منتقل کنید. انجام این نوع اقدامات تأثیر زیادی خواهد داشت.

به هم ریختگی نشانه‌ای گویا از وضعیت درونی شماست. از بین بردن آن به هم ریختگی بلافاصله فضای شما را بازتر، تمیزتر می‌کند، چشم را آرام می‌کند، و این تصور را ایجاد می‌کند که خانه شما مرتب است.

دقت کنید که اگر فرصت کافی برای قرار دادن وسایل سرجای دقیقشان را ندارید فقط آن‌ها را از جلوی چشم مهمان دور کنید. توجه کنید که از ریختن وسایل داخل کابینت و کشو خودداری کنید زیرا این امر در درازمدت باعث ایجاد مشکل بزرگتر می شود.

بیشتر بخوانید: چگونه لکه های چربی را از شلوار و یا لباس جین پاک کنیم؟

۲. اتاق‌ها را رها کنید

بیشتر بخوانید  آرژانتین و برزیل بیشترین نماینده را در تیم منتخب کوپا آمریکا 2021 دارند - اخبار فوتبال جهان - اخبار ورزشی تسنیم

وقتی خانه خود را با عجله برای مهمانان آماده می‌کنید، نیازی به تمیز کردن تمام اتاق‌های خانه خود ندارید. معمولا مهمانان خانه شما احتمالاً در چند اتاق خانه شما جمع می شوند نه همه آنها. این بدان معناست که شما باید تلاش‌های خود را برای نظافت روی جایی که قرار است، مانند سالن پذیرایی و آشپزخانه و سرویس بهداشتی متمرکز کنید، و وقت خود را با نگرانی در مورد اتاق خواب خود هدر ندهید.

۳. به سمت سرویس بهداشتی حرکت کنید

اگر به زودی میزبان مهمان‌هایی هستید، باید مطمئن شوید که سرویس بهداشتی شما تمیز است و خوشبو. پیشنهاد می‌شود از  اسپری چند منظوره و دستمال استفاده کنید. آینه، روشویی، توالت، کلید و پیریزها، دستگیره و در را به سرعت تمیز کنید.

هر کاری که انجام می دهید، پاک کردن آینه را فراموش نکنید. تمیز بودن آینه اولین نشانه از وضعیت سرویس بهداشتی است. یک حوله تمیز مهمان و صابون دست صنوبر زمستانی را روی پیش‌خوان بگذارید تا تجربه‌ای مجلل از شستن دست داشته باشند.

۴. به آشپزخانه رسیدگی کنید

اکنون زمان شروع یک پروژه بزرگ سازماندهی نیست. شما فقط می خواهید اصول اولیه را پوشش دهید. مطمئن شوید که صفحه‌های پیشخوان شفاف و مرتب هستند، حتی اگر مجبور باشید برخی چیزها را در کابینت‌ها پنهان کنید تا زمانی که بتوانید به آن‌ها برگردید. اگر وقت اضافی دارید، زمین را جارو بکشید و سریع پاک کنید.

دقت کنید که پاک کردن میز آشپزخانه تأثیر زیادی خواهد داشت. اطمینان از اینکه میزها و کانتر شما تمیز هستند، کل اتاق را بزرگتر و روشن تر می کند و به هر حال مطمئن شوید که ظروف کثیف شما از دید شما دور باشد. 

بیشتر بخوانید  استاندار از تصفیه خانه در دست احداث کرمانشاه بازدید کرد

ظروف کثیف – چه در سینک و چه در اطراف خانه – هم از نظر فیزیکی فضایی نامطلوب و هم خطری برای سلامتی ایجاد می‌کنند. اطمینان از اینکه ظروف کثیفی در اطراف رها نشده، به طور خودکار باعث می شود خانه شما تمیزتر شود. همیشه می توانید آنها را در ماشین ظرفشوییبگذارید و بعدا بهشان بپردازید.

بیشتر بخوانید: این ۷ نقطه در آشپزخانه آلوده ترین قسمت خانه شما هستند!

۵. ایرادهای بزرگ را بپوشانید

شاید تقریباً تمیز کردن اتاق نشیمن را تمام کرده باشید اما متوجه یک لکه ناخوشایند روی دیوار شده باشید. هرگونه بهم ریختگی و یالکه‌ای که برای تمیز شدن نیاز به زمان زیادی دارد را بپوشانید. بچه ها مداد رنگی را به دیوار کشیدند؟ آن را با یک تابلوی تزئینی بپوشانید. لکه روی پیشخوان؟ آن را با زیر لیوانی بپوشانید. راه های بی پایانی برای پوشاندن آشفتگی به اندازه کافی وجود دارد که مهمانان شما فکر کنند خانه شما تمیز است!

۶. از رایحه خوب غافل نشوید

هیچ چیز بدتر از تمیز کردن خانه درست قبل از آمدن مهمانان به دلیل بوی تند شیمیایی موجود در هوا نیست. یک رایحه تازه می‌تواند به خانه شما احساس گرمی و جذابیت بدهد. یک عطر مطبوع در خانه قطعا می تواند جلوه یک فضای تمیز را ایجاد کند و شما می توانید با روشن کردن شمع، استفاده از اسپری عطر یا پخت تازه یک غذا یا دسر قبل از آمدن مهمان به این کار دست یابید.

شما چه پیشنهادات دیگری دارید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید  ایا فردا مدارس تعطیل است چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲

دیدگاهتان را بنویسید