مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

نکاتی برای خرید نهال مناسب برای داشتن درخت پربار

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


وقتی کشاورزان از بهترین روش برای رشد درخت استفاده کنند، درخت بارور خواهد شد. امروزه چندین فروشگاه وجود دارد که ارائه می دهند فروش نهال آنها کار می کنند تا افرادی که علاقه مند به پرورش و برداشت میوه های مختلف هستند، درخت بکارند، آن را به خوبی رشد دهند و در نهایت درخت میوه داشته باشند. به هر حال خرید نهالاین اولین قدم برای رسیدن به یک درخت بارور است و خرید آن با دقت بسیار لازم است.

نکاتی برای خرید نهال مناسب برای داشتن درخت پربار

نهال؛ درخت کوچکی که نیاز به نگهداری دارد!

زمانی که کشاورز می خواهد محصول خود را برداشت کند، باید از همان ابتدا به درخت کشت شده خود توجه ویژه ای داشته باشد. نهال درخت کوچکی است که هنوز برگ های زیادی دارد و میوه خوبی نیست! این درخت کوچک باید سال ها مراقبت شود تا به درختی پربار تبدیل شود.

در نهایت می توانید میوه های مختلف را از یک درخت کوچک بچینید و از آنها درآمد خوبی کسب کنید. اگر قصد رشد دارید و می خواهید از یک باغ کوچک میوه های غنی بگیرید، یا اگر باغ بزرگی دارید که می خواهید در آن درآمد کسب کنید، اولین قدم برای شماست. خرید نهال است.

اما خرید این درخت کوچک اولین قدم برای داشتن باغی زیبا و سرسبز است و باید تدابیری اندیشید تا این نهال در نهایت این درخت کوچک را به درختی تنومند و پربار تبدیل کند.

خرید نهال؛ از کجا چوب بخرم؟

یکی از سوالات داوطلبان خرید نهال سوال اینجاست که آیا این درختان کوچک را می توان از هر جایی خریداری کرد یا باید به فروشگاه های معتبر مراجعه کرد؟ اما هر کدام از این درختان کوچک کارت شناسایی نیز دارند که برای خرید آن ها باید به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید  پیام آیت‌الله خامنه‌ای درپی شهادت زائران در حادثه تروریستی کرمان | این فاجعه آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت

بسیاری از نهال های موجود در بازار دارای شناسنامه و مجوز از وزارت کشاورزی هستند، بنابراین می توان این نهال ها را با خیال راحت خریداری کرد. اما برخی از فروشگاه های نامعتبر اقدام به فروش نهال های بدون شناسنامه می کنند که نمی توان از صحت نهال این فروشگاه ها و کیفیت آنها اطمینان کامل داشت.

اما خرید نهال هم نیاز به تخصص دارد و خرید این درختان و کاشت در باغ یا باغ و چیدن میوه از آنها کار آسانی نیست.

نکاتی برای خرید نهال مناسب برای داشتن درخت پربار

نکاتی برای خرید نهال مناسب

انواع نهال ها را بشناسید!

هنگام برنامه ریزی برای خرید یک درخت کوچک برای رشد، ابتدا باید بدانید که امروزه کدام درختان را می توان به عنوان نهال خریداری کرد. برای خرید انواع نهال ابتدا باید با گونه های این درختان کوچک آشنا شوید. در زیر شما را با چندین گونه از این درختان کوچک آشنا می کنیم.

· گردو: درخت گردو یکی از بهترین درختان ایران و در زمینه های مختلف است. اگر قصد خرید این درخت را دارید، ابتدا باید به شرایط آب و هوایی منطقه و همچنین میزان رشد گردو توجه کنید.

· توت ها: توت ها به عنوان یکی از محبوب ترین میوه هایی شناخته می شوند که تقریبا همه دوست دارند آن را بخورند. اگر می خواهید در باغ خود درخت میوه ای عالی و خوش طعم و در عین حال با مقاومت زیاد داشته باشید، کاشت درخت توت را توصیه می کنیم.

· آلو: اگر به فکر کسب درآمد مناسب هستید و در عین حال به درخت میوه نیاز دارید، آلو را به شما پیشنهاد می کنیم. این درخت در طول سال های رشد میوه های زیادی می دهد، بنابراین می توانید به خوبی روی آن سرمایه گذاری کنید.

· گیلاس: میوه گیلاس یکی از خاص ترین و زیباترین درختانی است که می توانید برای مصارف شخصی و همچنین باغ های بزرگ خریداری کنید. درخت گیلاس به دلیل داشتن طرفداران خاص هم بارور است و هم برای سرمایه گذاری مناسب است.

· سیب: همه ما سیب را به عنوان یک میوه فوق العاده می شناسیم. این میوه خواص زیادی برای بدن دارد و همه افراد در هر سنی می توانند از این میوه فوق العاده استفاده کنند. خوشبختانه درخت سیب هر ساله میوه های زیادی می دهد و با توجه به اینکه طرفداران زیادی دارد برای سودآوری بسیار مناسب است.

· زردآلو: زردآلو شاید یکی از محبوب ترین میوه های تابستانی باشد. از این میوه زرد رنگ در مصارف مختلفی استفاده می شود و همین امر زردآلو را برای سرمایه گذاری بسیار مناسب کرده است.

نکاتی برای خرید نهال

نکاتی برای خرید نهال

نکاتی برای خرید نهال

قبل از شروع به خرید نهال به چند نکته توجه کنید تا انتخاب مناسبی برای کاشت داشته باشید.

· به اقلیم منطقه توجه کنید

آب و هوای ایران یکی از بهترین آب و هواهای جهان است. هرجای ایران برویم آب و هواست. قبل از اینکه سعی کنید ادامه دهید خرید نهال ابتدا باید به آب و هوای منطقه خود توجه کنید و سپس نهال های متناسب با آب و هوای منطقه خود را خریداری کنید.

بسته به نوع خاک و میزان آبی که نهال ها نیاز دارند

برخی از نهال ها به آب کمتر و برخی بیشتر نیاز دارند! خوشبختانه در ایران زمین های حاصلخیز وجود دارد و تقریباً هر نوع درختی را می توان در اکثر شهرهای ایران کاشت. اما قبل از خرید نهال، به خاطر داشته باشید که برخی از درختان فقط در برخی شهرها به خوبی رشد می کنند.

به فصل مناسب برای کاشت درخت توجه کنید

برخی از درختان را باید در پاییز، برخی در تابستان و برخی در زمستان و بهار کاشت. بنابراین اگر به دنبال آن هستید نهال خرید، ابتدا باید بدانید فصل کاشت این نهال ها چه زمانی است؟ حتما درخت مورد نظر خود را در فصل مناسب بخرید و آن را بکارید تا برداشت خوبی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *