نوشین معراج کیست؟ | صحبتهای جنجالی نویسنده فیلم نمور درباره حلال زادگی



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس گزارش ها شمانیوز: نوشین میراجی نویسنده فیلم نمور با اظهارات خود درباره قانونی بودن جنجال برانگیخت و از قطع شدن نمایشگاه عذرخواهی کرد. معراجی در این باره گفت:

با توجه به ویدئوی تکه تکه صحبت من در مورد پاسخ به خبرنگاری که به کیفیت رابطه مذهبی دو شخصیت فیلم “نمور” اشاره کرده و توضیح خواسته است، بخشی از پاسخ اینجانب با سوء تفاهم در در چند روز گذشته و با آگاهی از روابط مقدس و شریعت شیعیان، طبیعی است که در زمان عقد و عقد این زوج، تبلیغ ازدواج انجام شود. ضروری و قطعی است و من به آن اعتقاد راسخ دارم.

همانطور که ایشان بر اساس همین اعتقاد و آگاهی تجربه شیرینی از ازدواج شرعی و رسمی داشتند، برداشت نادرست از گفته های من در پاسخ به خبرنگار نادرست است و صحبت من در مورد وجود عشق به عنوان مکمل ازدواج شرعی است. به هیچ وجه برای انکار چنین چیزی صحبت نکرد.

لذا با تاکید بر اینکه به اصول اخلاقی و دینی در روابط زن و مرد ایمان کامل دارم، لازم است شرایط استرس زا نشست های خبری و فضای جشنواره موجب حق سوء استفاده و ایجاد رنجش برخی از هموطنان عزیز شود. معذرت می خواهم.

فیلم نمور به کارگردانی دیوید بیدل و نویسندگی نوشین میراجی یکی از فیلم های حاضر در جشنواره فیلم فجر امسال بود که البته شکست خورد و در هیچ قسمتی نامزد سیمرغ نشد.

بیشتر بخوانید  10 ترفند از ساده ترین ترفندهای عکاسی با آیفون که بهتر می دانید

در نشست خبری فیلم نمور که در آخرین روز جشنواره برگزار شد، یکی از خبرنگاران سوالی را مطرح کرد که پاسخ نوشین میرادجیجا به صفحه اول رسید.

تصاویر این قسمت از نشست خبری فیلم نمور طی چند روز گذشته در فضای مجازی دست به دست شده و واکنش هایی را در پی داشته است.

گفته می شود یکی از خبرنگاران از نوشین میرادزیجا پرسیده است با توجه به اینکه یکی از شخصیت های فیلم «آرام» قانونی به دنیا نیامده است، چرا کار خود را به مادرش تقدیم کرده است؟ معراجی در پاسخ گفت: به نظر او وقتی دو نفر همدیگر را دوست داشته باشند، حتی اگر رابطه آنها شرعی نباشد، بچه ای که به دنیا می آید حلال می شود و در هر صورت، کسی که بچه را به دنیا می آورد، مادر است. . و ارزشمند محسوب می شود.

خبرگزاری «حوزه» درباره اظهارات نوشین معراجی نوشت:

«این جمله خطرناک و گمراه‌کننده بسیار ناراحت‌کننده است که چرا فیلمنامه‌نویس باید به خود اجازه دهد درباره چنین موضوع مهمی در مسائل شرعی اظهار نظر کند و در این جهل چنین فتوایی صادر کند.

جالبه که صراحتا میگه به ​​نظر من حلال به دنیا اومده. اساساً این طرز تفکر در احکام الهی به معنای هذیان محض است که عملاً بر اساس نظر و خلاف شرع بدیهی تفسیر می شود.

اما احکام شرعی جای اظهار نظر انسان است که هرکس بخواهد پیشاپیش حلال حرام و حرام حلال کند. وقتی در ساخت فیلم معمولاً از مشاور برای مسائل روانشناختی و جامعه شناختی استفاده می شود، چرا در مسائل دینی تفسیر می شود و جای خود را به مشاور مذهبی نمی دهد؟

بیشتر بخوانید  قانون مالیات بر ارزش افزوده از ۱۳ دی ماه اجرایی می شود

«وقتی فیلمنامه نویسی که در واقع معمار یک اثر است، اینطور فکر می کند، طبیعتاً جلوه فریبنده ای به مخاطب می دهد و در نهایت فیلمی تولید می شود که لایه های پنهان و باز آن باعث ترویج فحشا شود.


دیدگاهتان را بنویسید