نوسازی محله دباغی شیراز، الگوی نوسازی محله‌ای



آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، عینی درباره این پروژه توضیح داد: قرارگیری شهرک چرم سازی در شهر یکی از ویژگی های مهم این شهرک محسوب می شود و از نظر اهمیت و راحتی شبکه دسترسی اصلی و حاشیه ای به آن اهمیت ویژه ای می دهد. از دیگر ویژگی های بارز این شهرک همجواری با بافت تاریخی و فرهنگی شیراز و امکان ارائه بخشی از خدمات پشتیبانی بافت تاریخی در این شهرک است.

به گزارش آینه، اجرای پارک در شهرک، احداث سرای محله و فرهنگسرا در مرکز این شهرک 31 هکتاری و احداث پروژه 32 واحدی به اضافه دو پروژه دیگر در اطراف مرکز این شهرک تأثیر بسزایی در تجدید آن دارد.

محمودرضا طالبان، مدیرکل راه و شهرسازی فارس نیز پروژه نیکان را یکی از بزرگترین پروژه های مشارکتی که در چند سال گذشته در مرکز فرهنگی و تاریخی شیراز ساخته شده است، دانست و گفت: این پروژه در مساحت در حال ساخت 18750 متر مربع با زیربنای حدود 45000 متر مربع در سه سطح زیرزمینی، زمینی و اولی.

طالبان جزئیات بیشتری از این پروژه را بیان کرد و گفت: اجرای این پروژه در قالب فضای سنتی اقامتی گردشگری به مساحت 4 هزار و 752 متر مربع، فضای تجاری به مساحت 14 هزار و 900 متر مربع در قالب 492 واحد تجاری. فضاهای فرهنگی به مساحت 4 هزار و 500 متر مربع، 185 واحد انبار تجاری و 410 پارکینگ در سال 1390 به بهره برداری رسید و در سال 1397 اکثر آنها تکمیل و به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید  آیا پرونده جوادا نکوناما با استقلال بسته شده است؟ / فیلم سینما

وی با بیان اینکه این پروژه در مجاورت مدرسه خان یکی از آثار برجسته و باشکوه تاریخی و فرهنگی به جای مانده از دوران صفویه در شیراز قرار دارد، گفت: برای ساخت این اثر ماندگار و تکرار نشدنی که بر اساس اصول ایرانی محقق شده است. معماری اسلامی تاکنون بیش از 2 هزار میلیارد ریال توسط شرکت عمران و توسعه فارس سرمایه گذار این پروژه و یکی از بزرگترین شرکت های سهامی عام در منطقه جنوب کشور هزینه شده است. .

به گفته طالبان، تطبیق این پروژه نه تنها برای 1500 نفر به طور مستقیم و برای 500 نفر غیرمستقیم اشتغال ایجاد می کند، بلکه به عنوان یک پروژه عمرانی شهری نقش بسزایی در افزایش مراکز توریستی ایفا می کند و منجر به تغییر وضعیت اجتماعی می شود. وجهه اقتصادی و فرهنگی منطقه این منطقه در آینده نزدیک به مرکز گردشگری تبدیل خواهد شد.


دیدگاهتان را بنویسید