مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

نهضت ملی مسکن برای زنان مجرد آغاز شد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

شاید برای بسیاری از مردم ایران نهضت ملی مسکن این آخرین بارقه امیدی است که می تواند آنها را صاحب خانه کند. نهضت ملی مسکن که تا به امروز با شرایط و مفاد بسیار متفاوتی مواجه بوده است نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده است. علیرغم اینکه حدود یک ماه پیش مسئولان وزارت راه و شهرسازی از برنامه ریزی برای امکان ثبت نام صحبت کردند. نهضت ملی مسکن همه مجردهای بالای 18 سال در طرح نهضت ملی مسکن این موضوع هنوز به تصویب شورای عالی مسکن نرسیده است.

نهادهای دولتی جدید برای زنان مجرد

بر اساس آخرین اطلاعیه ای که امروز از سوی وزارت راه و شهرسازی منتشر شده، همچنان محدودیت سنی 45 سال برای مجردها و 35 سال برای زنان مجرد وجود دارد. معلولان جسمی حرکتی حداقل 20 سال و بیماران خاص با تایید وزارت بهداشت می توانند بدون محدودیت سنی اقدام کنند. همچنین زن و مرد سرپرست خانوار که به دلیل طلاق و نگهداری از فرزندان به تنهایی زندگی می کنند خانوار محسوب می شوند و بدون ضوابط سنی می توانند اقدام کنند. زنان بالای 35 سال و مردان بالای 45 سال می توانند برای ثبت نام در نهضت ملی مسکن اقدام کنند. این افراد باید در شهری که متقاضی آن هستند اقامت پنج ساله داشته باشند.

پروانه اصلانی، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با تقدیر از استقبال نهضت ملی مسکن، با اشاره به ثبت نام حدود 2 میلیون و 700 هزار نفر در این طرح گفت: زنان بالای 35 سال و مردان بالای 35 سال. 45 نفر می توانند ثبت نام کنند.» برای اقدام در طرح نهضت ملی مسکن؛ این افراد باید در شهری که متقاضی آن هستند اقامت پنج ساله داشته باشند.

بیشتر بخوانید  رایزنی بین وزارتخانه های امور خارجه ایران و بوسنی و هرزگوین در مورد مسائل دو جانبه

وی با اشاره به امکان ثبت نام مجردان 23 تا 45 ساله افزود: این افراد مجرد هم اکنون امکان ثبت نام را دارند و باید تا زمان واگذاری زمین طبق قانون عمل کنند زیرا این اقدام با هدف تشویق ازدواج و پیوند خانواده انجام می شود. این در حالی است که متاهلین، زنان خوداشتغال، زنان مطلقه و نخبگان علمی با معرفی بنیاد نخبگان و بیماران خاص با معرفی وزارت بهداشت شرط ازدواج را ندارند.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *