مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

نهادهای بین‌المللی و اروپا به تعهدات خود در قبال پناهندگان عمل کنند

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش  سایت طلا ، احمد وحیدی روز دوشنبه در نشست مشترک با فیلیپو گراندی کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان گفت: انتظار داریم که سازمان‌های بین المللی و اروپا به تعهدات مالی خود در حوزه پناهندگان عمل کنند.

وزیر کشور با بیان اینکه نسبت به نهاد کمیساریای عالی پناهندگان احساس خوبی داریم؛ گفت: کمیساریای عالی پناهندگان سازمانی انسانی و در چارچوب خدمت به بشریت شکل گرفته است و به همین دلیل احساس مثبتی به این نهاد بین المللی داریم.

وحیدی در ادامه با اشاره به ارائه خدمات درمانی و آموزشی به اتباع افغانستانی مقیم ایران، گفت: اتباع خارجی مقیم در داخل کشور مثل سایر شهروندان ایرانی خدمات بهداشتی و درمانی مناسب دریافت می‌کنند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران هرگز دیواری برای ممانعت از ورود مهاجرین نکشیده است و این در حالی است که حمایت بین‌المللی از خدماتی که ایران به اتباع بیگانه می‌دهد، ناچیز است.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: احساس ما این است که طرف‌های اروپایی این تصور را دارند که جمهوری اسلامی ایران مهاجرین را می پذیرد و از این جهت نگران گسیل شدن مهاجرین به سمت مرزهای خودشان نیستند و این در حالی است که ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران محدود است و باید حمایت‌های جدی در این خصوص صورت گیرد.

وحیدی گفت: انتظار ما این است که جامعه جهانی این واقعیت را درک کند و به تعهدات خود در قبال اتباع خارجی مقیم در ایران عمل کند.

وزیر کشور در ادامه به رویکرد آمریکا در افغانستان اشاره کرد و گفت: وضعیت و شرایط کنونی در افغانستان را آمریکا رقم زده، پول‌های مردم افغانستان را بلوکه کرده و مسبب اصلی گرفتاری‌های امروز مردم افغانستان است.

بیشتر بخوانید  واریز یارانه آبان ماه امشب واریز خواهد شد | از ساعت ۱۲ بامداد روز یکشنبه ۲۱ آبان قابل برداشت است

وی به برخوردهای نامناسب برخی از کشورها با مهاجرین اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران با نگاه انسان دوستانه همواره برخورد مناسبی با اتباع خارجی داشته اما این دلیل نمی شود که اروپایی ها به تکلیف خود درخصوص پناهندگان عمل نکنند و باید در نظر داشته باشند که مقصد مهم این مهاجرت ها اروپاست.

وزیر کشور گفت: انتظار داریم حمایت های مالی موثر از سوی سازمانهای بین المللی و اتحادیه اروپا به منظور خدمات بیشتر به اتباع خارجی در اختیار ایران قرار گیرد.

وحیدی در ادامه با اشاره به اینکه رسالت همه ما این است که شرایط بازگشت با کرامت اتباع افغانستانی فراهم شود؛ گفت: برای ما مهم است که بازگشت اتباع به کشورشان در کمال سلامت و امنیت کامل باشد و زندگی عادی شان را از سر بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم همکاری‌های ما عمیق تر شود تا کمک کنیم آلام ملت افغانستان کاهش یابد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *