مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

نمی‌شود قبول کرد در یک نظام دموکراتیک حزب وجود نداشته باشد / جبهه اصلاح‌طلبان باید مصرانه پیگیر اداره کشور به صورت شفاف باشد –

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو، علی محمد نمازی، فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت و گو با برنا در خصوص تشکیلات اصلاح طلبان عنوان کرد: پیشنهاد من این است که اصلاح طلبان به صورت جدی برای حاکمیت کارکرد حزبی در کشور و تشکیل جناح اصلاح طلبان به یک حزب فراگیر تلاش کنند و اصرار بر این که باید این دو جناح اصلی کشور به حزب تبدیل شوند و با هم رقابت کنند چرا که ابزار نظام های دموکراتیک تحزب و تشکل است و نمی شود قبول کرد که نظامی دموکراتیک باشد و در آن چرخش قدرت از طریق خواست و اراده مردم صورت بگیرد اما حزب در آنجا وجود نداشته باشد.

او افزود: لذا مهمترین کاری که جبهه اصلاحات باید انجام دهد پافشاری برای تشکیل حزب فراگیر و حاکمیت کارکرد حزبی بر اداره کشور است. در همین انتخابات ریاست جمهوری دیدیم که چون کارکرد حزبی وجود نداشت برنامه مطلوبی چندان ندیدیم و برنامه هایی هم که در قالب قول و قرار و وعده و وعید صحبت می شد هم دقیق نبودند.

نمازی ادامه داد: جبهه اصلاحات نباید از روندی که در کشور بوده مایوس شود. من معتقدم روند حرکتی جوامع به سمت تکامل است و ما قطعا از همه کشورهای منطقه، مستعدتر هستیم که به سمت اداره دموکراسی کشور، چرخش قدرت، خواست مردم و نظام شفاف و پاسخگو برویم، لذا نباید مایوس شد و باید تلاش کرد.

او تصریح کرد: خوشبختانه این خبر را شنیدیم که جبهه اصلاحات ایران تصویب کرده ۶ ماه آینده به کار خود ادامه بدهد تا در عرض این ۶ ماه تصمیمات مهمتری اتخاذ شود و قصد این است که جبهه تشکیل شود که حرکت خوبی است. حکومتها معمولا حق و حقوق شهروندی را به مردم نمی دهند و مردم باید خودشان تلاش کنند.

بیشتر بخوانید  دستور فوری رئیس جمهور برای رسیدگی به وضعیت زلزله زدگان در جنوب کشور -

این سیاستمدار اصلاح طلب گفت: جبهه اصلاح طلبان که سابقه برای اصلاح امور و تلاش برای تحقق حقوق شهروندی را دارد الان هم باید مصرانه پیگیر این موضوع باشد که ما بتوانیم کشورمان را به صورت شفاف و خوب اداره کنیم و بیشتر از این دیگر فرصت ها از دست نرود و هزینه ها بیخودی بر دوش ملت تحمیل نشود. من آینده اصلاح طلبی را در کشور روشن می بینم و ناچارا هم حکومت و هم مردم باید خواهان اصلاح معایب، نواقص و مشکلات باشند. 

نمازی در ارتباط با پذیرش اصلاح طلبان از سمت مردم اظهار کرد: مردم ایران از دیگران و از حکومت و یا از جناح ها و احزاب صداقت، پاک دستی، پاسخگویی و شفافیت می خواهند. اگر جبهه اصلاحات این موارد چهارگانه را رعایت و برای مردم واقعا دلسوزی کند مردم استقبال خواهند کرد و به سمت اصلاح طلبان خواهند رفت. 

او درباره انسجام تشکیلاتی اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات ۱۴۰۲ نیز خاطرنشان کرد: ان شاالله تلاش خواهند کرد که نه تنها به موضع قبل برگردند و جایگاه قبلی را داشته باشند بلکه به سمت جایگاه بهتری حرکت کنند و یک شور و هیجانی در انتخابات هویدا شود. 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *