نمونه متن سخنرانی مدیر مدرسه برای اول مهر [برای دانش آموزان و والدین]


روز اول مدرسه برای دانش آموزان و معلمان روزی بسیار خاص، پر از نشاط و شور و شعف است. همه دانش آموزان، والدین و معلمان در این روز به پای سخنرانی مدیر می نشینند تا از کلام او انرژی دریافت کنند. به همین دلیل متن سخنرانی مدیر مدرسه برای اول مهر در عین کوتاه و مختصر بودن، باید سرشار از انرژی و جملات پندآموز باشد. در این نوشته از ستاره مجموعه ای از متن سخنرانی مدیر مدرسه در اول مهر را می خوانید. 

متن سخنرانی مدیر مدرسه برای اول مهر

متن دعا و نیایش مدیر مدرسه در روز اول مهر

بارالها! به سوی تو آمده ام تا دریابی ام، در این بی سر و سامانْ بازار دنیا. به سوی تو آمده ام تا از تو مدد جویم؛ یاری طلبم و بخواهم که مرا به خود وانگذاری؛ که من پوچم بی تو! اکنون که در آستانه شروع ماه مهر هستیم و سال علم آموزی جدیدی پیش روست، از تو می خواهم مرا یاری کنی تا در مسیری گام بردارم که مروّج علم و آیین تو باشم.

یاری ام کن تا همواره در آموختن، حریص باشم و در ترویج آموخته هایم، سخی. یاری ام ده تا بیاموزم آنچه را تو می پسندی و دوری جویم از آنچه ناپسند توست. کمکم کن قلم که در دست می گیرم، به یاد تو باشم و آنچه می نگارم، مورد رضای تو باشد.

بر صفحه تاریک دلم با قلم الهی ات نقشی بزن که تا زنده ام، به اینکه موجودی مفید فایده در هستی بی پایانت بوده ام، به خود ببالم. در این ماه مهر، از مهر بی کران خویش باز هم به من ببخش و این آغازِ دوباره را برایم آغازی مبارک رقم بزن. به لطف و کرمت، یا ارحم الراحمین!

بیشتر بخوانید  "رزیتا غفاری" فضانورد شد/ عکس

متن سخنرانی مدیر مدرسه برای دانش آموزان در روز اول مهر

نخستین روز درس، اولین روز مهر است. اولین روز مهرورزی است. روز آفتاب، روز شکفتن احساس، روز زمزمه و لبخند، روز آشنایی دانش آموزان با کتاب، معلم، درس و دنیای تازه است. آفتاب اولین روز مهر طلوع می کند. مهر آن قدر بوی بهار می دهد که پاییز بودن آن مشخص نیست. مهر فصلِ خشکیدن و زرد شدن و ریختن نیست. آغاز روییدن کتاب بر ساقه دست هاست. مهرتان پیروز و مهرورزی تان همیشگی باد.

پس از نزدیک به صد روز فاصله، اینک دلنشین ترین آهنگ زندگی ـ زنگ مدرسه ـ به فصل فاصله ها پایان می دهد و خاطره انگیزترین دوران زندگی، دوباره آغاز می شود. کودکان به پیاده روهای خزان زده و پوشیده از برگ پائیز، بهارانه ترین لبخندها و بازی های کودکانه را می بخشند.

عطر روییدنی دوباره، دور دستِ صمیمیِ روستاها تا گستره پر هیاهوی شهرها را پر می کند. دست مهربان شما پدران و مادران، دست هایی را که فرداساز و آینده پردازند، از جویبار خانه به دریای مواّج مدرسه می سپارند. صبح روز اوّل مهر، بر همه شما دانش آموزان مبارک باد. خواب تابستانی میز و نیمکت های چوبی شکسته می شود و در شلوغی دیدارِ هم شاگردی های سالِ قبل جان می گیرد، سکوت حیاط مدرسه در هیاهوی دانش آموزانِ خوشحال، می شکند. دوست های قدیمی، حلقه دوستی را بازتر می کنند و دوستان جدید را به جمع خود فرا می خوانند. روز آغاز دوستی ها و صمیمت های پاک بر شما ثمره های باغ زندگی مبارک باد.

بیشتر بخوانید  تکواندوکاران کیش در مسابقات مجازی 29 مدال در کشور کسب کردند

*****

متن سخنرانی مدیر مدرسه برای مهرمتن سخنرانی مدیر مدرسه برای مهر

پیشنهاد: در ستاره می توانید متن پایان سخنرانی، متن سلام و درود برای سخنرانی و اجرا و سخنان بزرگان در مورد زندگی را نیز بخوانید.

به نام خداوندی که قلم را آفرید و آن را شایسته سوگند خویش قرار داد ، به نام یگانه آفریدگاری که انسان را به زیور «اندیشه» و «تفکر» آراست و او را امانتدار این ودیعه الهی قرار داد و با سلام و درود به اصحاب فکر و فرهنگ و پیشتازان علم و معرفت.

بار دیگر فصل روشن «مهر» از راه می رسد و صحیفه نورانی معرفت با سرانگشت تکاپو ورق می خورد و دروازه های آسمانی بینش و دانایی به روی صدها هزار دانش پژوه آغوش می گشایند.

همان گونه که فروردین نوید بخش حیات مجدد طبیعت است، مهر ماه یادآور شور و شعف و جوشش و کوشش آموزندگان دانش و پرورندگان بینش است.

آغاز سال تحصیلی جدید را به معلمین پرتلاش و دانش آموزان خلاق و آینده ساز کشور تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

با امید به اینکه با اکسیر دانایی و توانایی مرزهای جدید علم و دانش و پژوهش را درنوردیم و با پیوند علم و ایمان، قله های رفیع بهروزی و پیروزی و کامیابی را فتح نماییم و با گام های مصمم و استوار، ایران جاویدان را سرافراز و سربلند سازیم.

*****

“دانش‌آموزان عزیز، امروز با شروع یک سال تحصیلی جدید، فرصتی دوباره داریم تا دانش خود را افزایش دهیم و مهارت‌های جدیدی بیاموزیم. بیایید با هم عهد کنیم که در این سال با تلاش، پشتکار و احترام به دیگران، بهترین باشیم. مدرسه جایی است که شما نه تنها درس‌های علمی، بلکه درس‌های زندگی را نیز یاد می‌گیرید.”

بیشتر بخوانید  عکس | پرچم ایران در دست صمد نیخا ، بهرامی و هانی رستمیان

*****

دانش‌آموزان عزیز، امروز روز شروعی جدید است. با امید و انگیزه به استقبال سال تحصیلی جدید می‌رویم. این فرصت را غنیمت شمارید و در هر لحظه از سال تحصیلی به تلاش خود ادامه دهید. ما در اینجا هستیم تا شما را در این مسیر یاری کنیم و مطمئن باشید که با تلاش، موفقیت از آن شما خواهد بود.

متن سخنرانی مدیر برای والدین در روز اول مهر

“والدین گرامی، ما در مدرسه همواره تلاش می‌کنیم که فضایی مناسب برای رشد و یادگیری فرزندان شما فراهم کنیم. همکاری شما با ما در این مسیر بسیار ارزشمند است. تربیت فرزندانی مسئولیت‌پذیر و خلاق نیازمند همفکری و تعامل مستمر میان خانه و مدرسه است. با حمایت‌های شما و تلاش‌های ما، آینده‌ای روشن برای فرزندان‌مان خواهیم ساخت.”

دیدگاهتان را بنویسید