نماینده کلیمیان در مجلس دهم: در نظر گرفتن اقدام اخیر آمریکا علیه پول ایران بی ادبی است


سیامک مره صادق ، نماینده کلیمیان در پارلمان ، گفتو خبرنگار آمریكایی با استناد به انتشار برخی دارایی های ایران در كره و ژاپن توسط آمریكا ، به فارس گفت: “چنین اقدامات آمریكا هرگز نمی تواند گامی مثبت تلقی شود. ایالات متحده مدت زیادی است كه جلوی پول مردم ایران را می گیرد و این مجموعه آنقدر زیاد بود که سود آن بسیار زیاد بود و اکنون که برخی از این دارایی ها آزاد شده اند ، مستقیماً به مردم ایران داده نشده است.

وی افزود: دارایی های ملت ایران تحت عنوان آزادی به کشورهای کره و ژاپن اعطا می شود که خود در بلوک و در میان کشورهای تحت حمایت آمریکا قرار دارند و در عمل پول ملت ایران است. به این دو کشور داده می شود.

نماینده ایران در مجلس دهم گفت: این نوع آزادسازی دارایی های ملت ایران در واقع شرط بندی نامعقولی است که اصولاً این پول به ملت ایران داده نمی شود بلکه به کره و ژاپن تعلق می گیرد که شرکت های آنها کالاها را به ایران

“هر ملتی حق دارد منابع مالی خود را داشته باشد و آن منابع مالی را هر طور که می خواهد در چارچوب منافع ملی خود خرج کند. شاید ایران نمی خواهد از کره و ژاپن خرید کند ، و شاید در سیاست های استراتژیک ایران ، روابط اقتصادی و اگر ژاپن وجود ندارد ، چرا باید دارایی های ایرانی به این دو کشور داده شود و ما باید از این دو کشور خرید کنیم.

وی افزود: این اقدام آمریکا تحت عنوان آزادسازی بخشی از دارایی های ایران در واقع كشور ما را مجبور به خرید كالا از كره و ژاپن می كند. و این عمل چیزی جز زیر پا گذاشتن اول و ابتدایی نیستاکثر این حقوق مالی و اقتصادی ملت ایران نیست.

بیشتر بخوانید  زنده روح: استقلال تیم بزرگی است اما ما می توانیم آنها را شکست دهیم / من پاس گل را بیشتر از گلزنی دوست دارم - اخبار فوتبال ایران - اخبار ورزشی تسنیم

کلیمی نماینده ایران در مجلس دهم گفت: “چنین تحریم هایی از همان ابتدا و در شرایطی که مقامات آمریکایی ادعا می کنند این تحریم ها شامل محصولات پزشکی ، بهداشتی و غذایی نیست ، یک سری تحریم های غیرانسانی و غیرقانونی است. آره من بارها دیده ام که شرکت های دارویی و بانک ها از ترس تحریم های شدید آمریکا تمایلی به تجارت با ایران ندارند.

مرآصادگ گفت: “از طرف دیگر ، طی سالهای گذشته ، ظاهراً قسمت کوچکی از دارایی های بلوکه شده ایران در کره و ژاپن آزاد شده و ایران مجبور به خرید کالا از کره و ژاپن شده است.”

کلیمی نماینده ایران در مجلس دهم افزود: اعطای دارایی های خود به کشور دیگر و مجبور کردن ما برای خرید از آن و کسانی که در داخل کشور اعتقاد دارند این اقدام مثبتی است ، بی ادبی و نارس بودن را نشان می دهد.

آخر پیام /


دیدگاهتان را بنویسید