نماینده سابق مجلس: شایسته سالاری مبنای انتخاب کابینه سیزدهم باشد



موسی‌الرضا ثروتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اقدامات رییس‌جمهوری منتخب در تماس با چهره‌های سیاسی از طیف‌های مختلف و راه‌اندازی سامانه نظرخواهی از مردم برای معرفی وزرا را گامی مثبت و سازنده دانست و اظهار داشت: مردمی بودن از شاخصه های اساسی دولت سیزدهم است و دولت جدید برای رسیدن به این مهم باید کابینه را بر اساس شایسته سالاری انتخاب کند.

وی افزود: دولت سیزدهم در انتخاب کابینه باید فارغ از هر جناحی افراد شایسته را زیر ذره بین قرار دهد و وزرای دولت دوازدهم و هر نخبه دیگری را باید مدنظر و در صورت شایسته بودن در مسند وزارتخانه قرار دهد.

این نماینده خراسان شمالی در دوره نهم مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: رییس جمهوری منتخب پیش از انتخاب کابینه باید با همفکری تمامی جریان های سیاسی و نخبگان جامعه تیم مدیریتی خود را انتخاب کند و افراد برگزیده تمامی این شاخصه ها را باید با هم داشته باشند.

وی ادامه داد: شخصی که در مسند وزارتخانه می نشیند باید از بدنه آن نهاد برخواسته و دارای تخصص کافی در آن حوزه باشد، ضمن اینکه باید ولایتمدار هم باشد.

این نماینده سابق مجلس خاطرنشان کرد: رییس جمهوری منتخب باید دارای اتاق فکر و مشاورینی کاربلد باشد و این اتاق فکر را به بدنه سایر نهادها نیز توسعه دهد و افرادی که قانونگرا و دارای تجربه هستند را در این اتاق عضو و از تجربیات آنها استفاده کند.

وی ادامه داد: استراتژی کلی کشور باید در اتاق فکر رییس جمهور منتخب مشخص و بر اساس آن برنامه ریزی شود.

بیشتر بخوانید  ناگفته های مهران گفوریان در مورد سریال "زیر شهر آسمانی"

عمل به وعده ها

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و رازوجگلان در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: رییس جمهور منتخب باید چیدمان مدیریتی کشور را طوری انجام دهد که توانایی عمل به وعده هایش را داشته باشد و برای رسیدن به اهدافش برنامه ریزی درستی انجام دهد.

وی اجرای قانون اساسی را از اولویت های اصلی دولت سیزدهم دانست و افزود: قانون برای تمامی مشکلات جامعه از جمله اشتغال، مسکن و معیشت مردم برنامه دارد و اگر قوانین اقتصادی در کشور درست اجرا شود، مشکلات معیشتی جامعه برطرف می شود.

ثروتی در ادامه به هم افزایی مجلسی ها و دولتی ها اشاره و تاکید کرد: مهم ترین وظیفه مجلس قانونگذاری است و در این زمینه در کنار دولت برای حل مشکلات جامعه تلاش کند.

دیدگاهتان را بنویسید