نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در قشم گشایش یافت



حجت الله عبدالمالکی در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه و همایش فرصت های سرمایه گذاری که در تالار وحدت قشم برگزار شد، اظهار داشت: سیاست اقتصادی جمهوری اسلامی از سال 92 رسماً اقتصاد مقاومتی است که 29 بهمن 1392 است. در کلیات سیاست که منتشر می شود، اقتصاد مقاومتی ذاتاً و فلسفی برگرفته از اقتصاد اسلامی و نسخه معاصر نظام اقتصادی اسلامی است.

عبدالملکی افزود: این اقتصاد دارای پنج اصل اساسی مردمی بودن، دانش بنیان، عدالت پایه، درون زا و برون گرا است و اعتقاد بر این است که بندهای سوم، یازدهم و پانزدهم اقتصاد مقاومتی زمینه ساز توسعه اقتصادی آزادگان است. مناطق

به گفته وی، مزیت های مناطق آزاد از جمله فرصت های قانونی ایجاد شده توسط قانونگذار از جمله معافیت های مالیاتی و معافیت های اداری و نظارتی (بوروکراسی)، زمینه ساز حضور گسترده سرمایه گذاری های نفت، گاز و پتروشیمی در سطوح مختلف در آن است. این مناطق را ایجاد کرد.

مشاور رئیس جمهور تصریح کرد: گرد کردن زنجیره ارزش به ویژه در حوزه انرژی و فولاد یکی از مهم ترین رویکردها در توسعه اقتصادی مناطق آزاد به منظور جلوگیری از خام فروشی است.

عبدالملکی افزود: از همه سرمایه گذاران و فعالان حوزه فناوری و انرژی دعوت می کنم تا با ظرفیت های مناطق آزاد بیشتر آشنا شوند و این نمایشگاه فرصتی مهم و کوتاه برای شناسایی این فرصت ها برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

وی گفت: 232 پروژه اقتصادی و سرمایه گذاری با اعتبار بیش از 10.5 میلیارد دلار در مناطق آزاد ساخته یا در حال تکمیل است که بیش از 20 هزار شغل در این مناطق ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید  لیندا کیانی مدلینگ شد | شغل جدید لیندا کیانی سوژه شد

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی اضافه کرد: همکاران ما در مناطق آزاد 120 پروژه دیگر را در این مناطق مطالعه کرده اند که برای ساخت و ساز آنها نزدیک به 25 میلیارد دلار سرمایه نیاز است و برای 26 هزار نفر شغل جدید ایجاد می کند. مردم

عبدالملکی گفت: با توجه به وجود میادین نفت و گاز، موقعیت جغرافیایی استراتژیک برای تولید و صادرات محصولات با ارزش افزوده بالا و سایر خدمات از جمله بانکی، فرصت ویژه ای برای سرمایه گذاری در جزیره کشم وجود دارد.

وی افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب و بر اساس سیاست کلی ابلاغی اقتصاد مقاومتی، راهکارهایی برای دستیابی به قله های مطلوب پیشرفت ترسیم شد و به امید خدا با همکاری این قله ها را فتح خواهیم کرد. از همه نهادها و مردم.

این نمایشگاه و همایش از 3 تا 5 بهمن ماه 1401 در جزیره قشم با حضور و مشارکت کلیه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با ظرفیت های سرمایه گذاری و توسعه در حوزه های نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی، عموم مردم فعال برگزار می شود. بخش و شرکت های بخش خصوصی، عناصر فعال در اکوسیستم نفت، گاز و پتروشیمی کشور و همچنین با مشارکت بازارهای مالی و سرمایه اعم از بورس، بانک و بیمه.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه و همایش حجت عبدالمالکی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، مرتضی شاه میرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی کشور با حضور عبدالعلی رحیمی مظفری، عضو هیأت مدیره کمیسیون شورای اسلامی انرژی، افشار فتح الهی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کشم، مدیران متعدد نفت و انرژی از سراسر کشور و جزیره کشم.

بیشتر بخوانید  عجیب‌ترین و ترسناک‌ترین سنگ قبرهای جهان

فرینا

دیدگاهتان را بنویسید