نماز عید سعادت در فضای باز در مسجد ملا اسماعیل یزد برگزار می شود



محمدجواد حرزاده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پس از خواندن نماز در ساعت 7 صبح ، امام جمعه موقت از یزد جمعه ، حجج الاسلام سید ناصر محمدی پیشنهاد می شود.

وی ادامه داد: با توجه به وجود بیماری کوید 19 و برای پیشگیری و نظارت بر وضعیت مردم و نمازگزاران و اطمینان از سلامتی شهروندان ، زمان نماز بسیار محدود است.

این فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ، شهروندان برای حضور در این آیین سیاسی باید مهر شخصی و سجده داشته باشند و استفاده از ماسک برای ورود به مسجد و هنگام نماز ضروری است.

حرزاده گفت: مراسم نماز عید سعید قربان با مساعدت و پشتیبانی ادارات مختلف طبق آیین نامه با شکوه برگزار می شود و مردم نیز برای عظمت نظام و سلامتی مقام معظم رهبری دعا می کنند.

عید قربان همانطور که از اسمش پیداست عید قربان است. ایثار امر صمیمیت است و به معنای صمیمیت با خداست. ایثار یعنی آمرزش و از خود گذشتگی.

همچنین سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ، شهید صدوی یزد گفت: شب گذشته از 1313 نمونه گرفته شده از افراد مشکوک به ویروس کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی قطعی مربوط به مراکز بهداشتی ، 706 نفر جدید وجود داشت. بیماری کوید 19 در استان شناسایی شده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دوشنبه شب ، ابراهیم سلمانی افزود: از این تعداد 72 نفر در بیمارستان های استان بستری شده و 634 نفر در خانه در حال بهبودی هستند و شب گذشته سه بیمار به علت کوید در بیمارستان بستری شدند. 19 نفر جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید  مالیات باغ‌ویلاها براساس شرایط اقتصادی به‌روزرسانی می‌شود

وی یادآور شد: در حال حاضر 866 نفر به دلیل بیماری کووید 19 در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 141 نفر در بخش مراقبت های ویژه واحد مراقبت های ویژه خدمات پزشکی ارائه می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید