نماز جمعه نقشی اساسی در خنثی سازی توطئه ها و شورش های دشمنان دارد



حجت الاسلام قاسم خداپرست روز سه شنبه در اولین جمعه ایران اسلامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در 5 مرداد 58 به ایرنا گفت: “یکی از مهمترین تأثیرات نماز جمعه در دستاوردهای فرهنگی جامعه ، آموزه های نظری است که به تبیین مواضع می پردازد. انقلاب و رهبری. “و بینش سیاسی را در جامعه اسلامی تقویت می کند.

وی با اشاره به اینکه نقش نماز جمعه دقیقاً مخالف سیاست ها و ناآرامی های دشمنان نظام است ، افزود: نماز جمعه در برابر ناآرامی های دشمن در جمهوری اسلامی از دهه اول انقلاب با هشت سال دشمن سنگین و نابرابر جنگ و فرهنگ و جنگ نرم همچنان با رهبری ، ایجاد وحدت و آگاهی نقش مهمی در خنثی سازی توطئه های دشمن دارد.

هوداپارست گفت: دشمن از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی دریغ نکرده و با تشدید تحریم ها ، جنگ اقتصادی و ارائه اطلاعات غلط سعی در ایجاد ناامیدی و امید و شکستن روح و منزلت انسانی برای براندازی نظام دارد. و اعتصاب دولت.

وی افزود: طی چهار دهه گذشته دشمن همواره با انواع شورش ها و آشوب ها ، اراده انقلاب اسلامی را تضعیف کرده و با تشدید تحریم ها مردم را در مکانی سخت قرار داده است ، اما بیداری و بصیرت مردم ، نظامی 42 سال پیش به عنوان یک نهال کاشته شد. به توده ای تبدیل شد که امروز دشمن متوجه شد قادر به حمله نیست.

امام جمعه شریف آباد با بیان اینکه نماز جمعه فرصت مناسبی برای طرح مسائل و مطالبات سیاسی و اجتماعی مردم است ، افزود: درخواست و شکایت حق مردم است و ائمه جمعه ، زیرا خادمان مردم موظف هستند برای طرح س questionsالات و مشکلات توجه مسئولان. “

بیشتر بخوانید  فوری؛ آموزش و پرورش ۱۱ هزار نیروی جدید استخدام می‌کند

روز جمعه ، پنجم مرداد سال 1358 ، اولین نماز جمعه در تهران پس از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت مرحوم آیت الله سید محمود طالقانی در دانشگاه تهران برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید