نماز جمعه در 26 نقطه استان خراسان جنوبی برگزار می شود – اخبار خراسان جنوبی – اخبار استان های تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب بیرجند قلعه نماز جمعه یکی از قلعه هایی است که در طول تاریخ دشمنان همیشه از این قلعه ترسیده اند و بارها دست به آشوب های مختلف زده اند اما خدا را شکر این شورش ها خنثی شده است.

دشمن هرجا وحدت ، انسجام و روشنگری مردم ، به ویژه در ایران را ببیند ، از آن شانه خالی نمی کند و برای از بین بردن این اتحاد و همبستگی تمام تلاش خود را می کند.

در استان خراسان جنوبی که استانی با جمعیت استان مومن و خداجو است ، در حال حاضر 26 نمازخانه با حضور 24 امام جمعه تأسیس می شود.

حجت الاسلام حامد شاهبیکی ، رئیس شورای سیاسی ائمه جمعه در خراسان جنوبی ، ظهر امروز در یک نشست خبری در استان گفت که در حال حاضر 26 ایستگاه نماز در استان فعال است:

وی با بیان اینکه دشمن از صفوف نماز جمعه در ایران بسیار ترسیده است و تاکنون آشوب های مختلفی در آن پایگاه ها خنثی شده است ، افزود: نهاد امامت جمعه واسطه ای برای اسلام و انقلابی است که در هنگام حمله نرم با حمله دشمن مخالفت کرد. جنگ سنگر باید حفظ شود.

وی ادامه داد: 14 مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور است و نماز جمعه یکی از نهادهای پربرکت نظام اسلامی و پایگاه و رسانه برای اسلام ، استان و انقلاب است به عبارتی نماز جمعه قلعه ای در برابر تجاوز هستند “.

شهبیکی امام جمعه را مدیر فرهنگی هر شهر می داند که باید با توجه به طرح ارتقا with با کمک اتاق فکر مشکلات اصلی جامعه را ارزیابی کند و تأکید کرد: امام جمعه باید در این زمینه برنامه ریزی فرهنگی داشته باشد و شعار همیشه محبوب ، همیشه باید انقلابی باشند. در دستور کار ائمه جمعه باشید.

بیشتر بخوانید  سرویس دریافت حق اشتراک خدمتی جدید در کیف پول دیجی‌پی

رئیس شورای سیاسی ائمه جماعات خراسان جنوبی نماز جمعه را ثمره خون شهدا خواند و گفت: نماز جمعه شبکه عظیمی است که امام جمعه باید به عنوان رئیس شورای فرهنگی باید آن را ترمیم و دگرگون کند. شورای فرهنگی “

وی تأکید کرد: شورای فرهنگ عمومی باید جای خود را پیدا کند و مصوبات شورای فرهنگ عمومی باید تضمین شود و امام جمعه باید با کمک اتاق فکر مشکلات و مشکلات اصلی جامعه را رصد کند و امکاناتی را برای حل این مشکلات فراهم کنید.

شاهبیکی گفت: بیشتر مراکز استانها نماز جمعه را بر اساس مصوبات محلی برگزار می کنند اما در مرکز استان از ابتدای سال تاکنون فقط یک نماز جمعه برگزار کرده ایم: آنچه به عنوان پروتکل بهداشتی اعلام می شود نمی تواند در مرکز استان اعمال شود مانند افراد نمی تواند شرکت کند وی در مراسم جمعه شرکت می کرد یا از ورود آنها جلوگیری می کرد ، اما در بیشتر مراکز استان ها نماز جمعه بر اساس مصوبات محلی برگزار می شود.

انتهای پیام / 254 / ت

دیدگاهتان را بنویسید