نماد شکست تحریم ها از دید یکی از مهندسان پروژه


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به گزارش میزان ، تورج دهگانی ، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت ، به عنوان مدیرعامل یکی از شرکت های توسعه گرا در شرکت ملی نفت ایران ، در مورد جزئیات این برنامه استراتژیک اظهار داشت:
خنثی سازی صادرات نفت
درباره فلسفه این طرح بسیار گفته شده است ، اما پس از سالها جنگ ، به دلیل مشکلات موجود ، از جمله بمباران خارکوف به عنوان شریان حیاتی اقتصاد کشور ، سیاست مشترک این کشور همیشه صادرات نفت به عنوان منبع تهدیدها. بنابراین مسئله حمل و نقل و صادرات نفت خام از قسمت شرقی تنگه هرمز از آن زمان مطرح شده است.
باز هم ، بر اساس اطلاعات کلی که دارم ، ساخت خط لوله محرم همزمان با همین هدف آغاز شد ، اما بعداً ، به هر دلیلی ، ناتمام مانده و متوقف شد و موضوع به طور جدی پیگیری نشد.

چرا در خارج از تنگه هرمز؟

این هم بحث بحث درمورد غیر نظامی سازی بود و هم بحث تنوع. با گذشت زمان ، سایر کشورهای منطقه به دنبال صادرات بیشتر روغن خود به جای دیگر بوده اند. زمانی بیش از نیمی از صادرات نفت جهان از تنگه هرمز عبور می کرد ، اما اکنون این رقم به حدود 20 درصد یا کمتر رسیده است.
با این حال ، مسائل ژئوپلیتیک و ژئواکونومیک برای کشورهای مختلف مهم است. در دنیای رقابت انرژی ، به ویژه در سال های آینده ، زمانی که رقابت در عرضه شدیدتر خواهد شد ، شما باید بتوانید مزایای بهتری برای خود ایجاد کنید.
به طور کلی ، اگر بخواهم به سوال شما برگردم ، فلسفه و مبانی این پروژه چه بود ، باید بگویم که اولا ، فلسفه ساخت و ساز به چندین دهه قبل برمی گردد ، و دوم ، همانطور که می گویید ، تهدیدآمیز و متنوع بود پایگاه های صادرات

بیشتر بخوانید  مبلغ دقیق و تاریخ واریز یارانه دی ماه اعلام شد

توسعه سواحل مکران در سایه انتقال نفت و گاز در شرق تنگه هرمز

مشوق هایی برای خریداران نفت ایجاد کنید

با این انتقال نفت به سواحل دریای عمان ، دو هزار کیلومتر از مسیر کشتی ها و تانکرها کاهش می یابد (یک هزار کیلومتر رفت و برگشت) ، که به نوبه خود هزینه های سفر و حمل و نقل را به میزان قابل قبولی کاهش می دهد. سطح خریدار. با کاهش قیمت می توانید خریداران را راحت تر جذب کنید. وقتی کشتی می خواهد در این مسیر حرکت کند ، هزینه بیمه آن A است و وقتی می خواهد از این مسیر عبور کند ، بیمه آن A + B است. وقتی پیشنهاد بهتری ارائه می دهید ، هزینه های بیمه کاهش می یابد و جذابیت بیشتری خواهد داشت.
البته ، من این موضوعات را به صورت مفهومی ارائه می دهم ، این طرح آنقدر موضوعات خاص استراتژیک و موضوعی دارد که شاید کمتر در مورد این موارد بحث شود.

تأثیر مثبت صادرات روغن عمانی بر بازاریابی بین المللی
متأسفانه ، ما کشوری هستیم که اقتصاد ما به شدت به نفت وابسته است. البته در سال های اخیر این وابستگی به دلیل تحریم های نفتی کاهش یافته است ، اما به هر حال نفت نقش بسزایی در اقتصاد ما داشته و در بعضی جاها ممکن است نتوانسته ایم از پتانسیل نفت به خوبی استفاده کنیم.
من معتقدم که بهترین راه برای دستیابی به اقتصاد غیرنفتی متنوع ، استفاده از نفت است ، نفت بهترین راه برای دستیابی به اقتصاد غیر نفتی است ، این به چه معناست؟ این بدان معناست که سهم نفت در اقتصاد ما زیاد است و می تواند فرصتی مناسب برای سرمایه گذاری و تأمین کالاهای تولیدکنندگان مختلف و تولید محصولات بیشتر در محافل پایین دستی و تسخیر بازارها و بازارهای بیشتر در سراسر جهان باشد.

بیشتر بخوانید  بهنوش طباطبایی با مانتو و پالتوهای شیک

برنامه استراتژیک گور یاسک پیش شرط رونق مناطق یاسک و مکران است
قسمت جنوب شرقی کشور به ویژه سیستان و بلوچستان و سواحل مکران کمتر توسعه یافته است. یکی به این دلیل است که از مخازن نفت و گاز و ذخایر نفت دور است ، اما این بزرگترین مزیت را دارد که سواحل بیش از هزار کیلومتر وجود دارد ، این سواحل در جهات مختلف ، از جمله گردشگری و اکوسیستم ویژه آن ، و از نظر دسترسی به آب های عمیق و دسترسی آسانتر و ارزانتر به بازارهای جنوب شرقی آسیا و از طرف دیگر به بازار دیگر فرصتی است که ما نتوانستیم از این فرصت استفاده کنیم ، علی رغم این واقعیت که در برنامه ها و دستورات بزرگ حضرت آقا و ساحل ارتباطی مکران وی سیاست ها و نیاز به توسعه آن مورد بحث قرار گرفته است و حتی هنگام بحث در مورد مباحث همکاری در توافق نامه 25 ساله با چین ، یکی از عناصر تأکید بر توسعه سواحل مکران است. برنامه استراتژیک گور یاسک پیش شرط رونق مناطق یاسک و مکران است.
این نشان می دهد که این ظرفیت بسیار خوبی برای کشور است ، در حالی که سالهاست که وزارت نفت در حال کاوش 5000 هکتار از اراضی منطقه کو مبارک است و هنگام بررسی برنامه کلی برای این منطقه ، چندین پالایشگاه در یک پروژه پتروشیمی در منطقه پیش بینی شده است ، بنابراین هدف این پروژه لزوما انتقال نفت خام از گوره به جاسک و صادرات و فروش نفت خام نیست و این مشکل در برنامه کلی گفته شده مشاهده می شود و برنامه های آن موجود است. اساس این مخازن ایجاد شده است.
چه مشکلی وجود دارد که هزار کیلومتر لوله را در آنجا ببرید ، شما می توانید همزمان ظرفیت و ظرفیت صادرات خود را افزایش دهید و بستری برای توسعه صنایع پایین دست فراهم کنید ، طبیعی است که اگر ما از اصول توسعه یکپارچه و توسعه پایدار پیروی کنیم ، به موضوعات ، مسائل زیست محیطی و سایر موارد به طور دقیق و یکپارچه است. این میزان سرمایه گذاری که انجام شده و به طور طبیعی در بخشهای پایین دستی در سالهای آینده افزایش خواهد یافت ، می تواند به راحتی درآمد ملی بیشتری در این زمینه و سرریز اجتماعی برای افراد نیازمند منطقه ایجاد کرده و توسعه پایدار و درآمد و رفاه بیشتری ایجاد کند. برای آنها.

بیشتر بخوانید  چالش بدبختی یک پنجم بستری شدن در کرونر در کوم

223227

دیدگاهتان را بنویسید