»نقی بالالی» قلب او برای هنر روستا می تپد / از سی سال نوشتن با آثاری که ناتمام مانده اند


سید حسین نژاد حسینی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد درباره شخصیت مرحوم نقی بلالی دهکردی که روزها پیش به دلیل بیماری درگذشت ویروس کرونا وی درگذشت ، وی گفت: نقی بلالی دبیر انجمن های ادبی استان ها و رئیس انجمن داستان نویسی سوهان بود و تقریباً سه دهه از انجمن نویسندگان و نویسندگان استان حمایت کرد.

معاون وزیر فرهنگ و رسانه اداره کل فرهنگ و رهنمودهای اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در زمینه ادبیات بسیار فعال ، باانگیزه و خوش ذوق است ، افزود: وی علاقه زیادی به هنر فداکار و دستاوردهای هنری داشت. در استان چندتایی این جاست در سالی که مسئولیت های ادبی استان را به عهده داشت ، کارهای چشمگیری در این راستا انجام داد و آموزش های زیادی در انجمن ادبی “سوهان” نمونه ای از کارهای وی است.

نژاد حسینی ادامه داد: وی چندین کارگاه ادبی ایجاد کرد در قالب شخصاً ، در روزهای تاجگذاری ، از دیگر فعالیت های وی و همچنین برگزاری کارگاه ادبی در 5 جولای به مناسبت روز قلم او پیش بینی کرده بود ، اما در آن روزها در بیمارستان بستری شد و فرصتی برای برگزاری سمینار نداشت.

وی افزود: مرحوم بلالی علی رغم اینکه دانشجوی دکترا بود و علی رغم تحصیلات و مشکلات شخصی ، اما همچنان فعالیت های انجمن ادبی را رصد می کرد و لحظه ای ادبیات را رها نمی کرد.

پیگیری انتشار کار نیمه تمام مرحوم بالالی توسط دوستانش

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و رهنمودهای اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: نقی بلالی 3 تا 4 عنوان کتاب منتشر کرده و اخیراً قصد دارد مجموعه فعالیت های انجمن ادبیات را منتشر کند که فرصتی پیدا نکرد. برای انجام این کار آنها هدف را دنبال خواهند کرد.

بیشتر بخوانید  فوتبالیست های قدیمی در آستانه جدایی / وضعیت نامشخص کاپیتان در حال حفاری هستند

نژاد حسینی اظهار داشت: برگزاری وبینارهای فضای مجازی و ادبیات تخصصی و سمینارهای نگارش از دیگر فعالیت های وی برای رفع نگرانی های خود یعنی رشد و ارتقا هنرمندان روستایی به ویژه نویسندگان بود.

وی افزود: توجه به ادبیات حفاظت مقدس از دیگر ویژگی های وی بود که بیشتر برنامه هایی را که در راستای ترویج فرهنگ شهادت بود دنبال می کرد و برنامه های ویژه ای را برای ترویج این فرهنگ امروز اجرا می کرد.

مراسم یادبود نگی بالالی برگزار خواهد شد

نژاد حسینی افزود: جذب جوانان در زمینه نویسندگی از دیگر فعالیت های وی بود و در طول کار وی شاهد جذابیت زیاد نویسندگان جوان در انجمن های ادبی بودیم.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و رهنمودهای اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: بنا داریم با توجه به شرایط کرونر مراسم گرامیداشت این هنرمند متأخر را با حضور انجمن های ادبی و اهالی فرهنگ و رسانه برگزار کنیم. استان.

وی در پایان درباره انتخابات این انجمن گفت: 26 انجمن ادبی در استان وجود دارد که مدت سه سال دبیران انجمن برای مدتی منقضی شده است اما به دلیل شرایط کرونر ، احکام به مدت یک سال تمدید شده است.

انتهای پیام / 68036


دیدگاهتان را بنویسید