نقش 60٪ سوابق تحصیلی یکی از نقاط قوت سیاست های جدید کنکور است


به گزارش گروه آموزش و پرورش فارس ، علیرضا کمره ای ، معاون وزیر آموزش متوسطه ، در برنامه گفتگوی اجتماعی رادیو درباره بررسی قطعنامه صحبت کنید شورای عالی انقلاب فرهنگی وی در مورد تأثیر نمرات در کنکور اظهار داشت: نقش 60٪ سوابق تحصیلی در آزمون ورودی این امر تأثیر مثبتی بر سیستم آموزشی خواهد داشت و سوابق تحصیلی دانشجویان در ارزیابی و پذیرش در نظر گرفته خواهد شد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش سالها به دنبال افزایش سهم سوابق تحصیلی و یک دوره 12 ساله تحصیل و آموزش در کنکور است ، به طوری که اعتماد به نفس در سیستم آموزش و پرورش آسیب نبیند.

کامرای ادامه داد: سیاست ها و ضوابط مصوب در 5 محور تدوین شده و هر یک از این سیاست ها سعی در حل مشکلات و مشکلات موجود و بهبود وضعیت موجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: انجام آزمون کنکور دو بار در سال به داوطلبان فرصت دیگری می دهد تا نتیجه مطلوبی را از آموزش خود بدست آورند و نتیجه تلاش طولانی مدت خود را یک باره در طی سه ساعت کنکور از دست ندهند.

وی سیاستهای مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی را سیاستهای ثابت تصویب شده برای اقدامات جداگانه ، کاهش نقش تبلیغات گمراه کننده و متقلبانه ، تأکید بر نقش آموزش در مهار تبلیغات زیبا ، اشتراک سوابق آموزشی می داند. شرایط را برای ایجاد دیدگاه مناسب برای دانشجویان افزایش می دهد و فراهم می کند ، به طوری که دانشگاه و غول کنکور تنها چشم انداز جوانان نیستند.

جایگزین آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش این کشور با تأکید بر اینکه در حال حاضر 85٪ پذیرش در کنکور بر اساس سوابق تحصیلی است ، می افزاید: “طبق قانون مصوب سال 1992 و اصلاحیه سال 1995 ، برنامه ریزی شده بود که رکوردهای علمی افزایش یابد ، اما به دلیل امکان آموزش مقدماتی پایه امتحانات. “دهم و یازدهم امکان پذیر نبود و سیستم آموزش عالی فقط اثر مثبت سوابق را در نظر گرفت و به دلیل محدودیت ها و شرایط ، امکان تأثیر خاص سوابق فراهم نشد. این سیاست ها می توانند نقش موثری در اصلاح این مسئله مهم

بیشتر بخوانید  استاندار ایلام: افزایش مناطق قرمز نگران کننده است

وی گفت: در کشور محدودیت هایی در زمینه لغو و لغو کنکور به یک باره وجود دارد و همچنین رقابت شدیدی برای 10٪ مکان ها در دانشگاه های خاص و مناطق خاص وجود دارد که شرایط لغو ورودی را فراهم نمی کند. شرایط لغو مرحله به مرحله کنکور.

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید